BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Seminaria i Konferencje

Dziewiąte spotkanie krajów uczestniczących w badaniu PIACC

W dniach 21-22.11.2012 r.w OECD spotkali się reprezentanci Australii, Austrii, Belgii, Kanady, Czech, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Japonii, Korei, Holandii, Norwegii, Polski, Portugalii, Słowacji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych. Obserwatorami spotkania byli reprezentanci Grecji, Izraela oraz Nowej Zelandii. Singapur przysłał delegata w roli eksperta. W spotkaniu brali również udział przedstawiciele Komisji Europejskiej, BIAC i TUAC.
Podczas spotkania, na którym IBE reprezentował Mateusz Żółtak, omówiono postępy w realizacji badania, przygotowań do analizy danych, sprawy dotyczące krajowych rozszerzeń PIACC, harmonogram przygotowywania zbioru danych i raportu oraz m.in. długofalową strategię PIACC.

.

The International Conference of Education, Research and Innovation

Podczas konferencji, która odbyła się w dniach 19-21.11.2012 r. reprezentujące IBE: Dorota Wiszejko-Wierzbicka, Kamila Hernik, Agnieszka Białek zaprezentowały wyniki badania „Teamwork and collaboration within psychological-pedagogical assistance”. Zapoznały się także z pracami badawczymi dotyczącymi tego obszaru, które są prowadzone w innych krajach.

.

Nauczyciele i eksperci o zadaniach z „Diagnozy kompetencji gimnazjalistów”

IBE zorganizował spotkanie dla nauczycieli ze szkół, które wzięły udział w tegorocznym badaniu „Diagnoza kompetencji gimnazjalistów”. Badanie zostało przeprowadzone podczas tzw. próbnego egzaminu gimnazjalnego, który szkoły organizują samodzielnie przy użyciu zadań przygotowanych przez CKE i komisje okręgowe. Badanie IBE w losowo wybranych 82 szkołach trwało przez pierwsze dwa dni diagnozy CKE (13 i 14 listopada) i nie objęło testu z języków obcych.

Nauczyciele gimnazjów, które wzięły udział w badaniu, spotkali się z ekspertami instytutu 16 i 17 listopada 2012 r. Dyskutowano w ramach czterech grup przedmiotowych: historia, język polski, matematyka, przedmioty przyrodnicze.

dkg-image-smalldkg-image-small

.

Czytaj więcej...

Improving skills: Evidence from Secondary analysis of international surveys

Konferencja, która odbyła się na Cyprze w dniach 14-17.11.2012 r., skupiła grono badaczy i decydentów zajmujących się analizą oraz interpretacją danych pozyskanych z międzynarodowych badań edukacyjnych, takich jak: PISA, PIRLS, TIMSS, ESLC, PIAAC i ICILS. Wskazywano możliwości i ograniczenia wykorzystania danych do planowania i rewizji reform systemów oświatowych. Reprezentująca IBE dr Magdalena Szpotowicz przedstawiła wyniki połączenia danych z Europejskiego Badania Kompetencji Językowych ESLC z wynikami egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego oraz z Badaniem Umiejętności Mówienia (BUM) realizowanych przez Pracownię Języków Obcych w 2011 roku. Instytut na konferencji reprezentowała także Agata Gajewska-Dyszkiewicz.

.

Kierunki wsparcia oświaty z unijnej perspektywy 2014 – 2020

Zapewnianie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji na wszystkich etapach, wspieranie wczesnej edukacji, dopasowanie kształcenia zawodowego do rynku pracy, zwiększanie prestiżu zawodu nauczyciela – to część działań, które będą wspierane z unijnych funduszy w kolejnych latach, wyliczonych przez Claudię Torres-Bartyzel, dyrektor Departamentu Funduszy Strukturalnych MEN

konferencja zmieniamy oświatę - Claudia Torres-Bartyzelkonferencja zmieniamy oświatę - Claudia Torres-Bartyzel

.

Czytaj więcej...

O zmienianiu oświaty za europejskie pieniądze

Najlepsze projekty edukacyjne zrealizowane za pieniądze UE i plany związane z przyszłą perspektywą unijną – to główne tematy konferencji „Zmieniamy oświatę”, która rozpoczęła się dziś w Warszawie

zmieniamy-oswiate-05zmieniamy-oswiate-05

.

Czytaj więcej...

Jakie są słabe i mocne strony nauczania polonistycznego

Rozpoczęło się badanie „Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej”. Obejmie wybrane szkoły z całego kraju

.

Czytaj więcej...

Bawarczycy zaprosili ekspertów IBE do międzynarodowego projektu

Przedstawiciele Monachijskiego Uniwersytetu Nauk Stosowanych i firmy wspierającej działalność niemieckich uczelni zapraszają instytut do udziału w badaniach poświęconych wczesnej opiece i edukacji

.

Czytaj więcej...

Jak efektywnie nauczają gimnazja – są nowe trzyletnie wskaźniki EWD

Pracownia Edukacyjnej Wartości Dodanej IBE opublikowała kolejne dane dotyczące wyników egzaminów zewnętrznych i EWD w szkołach

.

Czytaj więcej...

EUCCONET & SSLS International Conference “Childhood and beyond: tracing cohorts across the lifecourse”

W konferencji, która odbyła się w Paryżu w dniach 28-31.10.2012 r., uczestniczyło ponad 270 osób – reprezentantów zespołów realizujących badania podłużne o zróżnicowanej tematyce i zakresie (m.in. z USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Portugalii, Australii, Niemiec). W ciągu 3 dni obrad zaprezentowano szereg referatów prezentujących: wyniki analiz danych zebranych w badaniach podłużnych, metodologiczne problemy przygotowania i realizacji badań podłużnych oraz metody analizy zebranych. 

Anna Hawrot z Pracowni Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia IBE, zaprezentowała część wyników badań prowadzonych w ramach programu badawczego pracowni SUEK – plakat pt. „The influence of attitudes towards learning and relationships with classmates on achievement scores”.

Z perspektywy badań pracowni SUEK szczególnie ciekawe okazały się sesje dotyczące rozwoju dzieci i młodzieży (m.in. wpływu rówieśników na osiągnięcia szkolne dziecka, wpływu kształcenia na rozwoju inteligencji, znaczenia miejsca zamieszkania dzieci z rodzin o niskim dochodzie dla ich osiągnięć szkolnych).

.
  • Konkurs

Strona 11 z 25

  • start
  • poprz.
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • nast.
  • koniec

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...