BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020

Dynamizm zmian dokonujących się w życiu społeczno-kulturowym jest widoczny w przestrzeni edukacyjnej. Do zadań szkolnictwa należy zatem przygotowanie dzieci, młodzieży i dorosłych do życia w zmieniających się warunkach cywilizacyjnych. Czy polska i europejska edukacja sprosta tym wyzwaniom? Czy systemy edukacyjne są gotowe na przyjęcie nowych rozwiązań? Jakie zmiany przed nami, jakie perspektywy i prognozy?

Przedmiot i cel Konferencji

Przedmiotem Konferencji są najważniejsze problemy edukacyjne wskazane w 2010 roku przez Komisję Europejską, w „Strategii Europa 2020”, której celem jest inteligentny i zrównoważony rozwój mający sprzyjać inkluzji społecznej. W przypadku Polski instrumentem realizacji tej strategii jest krajowy Program Operacyjny „Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020” (PO WER 2014-2020). Dokument uwzględnia długofalowe wyzwania stojące przed europejskim systemem edukacji. Dla naszych rozważań szczególnie cenne będzie przywołanie sposobów realizacji „Strategii Europa 2020” nie tylko w Polsce, lecz również w szerszym kontekście europejskim. Dlatego do interdyscyplinarnej dyskusji zapraszamy: naukowców, badaczy, osoby odpowiedzialne za kształt polityki edukacyjnej oraz pedagogów i nauczycieli z Polski i z zagranicy.

Spodziewanym efektem debaty konferencyjnej będzie wypracowanie rekomendacji na przyszłość oraz wskazanie pożądanych kierunków rozwoju polskiej i europejskiej przestrzeni edukacyjnej.

Celem ogólnym Konferencji jest stworzenie płaszczyzny refleksji naukowej nad priorytetowymi zagadnieniami współczesnego szkolnictwa europejskiego oraz wymiana doświadczeń praktyków i teoretyków na forum międzynarodowym. Szczegółowe zagadnienia to:

Panel 1. Podstawowe obszary edukacji całożyciowej
Od edukacji przedszkolnej do edukacji seniorów, z uwzględnieniem edukacji formalnej i nieformalnej oraz współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym.

Panel 2. Szkolnictwo zawodowe a rynek pracy
Od poziomu gimnazjum do uczelni wyższej - elastyczne ścieżki kształcenia i doradztwo zawodowe, programy mobilności międzynarodowej, mentoring / tutoring / coaching.

Panel 3. Nauczyciel przyszłości w sieciach współpracy
Oczekiwania i ograniczenia w kontekście nowych wyzwań cywilizacyjnych, a jakość kształcenia i dokształcania nauczycieli.

Więcej informacji na stronie konferencji: https://sites.google.com/site/educationconfwsge/home

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...