BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Seminaria i Konferencje

Kongres ESRA w Lozannie

W dniach 17-23 lipca 2011 roku w Lozannie odbył się kongres European Survey Research Association (ESRA).  To młoda organizacja, która powstała w 2004 roku z inicjatywy holenderskiego badacza i statystyka Willema Sarisa. Jest on inicjatorem wielu przedsięwzięć, bez których współczesne badania nie były by tym, czym są obecnie. Szczególnie chętnie podejmuje wyzwania, które przed badaczami w naukach społecznych stawia rozwój nowych technologii.

.

Czytaj więcej...

Konferencja ALTE Kraków 7-9 lipca 2011

The Association of Language Testers in Europe (ALTE)

Stowarzyszenie ALTE  zrzesza światowych liderów w dziedzinie egzaminów językowych, jej członkami jest obecnie 34 instytucji specjalizujących się w testowaniu i  certyfikacji znajomości 27 języków. Konferencje ALTE odbywają się co cztery lata, poza członkami ALTE uczestniczą w nich akademicy i decydenci z całego świata. Tegoroczną konferencję otworzył reprezentujący Komisję Europejską Pierre Mairesse, dyrektor programu ‘Uczenie się przez całe życie’.

Instytut Badań Edukacyjnych był reprezentowany w sesjach prowadzonych przez członków Pracowni Języków Obcych dr Melanie Ellis oraz dr Magdalenę Szpotowicz, która zaproszona była do wygłoszenia prezentacji jako Keynote Speaker. W konferencji uczestniczyli też członkowie PJO: Dorota Campfield, Agata Gajewska-Dyszkiewiecz, Katarzyna Kulas, Anna Michałowska, i Katarzyna Paczuska.

.

Czytaj więcej...

Konsultacje projektu zrównującego wyniki egzaminów gimnazjalnych

W dniach 18-29.07.2011 r. Bartosz Kondratek przebywał z wizytą studyjną w Department of Research Methodology, Measurement and Data Analysis w Uniwersytecie Twente, Enshede. W jej ramach konsultował realizowany w IBE projekt badawczy dotyczący zrównywania wyników egzaminów gimnazjalnych. Wyjazd miał też pomóc w nawiązaniu bliższej współpracy z prof. Cees’em Glas’em. Przedstawiciel Instytutu omówił z prof. Glas’em problemy opisane w dokumencie Equating Polish National Examinations – Discussion of Technical Aspects of the Equating Procedure, przygotowanym przez zespół PAOU oraz założenia do artykułu dotyczącego obciążenia funkcji zrównujących wyniki obserwowane z wykorzystaniem modeli IRT.

.

Konferencja EDULEARN 2011 w Barcelonie

W dniach 4-6 lipca 2011 roku dwoje pracowników Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE uczestniczyło w konferencji Educational Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN 2011), organizowanej przez International Association of Technology, Education and Development (IATED), odbywającej się w Barcelonie w Hiszpanii. W konferencji wzięło udział 1176 uczestników z 6 kontynentów, z czego 6 osób z Polski. W ramach konferencji przeprowadzono  cztery sesje posterowe oraz 81 sesji ustnych (po 6 przemówień).

.

Czytaj więcej...

Educational Conference on Education and New Learning Technologies

Marcin Chrzanowski i Martyna Studzińska przedstawili wyniki badań Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE gronu naukowców, które spotkało się na konferencji w Barcelonie w dniach 4-7.07.2011 r. W spotkaniu wzięło udział 1176 uczestników.

Delegaci IBE Uczestnicy wzięli udział w czterech sesjach posterowych, z czego na jednej z nich prezentowali plakaty dotyczące badań przeprowadzanych w obrębie Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych: Educational Tools To Assess Students’ Thinking Skills oraz Teachers’ Attitudes Towards School Reform. Uczestniczyli w sumie w 58 sesjach oralnych.

Pracownia przygotowała również Artykuł: Educational Tools To Assess Students’ Thinking Skills, który obublikowany został na płycie zawierającej publikacje nadesłane na konferencję, ISBN:978-84-615-0441-1.

.

