BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Seminaria i Konferencje

Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności

Instytut Badań Edukacyjnych będzie współorganizatorem międzynarodowej konferencji „Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności", która odbędzie się w Krakowie 27-28 maja 2013 roku.

Konferencja została objęta honorowym patronatem Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Rektora Uniwersytetu Warszawskiego, organizatorami konferencji są również Instytut Psychologii UJ oraz Wydział Psychologii UW.

.

Czytaj więcej...

Druga edycja konkursu "Lekcja dobrej historii"

ldh logo_konkursu_druga_edycjaldh logo_konkursu_druga_edycja

Instytut Badań Edukacyjnych ogłasza drugą edycję konkursu „Lekcja dobrej historii” skierowanego do nauczycieli historii w gimnazjach i I klasach szkół ponadgimnazjalnych.

Zapraszamy nauczycieli do podzielenia się z nami swoimi dobrymi i sprawdzonymi praktykami związanymi z pracą na lekcji. By wziąć udział w konkursie wystarczy zgłosić pomysły na to, w jaki sposób efektywnie i efektownie pracować z mapami historycznymi, tekstami źródłowymi, ikonografią, filmami i inne pomocami dydaktycznymi.

Zwycięskie praktyki, zostaną opublikowane w Bazie Narzędzi Dydaktycznych IBE, dzięki czemu będą mogli z nich korzystać inni nauczyciele. Wymiana takich doświadczeń pozwoli wielu nauczycielom historii poszerzyć swój warsztat metodologiczny i atrakcyjniej oraz efektywniej realizować podstawę programową.

Więcej informacji

.

Rusza największe badanie nauczycieli - TALIS 2013

talis 470x160talis 470x160

W 2013 r. rozpoczęło się największe badanie nauczycieli – TALIS. Tym razem dowiemy się więcej nie tylko o nauczycielach gimnazjów, ale także o uczących w szkołach podstawowych i ponadgimnazjalnych

.

Czytaj więcej...

Raport o stanie edukacji 2011

Na briefingu prasowym IBE zaprezentowany został najnowszy raport o stanie polskiej edukacji. Michał Federowicz, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych przedstawił dziś dziennikarzom i naukowcom „Raport o stanie edukacji 2011. Kontynuacja przemian”. – Ten podtytuł raportu bardzo dobrze oddaje to, co obecnie dzieje się w polskiej edukacji – tłumaczył dyrektor IBE. – Zmiany prawa, których dokonano w 2011 r., w istotny sposób zmieniły nauczanie zwłaszcza w szkołach zawodowych i wyższych. Dlatego w raporcie tym dwóm obszarom poświęcono oddzielne monografie.

rose2011-konferencja2rose2011-konferencja2

.

Czytaj więcej...

W czwartek prezentacja "Raportu o stanie edukacji 2011"

IBE zaprezentuje najnowszy dokument zawierający całościowy obraz edukacji, uaktualniony o dane za 2011 r. Raport zawiera również przegląd zmian prawnych dotyczących edukacji, dokonanych w 2011 r. oraz opracowania dotyczące szkolnictwa wyższego i szkolnictwa zawodowego.

Czytaj więcej

.

Drugi konkurs IBE dla historyków

Nauczyciele gimnazjów i uczący w pierwszych klasach szkół ponadgimnazjalnych będą mogli wziąć udział w konkursie na dobre praktyki nauczania historii

.

Czytaj więcej...

Wizyta przedstawicieli instytutu NUCEM w IBE

W dniach 26-27 listopada 2012 r. Instytut gościł przedstawicieli NUCEM (National Institute for Certified Educational Measurements), państwowej instytucji założonej przez Ministerstwo Edukacji Słowacji w 2008 roku przy wprowadzaniu zmian w modernizowanym systemie słowackiej oświaty. NUCEM odpowiedzialne jest m.in. za zewnętrzne egzaminy gimnazjalne, opracowanie metod pomiaru osiągnięć uczniów, badania w obszarze ewaluacji jakości oświaty oraz ciągły monitoring rezultatów edukacji. 

ibe-nucem1ibe-nucem1

.

Czytaj więcej...

Europejskie Badania Jakości Edukacji Szkolnej – doświadczenia Holandii i wnioski dla polskiego systemu edukacyjnego

Duże zainteresowanie, jakim cieszyło się zorganizowane w roku ubiegłym przez Pracownię Historii seminarium z cyklu „Badania i polityka edukacyjna", przedstawiające metody badania jakości pracy szkół w Wielkiej Brytanii, dało asumpt do zorganizowania kolejnego spotkania. Odbyło się ono w dniach 29-30 listopada 2012 roku w Warszawie. W tym roku szczególną uwagę poświęcono holenderskiemu systemowi egzaminacyjnemu – tematem seminarium były „EUROPEJSKIE BADANIA JAKOŚCI EDUKACJI SZKOLNEJ – DOŚWIADCZENIA HOLANDII I WNIOSKI DLA POLSKIEGO SYSTEMU EDUKACYJNEGO”.

.

Czytaj więcej...

Nauczanie przyjazne mózgowi

Co dzieje się w mózgu dziecka, gdy się uczy i jak tę wiedzę wykorzystać, by nauczać skuteczniej – na konferencji w Toruniu eksperci rozmawiali o neuroedukacji

.

Czytaj więcej...

20. rocznica powstania Euroclio

Podczas spotkania europejskiego stowarzyszenia nauczycieli historii dyskutowano o rozwoju strony internetowej – historiana.eu.  

historiana-euroclio-01historiana-euroclio-01

.

Czytaj więcej...

  • Konkurs

Strona 10 z 25

  • start
  • poprz.
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • nast.
  • koniec

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...