2nd World Conference on New Trends In Science Education
- Opublikowano: 8 Lip 2013
W dniach 2-5 lipca 2013 roku Małgorzata Musialik, Urszula Poziomek i Martyna Studzińska z Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE uczestniczyły w międzynarodowej konferencji poświęconej nowym trendom w edukacji przyrodniczej 2nd World Conference on New Trends In Science Education, (WCNTSE), która odbywała się pod hasłem Science education In the face of social change.
.Konferencja zorganizowana została przez Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie we współpracy z Dokuz Eylül University oraz Izmir University (Izmir, Turcja).
W programie konferencji znalazły się sesje poświęcone takim tematom jak Science and Society, Students’ Knowledge, Skills and Attitudes, Media and Mediation, Strategies of Science Education oraz Science Teacher Training.
W konferencji wzięli udział naukowcy zajmujący się problematyką edukacyjną z Francji, Czech, Turcji, Niemiec, Szwajcarii, Argentyny, Bułgarii, Wielkiej Brytanii, USA i Polski.
Przedstawicielki PPP IBE przedstawiły na konferencji dwa postery:
- Scientific non-formal education, the way of disseminating scientific skills, autorstwa Barbary Ostrowskiej, Urszuli Poziomek i Martyny Studzińskiej,
- Implementing POGIL approach in science education. A low-cost alternative to the chemical experiments recommended in the Polish core curriculum at ISCED 2 level, autorstwa Małgorzaty Musialik, Enzo.B. Arevalo-Garcia, Marcina M. Chrzanowskiego, Irminy Buczek i Barbary Ostrowskiej.
Ponadto, Martyna Studzińska przedstawiła na sesji tematycznej Science and Society prezentację ustną autorstwa B. Ostrowskiej, U. Poziomek i M. Studzińskiej pt. Where do students’ get scientific knowledge from? W swoim wystąpieniu M. Studzińska przedstawiła wyniki badań realizowanych przez PPP, tj. Laboratorium myślenia i Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Omówiła także występowanie błędnych przekonań wśród uczniów (ang. misconceptions) oraz rolę szkoły w ich rozwiązywaniu.
Uczestnicy konferencji mogli zapoznać się z wynikami badań prowadzonych przez ośrodki edukacyjne w różnych krajach europejskich oraz z innowacyjnymi rozwiązaniami realizowanymi przez przedstawicieli różnych nurtów dydaktycznych w Polsce i na świecie , a także nawiązać cenne kontakty w celu dalszej wymiany wiedzy i doświadczeń. Przedstawicielki PPP IBE nawiązały kontakty z badaczami zajmującymi się m.in. błędnymi przekonaniami uczniów (misconceptions), zmianami w podstawach programowych dla przedmiotów przyrodniczych oraz przyrodniczą edukacją pozaformalną, które powinny przynieść owocną wymianę informacji i doświadczeń w tych obszarach.
Więcej o konferencji: http://wcntse.up.krakow.pl/