Seminaria i Konferencje
Absolwenci UW przełamują mit o pracy na umowach śmieciowych
Konferencja o badaniu "Monitoring losów absolwentów uczelni wyższych w oparciu o dane administracyjne ZUS" odbyła się 17 lutego 2014 r. w Warszawie
Zdecydowana większość osób opuszczających mury warszawskiej uczelni pracuje potem na etatach – to jeden z ciekawszych wniosków monitoringu losu absolwentów. Wyniki badania IBE i UW zaprezentowano na konferencji w Warszawie
.Eksperci IBE o tym, jak mierzyć postęp ucznia w szkole
Prof. Roman Dolata oraz dr Ewa Stożek z IBE wzięli udział w wojewódzkiej konferencji pt. „Trafność metody EWD w szkole ponadgimnazjalnej kończącej się maturą - refleksja nad efektywnością nauczania matematyki w województwie warmińsko-mazurskim”
.Duńskie doświadczenia z reformowania oświaty
Od uczenia zapamiętywania faktów, przez naukę rozumowania do rozwijania cech obywatelskich – ekspert Euroclio podczas seminarium IBE opowiadał o zmianach w edukacji młodych Duńczyków. Dziś nauczyciele z tego kraju zastanawiają się m.in. czy dopuścić możliwość korzystania z Internetu podczas egzaminów
.Będą narzędzia do diagnozy psychospołecznego funkcjonowania najmłodszych dzieci
Zespół Wczesnej Edukacji IBE rozpoczął badanie, które efektem będzie zestaw kwestionariuszy pozwalających na diagnozę emocjonalnego i społecznego funkcjonowania dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa i okresie przedszkolnym
.Naukowcy o szczegółach badania PISA - zapis wideo całej konferencji
Podczas spotkania na SGH naukowcy IBE prezentowali przykładowe zadania z badania PISA, mówili też o szczegółach wyników polskich 15-latków.
.Kulisy badania PISA 2012
Kto losuje 15-latków, którzy wypełniają test? Jakiego rodzaju zadania wybiera się do PISA? Jakie są szczegółowe wyniki Polaków w trzech dziedzinach? – o tym mówili naukowcy podczas konferencji zorganizowanej przez IBE, IFIS PAN i SGH
Konferencja „Umiejętności 15-latków – PISA 2012” - Szkoła Główna Handlowa
Nauczyciele i rodzice chcą i powinni ze sobą rozmawiać. Ale jak?
Kontakt rodziców z nauczycielami to ważny element edukacji dzieci. Nowe badanie IBE pozwoli wyłonić najlepsze sposoby wspierania tej komunikacji i przedstawić je w formie praktycznych wskazówek dla szkół
.Interaktywna mapa pomoże znaleźć miejsce na lekcję przyrody
Nowa pomoc dla nauczycieli - teraz łatwo mogą sprawdzić, gdzie zabrać uczniów na zajęcia z przedmiotów przyrodniczych. Instytut Badań Edukacyjnych udostępnił interaktywną mapę ośrodków edukacji pozaformalnej oferujących takie zajęcia
.Jak nowoczesne technologie mogą pomóc w edukacji uczniów niepełnosprawnych?
Cor J. W. Mejer, dyrektor Europejskiej Agencji na Rzecz Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi
O tym w jaki sposób technologie informacyjno-komunikacyjne pozwalają osiągnąć lepsze wyniki w nauce i bardziej angażować uczniów w proces edukacyjny, rozmawiali w Warszawie uczestnicy międzynarodowej konferencji „Nowoczesne technologie w edukacji włączającej. Polskie i międzynarodowe wyniki badań i praktyka” organizowanej przez Instytut Badań Edukacyjnych, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Europejską Agencję Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi
.Biblioteka Entuzjastów Edukacji - "Znaczenie edukacji przedszkolnej"
Biblioteka Entuzjastów Edukacji - Znaczenie edukacji przedszkolnej Jak bardzo można pomóc dzieciom w wieku 3-5 lat rozwinąć najważniejsze kompetencje - pokazują autorzy pierwszej broszury z serii Biblioteka Entuzjastów Edukacji. Dzielą się w niej dobrymi pomysłami i prezentują najnowsze wyniki badań. Warto je poznać.
Broszurę "Znaczenie edukacji przedszkolnej" otwiera zwięzłe przedstawienie najważniejszych kompetencji, jakie dziecko nabywa lub rozwija w wieku 3-5 lat. Znajdująca się na drugiej stronie tabela pokazuje, co może robić dorosły, aby wspierać rozwój dziecka w tym zakresie. Na stronach 3-4 przedstawione zostały wyniki badań dotyczących tzw. efektu przedszkola, przeprowadzonych w USA, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Polsce. Wszystko to zwięźle, konkretnie, w atrakcyjnej formie.
Broszury z serii Biblioteka Entuzjastów Edukacji, przygotowywane przez pracowników Instytutu Badań Edukacyjnych, będą publikowane co miesiąc. Następna będzie dotyczyła aspiracji edukacyjnych rodziców wobec dzieci.
.