Seminaria i Konferencje
Polscy gimnazjaliści słabiej znają języki obce niż ich rówieśnicy z Europy
Tak wskazują wyniki Europejskiego Badania Kompetencji Językowych, przeprowadzonego w 2011 r. IBE opublikował raport z badania ESLC
.Wyróżnienie dla prof. Krzysztofa Spalika
Prof. Krzysztof Spalik zwyciężył w plebiscycie organizowanym na Uniwersytecie Warszawskim. Tytuł Nauczyciel Akademicki Roku otrzymał za wykład "Dront dodo w sztuce i literaturze. Krajobraz z wymarłym gatunkiem"
.Ile kosztuje edukacja? Odpowie badanie BECKER
Edukacja jest kosztowna, o czym wie większość z nas. Ale ile dokładnie wydają na nią rodzice, a ile samorządy? Ile pieniędzy pochodzi z budżetu państwa, a ile od instytucji prywatnych? Odpowiedzi na te i inne pytania będą możliwe dzięki badaniu BECKER, prowadzonemu przez Instytut Badań Edukacyjnych. To pierwszy taki projekt badawczy w Polsce..
Eksperci IBE na EDU Trendach 2013
Entuzjaści edukacji będą obecni podczas EDU TRENDÓW 2013 – branżowego spotkania, dedykowanego wszystkim zainteresowanym rozwojem edukacji, szukającym rozwiązań poprawiających jakość i efektywność nauczania..
Entuzjaści edukacji na VII Kongresie Zarządzania Oświatą
Podczas tegorocznej edycji kongresu eksperci IBE zaprezentują wyniki badań dotyczące czasu pracy nauczycieli. Będzie można także odwiedzić nasze stoisko i zapoznać się najnowszymi materiałami Instytutu.
IUPAC2013 - 44th World Chemistry Congress w Stambule
W dniach 11-16 sierpnia 2013 przedstawiciele Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych: Marcin Chrzanowski wraz z liderem zespołu dr Barbarą Ostrowską wzięli udział w międzynarodowej konferencji IUPAC2013, 44th World Chemistry Congress w Istambule. Organizatorami konferencji były: Międzynarodowa Unia Chemii Czystej i Stosowanej (The International Union of Pure and Applied Chemistry (IUPAC) oraz Tureckie Towarzystwo Chemiczne (Turkish Chemical Society).."Laboratorium myślenia" - rozpoczynamy III cykl badania
Rozpoczyna się już III cykl ważnego dla systemu edukacji ogólnopolskiego badania Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce, realizowanego w Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE. Jest to badanie, które ma na celu diagnozę umiejętności absolwentów gimnazjów w obszarze przedmiotów przyrodniczych (biologii, chemii, fizyki i geografii)..
IBE w sieci KeyCoNet
Instytut Badań Edukacyjnych został członkiem stowarzyszonym sieci European Policy Network on Key Competences in School Education. Projekt zrzesza 30 resortów edukacji z krajów UE, uczelnie i instytuty badawcze.
Nowa podstawa programowa – jak zmieniło się nauczanie historii w gimnazjach?
Nacisk na rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia, łączenia faktów i rozwiązywania problemów zamiast odtwórczego uczenia się na pamięć – to główne zadania nauczania historii, które miała wprowadzić do szkół nowa podstawa programowa. Badacze IBE sprawdzili, jak w praktyce zmieniło się nauczanie w gimnazjach po dwóch latach od ogłoszenia tego dokumentu.
Liczą się efekty – jest raport o stanie edukacji 2012
Michał Federowicz prezentuje Raport o Stanie Oświaty 2012
Nowe opracowanie opisuje trendy w edukacji i przemiany dotyczące polityki uczenia się przez całe życie. Raport można pobrać na stronie Entuzjastów Edukacji
.