BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Seminaria i Konferencje

2nd World Conference on New Trends In Science Education

W dniach 2-5 lipca 2013 roku Małgorzata Musialik, Urszula Poziomek i Martyna Studzińska z Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE uczestniczyły w międzynarodowej konferencji poświęconej nowym trendom w edukacji przyrodniczej 2nd World Conference on New Trends In Science Education, (WCNTSE), która odbywała się pod hasłem Science education In the face of social change.

.

Czytaj więcej...

IBE objął patronatem konkurs „Zwyczajnie Aktywni”

Sukces zawodowy dla każdego z nas znaczy coś innego, ale wszyscy chcemy mieć szansę go zrealizować. Dla chorych na autoimmunologiczne choroby zapalne bycie zwyczajnie aktywnymi w pracy to już sukces. Aby wesprzeć ich w staraniach o realizację zawodowych planów powstał konkurs o grant „Zwyczajnie Aktywni”.

zwyczajnie-aktywnizwyczajnie-aktywni

.

Czytaj więcej...

2 Kongres Polskiej Edukacji zakończony

Na tegorocznym kongresie rozmawialiśmy wyłącznie o faktach, wynikach badań naukowych, bo tylko one mogą stać się punktem wyjścia do dalszej dyskusji. Dzięki nim chcemy przezwyciężyć tendencję do wyrywkowego, pobieżnego omawiania tematów edukacyjnych, które może prowadzić do nieporozumień - mówił na zakończenie 2. Kongresu Polskiej Edukacji prof. Michał Federowicz, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych.

Michał Federowicz - 2 Kongres Polskiej Edukacji - OtwarcieMichał Federowicz - 2 Kongres Polskiej Edukacji - Otwarcie

.

Czytaj więcej...

2 Kongres Polskiej Edukacji już w czerwcu

Największe w Polsce spotkanie poświęcone edukacji po raz drugi odbędzie się w Warszawie

Kongres Polskiej Edukacji, organizowany co dwa lata przez Instytut Badań Edukacyjnych, jest jedyną taką w Polsce okazją do debaty o najważniejszych kwestiach dotyczących edukacji.

Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 15 – 16 czerwca 2013 r. w Warszawskim Centrum Expo XXI. Hasło tegorocznego spotkania to „Współpraca, odpowiedzialność, autonomia”.

- Kongres to okazja uchwycenia wszystkich perspektyw edukacji − od stworzenia możliwości rozwoju dzieciom w wieku przedszkolnym i szkolnym, poprzez zmieniającą się edukację wyższą, do potrzeb edukacyjnych pracowników i pracodawców – mówi dr Michał Federowicz, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych.

.

Czytaj więcej...

Konferencja "Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności"

Instytut Badań Edukacyjnych we współpracy z Instytutem Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wydziałem Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, był współorganizatorem międzynarodowej konferencji na temat „Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności", która odbyła się 27 i 28 maja w Krakowie w Auditorium Maximum UJ.  

Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności - konferencjaZaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności - konferencja

.

Czytaj więcej...

Co wpływa na edukacyjne decyzje Polaków?

Naukowcy chcą się dowiedzieć, jak zapadają decyzje edukacyjne w polskich rodzinach. Instytut Badań Edukacyjnych rozpoczął jedno z największych badań gospodarstw domowych w Polsce

.

Czytaj więcej...

EIPPEE 2013 - Postęp i perspektywy przyszłego wykorzystywania dowodów w polityce i praktyce edukacyjnej

W dniach 5-6 marca 2013 roku we Frankfurcie odbyła się druga konferencja pod nazwą "Postęp i wizje przyszłości" w ramach finansowanego przez Komisję Europejską projektu Europejskiej edukacyjnej polityki i praktyki na podstawie dowodów badawczych (EIPPEE). Konferencję zorganizowano we współpracy z Niemieckim Instytutem Międzynarodowych Badań Pedagogicznych (DIPF).

.

Czytaj więcej...

PPP IBE na spotkaniu pracowników parków narodowych zajmujących się edukacją przyrodniczą.

W dniu 19 kwietnia 2013 roku Urszula Poziomek i Martyna Studzińska z Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE na zaproszenie Wydziału Parków Narodowych Departamentu Leśnictwa i Ochrony Przyrody Ministerstwa Środowiska wzięły udział w spotkaniu pt. „Nowe kierunki w edukacji ekologicznej”, prezentując wyniki, wnioski i rekomendacje wynikające z przeprowadzonego przez PPP IBE badania „Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej”. W badaniu wzięło udział 16 parków narodowych - w I etapie, w II etapie (badanie pogłębione) – 7 parków narodowych.

.

Czytaj więcej...

Konferencja Euroclio w Erfurcie

W dniach 7-13 kwietnia, odbyła się w Erfurcie 21. doroczna konferencja Euroclio - europejskiego stowarzyszenia nauczycieli historii, do którego należy Instytut Badań Edukacyjnych. 

erfurt2013-02erfurt2013-02

.

Czytaj więcej...

Biblia, antyk i ich miejsce w szkole

Jaką rolę w kształtowaniu młodego człowieka stanowię teksty rozumiane jako „fundamenty kultury”, jakie jest ich miejsce w szkolnej edukacji – o tym dyskutowano podczas ogólnopolskiego seminarium w Katowicach

.

Czytaj więcej...

  • Konkurs

Strona 9 z 25

  • start
  • poprz.
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • nast.
  • koniec

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...