BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Badanie losów absolwentów uczelni wchodzi w kolejny etap

Opublikowano: 14 Wrz 2012

Nowatorski projekt IBE wiąże historię edukacyjną absolwentów z danymi dotyczącymi ich kariery zawodowej.

.

Instytut Badań Edukacyjnych prowadzi projekt badawczy, dzięki któremu będzie można sprawdzać, jak absolwenci polskich uczelni odnajdują się na rynku pracy.

Projekt „Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych w wykorzystaniem danych administracyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych” ma pozwolić na wypracowanie metodologii, dzięki której istniejące już dane będzie można wykorzystywać w sposób systematyczny i powtarzalny. Ocena ścieżek edukacyjnych i zawodowych absolwentów będzie zatem tworzona na podstawie analizy dotyczących ich danych administracyjnych na uczelni oraz danych o ich aktywności zawodowej, które gromadzi ZUS.

Projekt zakłada również zbadanie wzajemnych oczekiwań pracodawców, studentów i absolwentów oraz ocenę sytuacji absolwentów wchodzących na rynek pracy przez badanie panelowe. Analizie zostanie poddana także aktywność zawodowa studentów.

Do tej pory nie prowadzono prac nad tak kompleksową metodologią. Dotychczasowe metody oparte były jedynie na utrzymaniu kontaktu z absolwentami, co ze względu na trudności z tym związane, ograniczało ich zakres i trwałość. Prowadzono także badania ankietowe, które skupiały się na pierwszym miejscu pracy absolwenta i nie pozwalały na retrospektywne badanie ścieżek edukacyjnych jak również dalszych losów zawodowych.

Na wykonawcę projektu w ramach zamówienia publicznego wybrana została Pracownia Ewaluacji i Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...