Jak efektywnie nauczają gimnazja – są nowe trzyletnie wskaźniki EWD
- Opublikowano: 5 Lis 2012
Pracownia Edukacyjnej Wartości Dodanej IBE opublikowała kolejne dane dotyczące wyników egzaminów zewnętrznych i EWD w szkołach
.Nowe wskaźniki wyników końcowych i edukacyjnej wartości dodanej dotyczą lat 2010 – 2012. To już piąty trzyletni okres dostępny w prezentacjach na stronie gimnazjum.ewd.edu.pl. Dzięki temu można śledzić, jakie zmiany zachodziły w efektywności nauczania w szkole w zakresie przedmiotów humanistycznych oraz przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Baza umożliwia nie tylko sprawdzenie wyników dla konkretnego gimnazjum, ale też porównanie wyników między wybranymi szkołami.
Metoda EWD pozwala ocenić efektywność nauczania na podstawie wyników egzaminów zewnętrznych na dwóch kolejnych etapach kształcenia: gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej.
Wskaźniki EWD pokazują na ile efektywniej, w porównaniu do szkoły o podobnym składzie uczniowskim, pracuje dane gimnazjum. Gimnazjum uzyskujące przeciętną efektywność nauczania będzie miało wskaźniki EWD zbliżone do zera, ponadprzeciętną – dodatnie, niżej przeciętnej – ujemne. Trzyletnie wskaźniki egzaminacyjne służą głównie do zewnętrznej ewaluacji pracy szkół. Na tej podstawie można obserwować procesy zachodzące w szkole i wyciągać z nich wnioski.
Więcej na stronie gimnazjum.ewd.edu.pl