BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Nowe rozwiązania w nauczaniu języka angielskiego

Opublikowano: 25 Kwi 2011

Coroczna Międzynarodowa Konferencja Międzynarodowego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Angielskiego (IATEFL) odbyła się w dniach 15-19.04.2011 r. Brighton, w Wielkiej Brytanii. Co roku przyciąga kilka tysięcy uczestników: nauczycieli, badaczy, wydawców, przedstawicieli szkół językowych. Prelegentami są uznani lingwiści, autorzy podręczników i publikacji naukowych oraz popularnonaukowych związanych z nauczaniem języka angielskiego na różnych poziomach. Z ramienia IBE udział w konferencji wzięła dr Magdalena Szpotowicz z Pracowni Języków Obcych.

Celem udziału w konferencji było zdobycie informacji dotyczących aktualnych badań nad nauczaniem języka angielskiego oraz nawiązania lub podtrzymanie kontaktów z naukowcami z innych krajów, którzy zajmują się dydaktyką języka angielskiego.

Do prezentacji, które zwróciły szczególną uwagę i przyniosły rezultaty w postaci materiałów i konkretnych rozwiązań należą: sesja dotycząca wykorzystania darmowego programu do nagrywania mowy Audacity podczas nauczania umiejętności mówienia i rozumienia tekstu słuchanego oraz prezentacja przeprowadzona przez Doris Froetcher z Uniwersytetu w Innsbrucku. Zawierała ona szczegółowe omówienie kolejnych faz opracowania testów językowych dla nowego egzaminu zewnętrznego w Austrii, odpowiednika polskiej matury. Ciekawą była również sesja poświęcona metodzie czytania połączonej z nauczaniem wymowy we wczesnej nauce języka angielskiego zwanej phonics.

Z kolei Annette Capel, reprezentująca University of Cambridge, przedstawiła postęp prac dotyczących przypisania leksykonu w języku angielskim kolejnym poziomom ESOKJ (Europejski System Opisu Kształcenia Językowego). Dla części poziomów leksykon jest już dostępny na stronie www.englishprofile.org. Podobne zestawienie przygotowano też dla struktur gramatycznych. Narzędzie to jest przydatne przy tworzeniu testów językowych, a więc może być wykorzystywane również przy opracowaniu narzędzi pomiarowych i dydaktycznych powstających w PJO.

.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...