BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Seminaria i Konferencje

Seminarium UDE-NEPS

W piątek, 11 stycznia 2013 roku, wszystkich zainteresowanych zapraszamy do siedziby Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie przy ulicy Górczewskiej 8, na seminarium "UDE-NEPS Seminar".

Celem seminarium jest przedstawienie metodologii badań projektu UDE (Uwarunkowania Decyzji Edukacyjnych) oraz NEPS (National Educational Panel Study in Germany), wzajemnych powiązaniami między tymi badaniami
oraz umożliwienie wymiany doświadczeń pomiędzy ekspertami Instytutu Badań Edukacyjnych a University of Bamberg, Niemcy. W ramach seminarium będziemy gościć Dr Jutta von Maurice oraz Prof. Dr Hans-Günther Roßbach z University of Bamberg oraz przedstawicieli MEN, MNiSW, GUS, MPiPS, IBS, UW, SGH, BKL-UJ/ PARP, CASE.

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, osoby zainteresowane uczestnictwem proszone są o zgłoszenie się do Pani Anny Demner (a.demner@ibe.edu.pl) w terminie do 10.01.2013r.

.

„Reaktywacja klasyki w szkole" - zaproszenie na seminarium

Instytut Badań Edukacyjnych oraz Uniwersytet Śląski w Katowicach zapraszają na ogólnopolskie seminarium z cyklu “BADANIA I POLITYKA EDUKACYJNA”

„Reaktywacja klasyki w szkole". Biblia i antyk, czyli pytania o fundamenty,

które odbędzie się 5-6 marca 2013 roku na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

.

Czytaj więcej...

Nowoczesne technologie w edukacji włączającej Polskie i międzynarodowe wyniki badań i praktyka ICT

ICT plansza.

Czytaj więcej...

Konferencja SLI zakończona

Po czterech dniach intensywnych prac, w niedzielę 8 czerwca po południu, warsztatami Janice Greenberg z Hanen Center, zakończyła się międzynarodowa konferencja "SLI - Specyficzne zaburzenia językowe. Diagnoza, prognoza, interwencja". 

[Więcej]

.

Pomóżmy dzieciom z SLI - konferencja

Ponad 7 procent dzieci w Polsce później od rówieśników zaczyna mówić, a w późniejszym okresie życia nie rozumie zdań złożonych, ma kłopot z doborem słów oraz inne kłopoty z mówieniem. Nie są to dzieci z autyzmem, ani mniej sprawne umysłowo. Nie są to również dzieci  mające kłopoty ze słuchem. Bez odpowiedniej pomocy będą miały kłopoty w szkole, w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi. Niemal w każdej klasie lub grupie przedszkolnej jest jedno lub dwoje takich dzieci.

Po raz pierwszy w Polsce spotykają się specjaliści z całego świata i polscy praktycy – logopedzi, psychologowie i nauczyciele, by rozmawiać o tym, jak im pomóc - międzynarodowa konferencja naukowa pod tytułem „SPECYFICZNE ZABURZENIE JĘZYKOWE –  DIAGNOZA, PROGNOZA, INTERWENCJA” (Specific Language Impairment – SLI) potrwa od 5 do 8 lipca.

[Więcej]

.

Umiejętności interpretacyjne ucznia z języka polskiego

Spotkanie zostało zorganizowane 29 marca 2012 r. przez Instytut Badań Edukacyjnych jako kontynuacja dwudniowego seminarium Doświadczenie lektury, które w grudniu ubiegłego roku IBE zorganizował w Krakowie we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim.

Celem marcowego seminarium było  zderzenie refleksji nad nauczaniem literatury z refleksją nad formami sprawdzania umiejętności interpretacyjnych uczniów podczas egzaminu, a także zaprezentowanie przemyśleń na temat sposobów przekładania zapisów nowej podstawy programowej dotyczących analizy i interpretacji tekstów kultury na zadania, które mogą służyć zarówno kształceniu, jak i sprawdzaniu osiągnięć uczniów.

.

Czytaj więcej...

Zaproszenie na seminarium: Nakłady na edukację i jej efekty w kontekście rynku pracy

Warszawa, 23 listopada 2012 r.

Edukacja jest jednym z głównych czynników kształtujących kapitał ludzki i wpływających na poziom rozwoju społeczno-gospodarczego całego społeczeństwa. Nakłady na edukację i ich efekty szczególnie w kontekście rynku pracy są przedmiotem debaty publicznej i zainteresowania szerokiego kręgu odbiorców. Niestety często dyskusje na ten temat nie są prowadzone w oparciu o rzetelne i wiarygodne wyniki badań naukowych.

.

Czytaj więcej...

EIPPEE Workshops: Introduction to Systematic Review Methods

W dniach 15-16 marca 2012 roku gościliśmy ekspertów: Janice Tripney i Marka Newmana z Instytutu Edukacji Uniwersytetu Londyńskiego (Institute of Education, University of London), którzy przeprowadzili warsztaty dotyczące metodologii przeglądów systematycznych.

.

Czytaj więcej...

Co znaczy „dobry nauczyciel”: Jak mierzyć jakość pracy nauczyciela?

20-21 lutego 2012 r. w naszej siedzibie odbyło się seminarium „Co znaczy „dobry nauczyciel": Jak mierzyć jakość pracy nauczyciela?" Podczas dwóch dni seminarium zaprezentowanych zostało kilka referatów przedstawiających wyniki badań w zakresie mierzenia kompetencji nauczycieli. W spotkaniu udział wziął Prof. Manfred Prenzel, dziekan Uniwersytetu Technicznego w Monachium (TUM), z którym IBE współpracuje. W swoim wystąpieniu profesor Prenzel przedstawił wyniki prac badawczych dotyczących profilu efektywnego nauczyciela oraz opisał warunki, jakie powinien on spełniać do efektywnego nauczania w szkole. Zaprezentował także narzędzie do mierzenia kompetencji nauczycieli z wykorzystaniem winiet video, tzw. OBSERVER. W jednej z prezentacji zwrócił uwagę na proces oceny szkoły, próbując odpowiedzieć na pytanie, jaką szkołę można uznać za 'dobrą'. [prezentacja 1, prezentacja 2]

.

Czytaj więcej...

W Krakowie o lekturach

7-8 grudnia 2011 r. w Krakowie odbyło się seminarium z cyklu „Badania i polityka edukacyjna" zatytułowane „Doświadczenie lektury. Krytyka literacka i dydaktyka literatury wobec nowego odbiorcy i wyzwań interpretacji. Diagnozy i wnioski dla edukacji szkolnej". Spotkanie zostało zorganizowane przez Instytut Badań Edukacyjnych, Katedrę Edukacji Polonistycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego i Katedrę Krytyki Współczesnej UJ.

.

Czytaj więcej...

Strona 5 z 6

  • start
  • poprz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • nast.
  • koniec

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...