BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

2 Kongres Polskiej Edukacji zakończony

Opublikowano: 17 Cze 2013

Na tegorocznym kongresie rozmawialiśmy wyłącznie o faktach, wynikach badań naukowych, bo tylko one mogą stać się punktem wyjścia do dalszej dyskusji. Dzięki nim chcemy przezwyciężyć tendencję do wyrywkowego, pobieżnego omawiania tematów edukacyjnych, które może prowadzić do nieporozumień - mówił na zakończenie 2. Kongresu Polskiej Edukacji prof. Michał Federowicz, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych.

Michał Federowicz - 2 Kongres Polskiej Edukacji - OtwarcieMichał Federowicz - 2 Kongres Polskiej Edukacji - Otwarcie

.

W dwudniowym spotkaniu nauczycieli i dydaktyków z całej Polski, które odbyło się w Warszawie 15 i 16 czerwca 2013 r., wzięło udział ponad 1300 osób. Oprócz sesji plenarnych w ramach kongresu zorganizowano 12 sesji tematycznych poświęconych różnych aspektom edukacji: od wychowania przedszkolnego po edukacje zawodową i wyższą.
Jednym z głównych problemów, które poruszano na kongresie była kwestia odroczonej dorosłości. – Dziś coraz więcej młodych ludzi w wieku od 18 do 24 roku życia nie dysponuje kompetencjami i kwalifikacjami, które pozwoliły by im przejąć odpowiedzialność za własne życie. Nauczyciele, pracodawcy często skarżą się, że ci młodzi nic nie potrafią. – mówiła w trakcie sesji podsumowującej kongres prof. Anna I. Brzezińska z IBE. To zjawisko obserwowane jest na całym świecie. - Może ta odroczona dorosłość ma jednak sens? Może ci młodzi potrzebują teraz więcej czasu żeby się rozeznać w różnych możliwościach?.Musimy ich tylko wyposażyć w kompetencje, które się im przydadzą w życiu: zaufanie do innych, zdolność twórczego myślenia, ciekawość świata, umiejętność współdziałania w grupie – zaznaczała prof. Brzezińska.

Dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych odniósł się także do kwestii nowych technologii i wykorzystania ich w szkole. – Rolę nowych technologii w edukacji trzeba sprowadzić do właściwego wymiaru, bo one nie działają bez mózgu, umysłu użytkownika. Szkoła powinna uczyć przede wszystkim krytycyzmu, co do informacji zdobywanych za ich pomocą – powiedział.

Spotkanie zakończyło wystąpienie wiceminister edukacji Joanny Berdzik. - Wysłuchaliśmy tutaj bardzo ciekawych wykładów, przeprowadziliśmy interesujące dyskusje - podkreślała. - Teraz musimy przenieść te dyskusje na fora naszych szkół i uczelni. Będę chciała, żeby dostarczając odpowiednich materiałów IBE animowało te dyskusje, bo tylko one są w stanie zmienić polską edukację.

Zdjęcia z 2 Kongresu Polskiej Edukacji

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...