W jaki sposób chcą się rozwijać nauczyciele matematyki?
- Opublikowano: 31 Paź 2013
1200 nauczycieli matematyki i edukacji wczesnoszkolnej z całej Polski zostanie zaproszonych do udziału w badaniu IBE. Dzięki niemu powstanie mapa ich potrzeb w zakresie rozwoju zawodowego.
.Badanie IBE pozwoli opisać potrzeby nauczycieli z różnych szkół, różniących się stażem, doświadczeniami i pracujących w różnych środowiskach. Wiedza o tym, jest niezwykle ważna dla samych nauczycieli, jak i dla instytucji przygotowujących ich do zawodu i zajmujących się ich późniejszym doskonaleniem zawodowym.
Ankieterzy pojawią się u 1200 nauczycieli z całej Polski, którzy prowadzą zajęcia z edukacji matematycznej w klasach I – III lub uczą matematyki w klasach IV – VI szkół podstawowych i w gimnazjach.
„Badanie potrzeb nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i matematyki w zakresie rozwoju zawodowego” będzie polegało na rozwiązaniu testu przez nauczyciela i odpowiedzi na pytania w wywiadzie kwestionariuszowym. Celem testu nie będzie ocena umiejętności nauczyciela, ale określenie obszarów, w których ogół nauczycieli potrzebuje wsparcia. Dodatkowo wybrani nauczyciele, jako eksperci, zostaną zaproszeni do udziału w wywiadach pogłębionych. Będą one dotyczyły potrzeb zawodowych, doskonalenia zawodowego i poglądów na temat zmian w prawie oświatowym w perspektywie nauczania matematyki.