BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

IBE w sieci KeyCoNet

Opublikowano: 1 Sie 2013
Instytut Badań Edukacyjnych został członkiem stowarzyszonym sieci European Policy Network on Key Competences in School Education. Projekt zrzesza 30 resortów edukacji z krajów UE, uczelnie i instytuty badawcze
.
Projekt finansowany przez Komisję Europejską z Lifelong Learning Programme (Programu uczenia się przez całe życie) ma na celu promocję skutecznego posługiwania się nowoczesnymi mediami, wspieranie innowacyjnego nauczania oraz uczenia się, nawiązywanie i zacieśnianie współpracy między szkołami, a także realizację badań i ich popularyzację wśród szerokiego grona odbiorców. Głównym zadaniem jest przegląd i analiza przedsięwzięć związanych z rozwijaniem kluczowych kompetencji w szkołach podstawowych i średnich w całej Europie.
Koordynatorem projektu, który będzie realizowany do 2014 r., jest sieć European Schoolnet zrzeszająca 30 Ministerstw Edukacji z krajów członkowskich Unii, agendy rządowe, uczelnie, instytuty badawcze.
Narzędziem pomocnym w realizacji projektu są europejskie ramy kompetencji kluczowych, na które składają się takie umiejętności jak:
•    Posługiwanie się językiem ojczystym
•    Posługiwanie się językiem obcym
•    Kompetencje matematyczne i podstawowe umiejętności naukowo-technologiczne
•    Kompetencje informatyczne
•    Umiejętność uczenia się
•    Kompetencje społeczne i obywatelskie
•    Inicjatywa i przedsiębiorczość
•    Obycie kulturalne i umiejętność formułowania wypowiedzi
Każda z wymienionych kompetencji uwzględnia umiejętność krytycznego myślenia, kreatywność, inicjatywę własną, rozwiązywanie problemów, ocenę ryzyka, podejmowanie decyzji i umiejętność panowania nad emocjami.

Więcej informacji o KeyCoNet

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...