BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Seminaria i Konferencje

Patronat - formularz zgłoszeniowy

{chronoforms}patronat_IBE{/chronoforms}.

Tworzenie w szkołach struktur i kultury wspierające uczenie się

Podczas jednej z największych europejskich konferencji poświęconych badaniom edukacyjnym, która odbyła się w dniach 17-21.09.2012 r., przedstawiciel IBE – Tomasz Kasprzak z Zespołu Badań Nauczycieli - pracował w grupie tematycznej „Educational Effectivness and Quality Assurance”. Przedstawił też referat „School as an object and subject of evaluation. Between autonomy, development and accountability- the Polish case”.

.

Ekspert IBE wystąpi na konferencji "Nowe technologie i media społecznościowe w edukacji językowej"

Dr Magdalena Szpotowicz, lider Pracowni Języków Obcych IBE, przestawi prezentację dotyczącą wyników Europejskiego Badania Kompetencji Językowych (ESLC), podczas konferencji, która odbędzie się 24 września 2012 r. w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie.

Badanie ESLC 2011 przeprowadzone z inicjatywy Komisji Europejskiej, było pierwszym międzynarodowym badaniem umiejętności młodzieży w zakresie języków obcych. Zostali nim objęci uczniowie ostatniego roku szkolnictwa ponadpodstawowego. W Polsce byli to uczniowie ostatnich klas gimnazjum. Ministerstwo Edukacji Narodowej wykonanie badania w kraju zleciło Instytutowi Badań Edukacyjnych.

.

Czytaj więcej...

Spotkanie koordynatorów krajowych badania ICILS

Podczas czwartego spotkania koordynatorów omówiono wyniki pilotaży krajowych międzynarodowego badania kompetencji komputerowych ICILS. Na spotkaniu w Szwajcarii, które odbyło się w dniach 9-15.09.2012 r. pracowano także nad ulepszeniem narzędzi oraz procedur badawczych.

Okazało się, że wszystkie krajowe badania pilotażowe zostały zakończone (oprócz Niemiec). Niestety Hiszpania, ze względów finansowych, pomimo pomyślnego ukończenia pilotażu, wycofała się z badania ICILS. Polska zaklasyfikowała się do pierwszej, najwyższej grupy krajów o najlepszej jakości przesłanych danych.

W spotkaniu udział przedstawiciele Pracowni SUEK: Kamil Sijko i Michał Maluchnik.

.

Związek Powiatów Polskich patronem badania BECKER

ZPP zobowiązał się m.in. do pomocy w rekrutacji samorządowców do projektu, którego celem jest przeprowadzenie analizy wydatków na edukację.

.

Czytaj więcej...

Badanie losów absolwentów uczelni wchodzi w kolejny etap

Nowatorski projekt IBE wiąże historię edukacyjną absolwentów z danymi dotyczącymi ich kariery zawodowej.

.

Czytaj więcej...

Od września nowa podstawa programowa w kształceniu ponadgimnazjalnym

Największe zmiany dotyczą przedmiotów przyrodniczych i historii. IBE monitoruje proces wdrażania nowej podstawy w ramach swoich projektów badawczych.

.

Czytaj więcej...

Przedstawiciele pracowni historycznej w Macedonii

W ramach współpracy IBE z EUROCLIO członkowie Pracowni Historycznej - Jacek Staniszewski i Jakub Lorenc - zostali zaproszeni jako eksperci do udziału w seminarium i konferencji towarzyszących publikacji raportu A Key to Unlock the Past. History Education in Macedonia: An Analysis of Today, Suggestions for the Future (wersja PDF) dotyczącego edukacji historycznej w Macedonii. Raport został przygotowany w ramach projektu How to Teach Senitive Topics in Macedonia, ktory został przeprowadzony przez EUROCLIO i Macedońskie Stowarzyszenie Nauczycieli Historii (ANIM) dzięki finansowemu wsparcu Ambasady Belgii w Macdedonii, Norweskiemu Ministerstwu Sprawa Zagranicznych oraz Open Society Foundations.

euroclio macedonia_08.2012_03euroclio macedonia_08.2012_03

.

Czytaj więcej...

Konferencja EARLI SIG 18 – From Theory to Theory

Na spotkaniu w Szwajcarii, które odbyło się w dniach 28-31.08.2012 r., omawiano problemy związane z budową dojrzałej i spójnej teorii dla badań school effectiveness, jak również wyniki badań prowadzone w ramach tej teorii w różnych krajach europejskich. W konferencji udział wzięli przedstawiciele Pracowni Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia: Roman Dolata, Aleksandra Jasińska, Michał Modzelewski. Zaprezentowali poster dotyczący różnicowania się gimnazjów.

.

Badanie czasu dzieci w wieku szkolnym i zaangażowania rodziców w pomoc w nauce

Jak w różnych krajach ojcowie angażują się w opiekę nad dziećmi? Czy nierówności społeczne wpływają na czas poświęcony dziecku przez rodziców? Odpowiedzi m.in. na te pytania próbowali dać naukowcy zgromadzeni na konferencji 34th IATUR Conference on Time Use Research w Japonii, która odbyła się w dniach 22-25.08.2012 r. Uczestniczyła w niej Magdalena Rokicka z Zespołu Ekonomii Edukacji IBE. Przedstawicielka Instytutu przedstawiła referat na temat wpływu czas pracy rodziców na wyniki edukacyjne dzieci.

Materiały otrzymane na konferencji i nawiązana współpraca z Jenny Gallagher z Australian Bureau of Statistics będą pomocne w przygotowaniu i realizacji badania BECKER, w którym zespół ZEE będzie analizował wykorzystanie czasu przez dzieci w wieku szkolnym.

.
  • Konkurs

Strona 13 z 25

  • start
  • poprz.
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • nast.
  • koniec

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...