BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Konferencja "Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności"

Opublikowano: 28 Maj 2013

Instytut Badań Edukacyjnych we współpracy z Instytutem Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wydziałem Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, był współorganizatorem międzynarodowej konferencji na temat „Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności", która odbyła się 27 i 28 maja w Krakowie w Auditorium Maximum UJ.  

Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności - konferencjaZaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności - konferencja

.

Szacuje się, że wśród dzieci będących na wczesnym etapie rozwoju SLI występuje u ok. 6% populacji, dzieci dwujęzyczne stanowią niewielki udział tej grupy, jednak grupa ta stopniowo powiększa się wraz ze zmianą stylu życia osób dorosłych oraz silniejszymi tendencjami migracyjnymi na świecie. Celem konferencji było przedstawienie narzędzi pozwalających zdiagnozować SLI u dzieci dwujęzycznych oraz wskazanie różnic rozwojowych między dziećmi rozwijającymi się prawidłowo a dziećmi z SLI. 

W trakcie wystąpień przedstawiono efekty kilkuletnich badań prowadzonych przez międzynarodowe grupy naukowców w ramach Akcji COST w czterech obszarach dotyczących badań nad językiem: budowania wypowiedzi, rozwoju języka, słowotwórstwa, rozumienia i przetwarzania informacji. Eksperci IBE prezentowali przedstawili wyniki badań nad umiejętnościami językowymi dzieci prowadzone w ramach projektu „Entuzjaści edukacji” w Zespole Wczesnej Edukacji, w Pracowni Języków Obcych oraz w Pracowni Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia. Uczestniczyli w konferencji również w celu nawiązywania kontaktów z innymi badaczami i aby wymienić się dotychczasowymi osiągnięciami. 

Najważniejsze zagadnienia, które omawiane były w czasie konferencji, to stworzenie podstawowych narzędzi do badania dzieci dwujęzycznych w celu wypracowania norm diagnostycznych, rozwój językowy u dzieci dwujęzycznych, różnice w przyswajaniu języka przez dzieci, narzędzia diagnostyczne dotyczące specyficznego zaburzenia językowego – SLI (Specific Language Impairment).

Konferencja pokazała efekty dotychczasowych badań nad zagadnieniem SLI u dzieci wielojęzycznych, dała możliwość wymiany doświadczeń w gronie międzynarodowych ekspertów zajmujących się problemami językowymi dzieci, a na tym tle zaprezentowane zostały obecnie trwające prace i pomysły rozwijające się w zespołach badawczych IBE, dotyczące w szczególności problemu SLI, ale też badań nad nauką drugiego języka. 

Zachęcamy do odwiedzenia strony poświęconej temu wydarzeniu http://bi-sli2013.org/index_pl.html

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...