Seminaria i Konferencje
2nd World Conference on New Trends In Science Education
W dniach 2-5 lipca 2013 roku Małgorzata Musialik, Urszula Poziomek i Martyna Studzińska z Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE uczestniczyły w międzynarodowej konferencji poświęconej nowym trendom w edukacji przyrodniczej 2nd World Conference on New Trends In Science Education, (WCNTSE), która odbywała się pod hasłem Science education In the face of social change.
.IBE objął patronatem konkurs „Zwyczajnie Aktywni”
Sukces zawodowy dla każdego z nas znaczy coś innego, ale wszyscy chcemy mieć szansę go zrealizować. Dla chorych na autoimmunologiczne choroby zapalne bycie zwyczajnie aktywnymi w pracy to już sukces. Aby wesprzeć ich w staraniach o realizację zawodowych planów powstał konkurs o grant „Zwyczajnie Aktywni”.
zwyczajnie-aktywni
2 Kongres Polskiej Edukacji zakończony
Na tegorocznym kongresie rozmawialiśmy wyłącznie o faktach, wynikach badań naukowych, bo tylko one mogą stać się punktem wyjścia do dalszej dyskusji. Dzięki nim chcemy przezwyciężyć tendencję do wyrywkowego, pobieżnego omawiania tematów edukacyjnych, które może prowadzić do nieporozumień - mówił na zakończenie 2. Kongresu Polskiej Edukacji prof. Michał Federowicz, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych.
Michał Federowicz - 2 Kongres Polskiej Edukacji - Otwarcie
2 Kongres Polskiej Edukacji już w czerwcu
Największe w Polsce spotkanie poświęcone edukacji po raz drugi odbędzie się w Warszawie
Kongres Polskiej Edukacji, organizowany co dwa lata przez Instytut Badań Edukacyjnych, jest jedyną taką w Polsce okazją do debaty o najważniejszych kwestiach dotyczących edukacji.
Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 15 – 16 czerwca 2013 r. w Warszawskim Centrum Expo XXI. Hasło tegorocznego spotkania to „Współpraca, odpowiedzialność, autonomia”.
- Kongres to okazja uchwycenia wszystkich perspektyw edukacji − od stworzenia możliwości rozwoju dzieciom w wieku przedszkolnym i szkolnym, poprzez zmieniającą się edukację wyższą, do potrzeb edukacyjnych pracowników i pracodawców – mówi dr Michał Federowicz, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych.
.Konferencja "Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności"
Instytut Badań Edukacyjnych we współpracy z Instytutem Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wydziałem Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, był współorganizatorem międzynarodowej konferencji na temat „Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności", która odbyła się 27 i 28 maja w Krakowie w Auditorium Maximum UJ.
Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności - konferencja
Co wpływa na edukacyjne decyzje Polaków?
Naukowcy chcą się dowiedzieć, jak zapadają decyzje edukacyjne w polskich rodzinach. Instytut Badań Edukacyjnych rozpoczął jedno z największych badań gospodarstw domowych w Polsce
.EIPPEE 2013 - Postęp i perspektywy przyszłego wykorzystywania dowodów w polityce i praktyce edukacyjnej
W dniach 5-6 marca 2013 roku we Frankfurcie odbyła się druga konferencja pod nazwą "Postęp i wizje przyszłości" w ramach finansowanego przez Komisję Europejską projektu Europejskiej edukacyjnej polityki i praktyki na podstawie dowodów badawczych (EIPPEE). Konferencję zorganizowano we współpracy z Niemieckim Instytutem Międzynarodowych Badań Pedagogicznych (DIPF).
.PPP IBE na spotkaniu pracowników parków narodowych zajmujących się edukacją przyrodniczą.
W dniu 19 kwietnia 2013 roku Urszula Poziomek i Martyna Studzińska z Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE na zaproszenie Wydziału Parków Narodowych Departamentu Leśnictwa i Ochrony Przyrody Ministerstwa Środowiska wzięły udział w spotkaniu pt. „Nowe kierunki w edukacji ekologicznej”, prezentując wyniki, wnioski i rekomendacje wynikające z przeprowadzonego przez PPP IBE badania „Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej”. W badaniu wzięło udział 16 parków narodowych - w I etapie, w II etapie (badanie pogłębione) – 7 parków narodowych.
.Konferencja Euroclio w Erfurcie
W dniach 7-13 kwietnia, odbyła się w Erfurcie 21. doroczna konferencja Euroclio - europejskiego stowarzyszenia nauczycieli historii, do którego należy Instytut Badań Edukacyjnych.
erfurt2013-02
Biblia, antyk i ich miejsce w szkole
Jaką rolę w kształtowaniu młodego człowieka stanowię teksty rozumiane jako „fundamenty kultury”, jakie jest ich miejsce w szkolnej edukacji – o tym dyskutowano podczas ogólnopolskiego seminarium w Katowicach
.