School History Project - konferencja dla nauczycieli

Podczas trzydniowej konferencji w Leeds w dniach 30.06-4.07.2011 podejmowano problematykę związaną z autorskimi programami nauczania w ramach angielskiej podstawy programowej. Na posiedzeniach plenarnych i warsztatowych prezentowano nowe rozwiązania i pomysły dotyczące dydaktyki historii lub systemu kształcenia w Anglii. Na konferencji obecny był Jacek Staniszewski z Pracowni Historii IBE. Pracownia zamierza wykorzystać angielskie doświadczenia w trakcie swoich badań. Równie ważnym celem delegata IBE było też nawiązanie kontaktu z Michaelem Maddisonem, Państwowym Inspektorem ds. Historii, autorem raportu "History for All”.

.

Edukacja i zatrudnienie – konferencja w Brukseli

Podczas konferencji Catch the train: Skills, Education and Jobs, która odbyła się w dniach 20-21.06.2011 r. w Brukseli eksperci skupili się na trzech kluczowych zagadnieniach: roli systemu edukacji i szkoleń w przygotowaniu kadr do wymogów rynku pracy, płynnym przejściu absolwentów z systemu edukacji na rynek pracy oraz czynnikom wpływającym na utrzymanie i poprawę zatrudnialności.

Konferencja miała charakter paneli dyskusyjnych skoncentrowanych na kilku obszarach tematycznych. Każda sesja dyskusyjna z ekspertami z danej dziedziny poprzedzona była prezentacjami badań dotyczącymi wybranego obszaru, po czym eksperci dokonywali podsumowań oraz starali się wskazać implikacje wynikające z prezentowanego materiału. Uczestnicy paneli dyskusyjnych podkreślali kluczową rolę edukacji i szkoleń zawodowych dla poprawy „jakości” kadry dydaktycznej oraz wskazywali problemy związane z pomiarem i definiowaniem jakości. Same wysokie nakłady na szkolnictwo nie gwarantują dobrych wyników – co pokazano na przykładzie Finlandii i Hiszpanii. Wskazywano na trudną sytuację osób młodych na rynku pracy. Kolejnym istotnym zagadnieniem, które poruszano, to kwestia zatrudnialności osób starszych wobec wyzwań reform.

Na konferencji IBE reprezentowali dr Agnieszka Chłoń-Domińczak, zastępca dyrektor ds. badawczych IBE dr Michał Sitek i Krzysztof Podwójcic.

.

Ocenanie szkoły, wybór placówki i motywacja nauczycieli

Reprezentanci Zespołu Badań Instytucjonalnych w dniach 27 maja do 1 czerwca 2011 r. uczestniczyli w Trondheim w spotkaniu PhD Governance and Peformance in Education prowadzonym przez Profesora Davida Figlio z Northwestern University w Chicago. Dotyczyło ono trzech kluczowych zagadnień: zewnętrznych systemów oceny szkoły (tzw. school accountability), czynników decydujących o wyborze szkoły, motywacji nauczycieli do pracy.

.

Konferencja Annual Observing Interactions in Teaching Context

Jolanta Pisarek z Zespołu Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia wzięła udział w konferencji 5th Annual Observing Interactions in Teaching Context w dniach 6-8 czerwca 2011 roku w Turku w Finlandii. Głównym celem spotkania było zaprezentowanie projektów badawczych wykorzystujących metodę obserwacyjną do opisu interakcji zachodzących pomiędzy nauczycielem a uczniami (uczniem) w środowisku szkolnym, będących istotnym predyktorem osiągnięć szkolnych uczniów oraz ich społecznych kompetencji, a przede wszystkim zaangażowania i motywacji uczniów w procesie uczenia. Jolanta Pisarek w Zespole SUEK zajmuje się m.in. opracowaniem koncepcji badania do obserwacji przebiegu procesu dydaktycznego.

.

Raport o stanie edukacji w Kancelarii Prezydenta

W środę 15 czerwca w Kancelarii Prezydenta odbyła się debata "Szanse edukacyjne na obszarach wiejskich". Głównym tematem dyskusji była poprawa jakości edukacji na wsiach i związane z tym wyrównywanie szans między uczniami z obszarów wiejskich a tymi, którzy uczą się w miastach. Była to kolejna dyskusja w ramach Forum Debaty Publicznej z cyklu "Potencjał obszarów wiejskich szansą rozwoju".

.

Czytaj więcej...

  • Konkurs

Strona 20 z 25

  • start
  • poprz.
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • nast.
  • koniec

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...