BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

EIPPEE Workshops: Introduction to Systematic Review Methods

 

 Dr Mark Newman – Associate Director, EPPI-Centre, IoE - jest wykładowcą w dziedzinie wykorzystania wyników badań w  polityce i praktyce edukacyjnej oraz w dziedzinie polityki pracy społecznej. Zajmuje się problematyką w zakresie zdrowia, nauk społecznych i edukacji.  Jego zainteresowania naukowe dotyczą trzech wzajemnie powiązanych obszarów: 1) opracowania metod i prowadzenia przeglądów systematycznych na temat praktyki podejmowania decyzji w różnych obszarach polityki społecznej, w tym edukacji; 2) budowania potencjału wśród praktyków, naukowców i decydentów w sferze produkcji przeglądów systematycznych, krytycznej oceny i wykorzystywania wyników badań; 3) metod projektowania i oceny efektywności uczenia się w kształceniu zawodowym. Janice Tripney  pracuje w Wydziale Nauk Społecznych (Social Science Research Unit) Instytutu Edukacji Uniwersytetu Londyńskiego oraz w EPPI-Centre. Specjalizuje się w badaniach historycznych, w tym w dziedzinie nauczania historii na poziomie szkoły średniej. Jej zainteresowania badawcze obejmują historię XX wieku, a także  badania procesu politycznego i praktyk, w tym wzmacnianie znaczenia historii w kształtowaniu współczesnej polityki. W 2010 r. opublikowała pracę dotyczącą wykorzystania wyników badań w polityce edukacyjnej w Europie: Evidence informed policy in education in Europe.

W warsztatach, liczących ok. 40 osób, wzięli udział głównie badacze z Instytutu Badań Edukacyjnych, byli także obecni badacze z Uniwersytetu Jagiellońskiego i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Warsztaty  zorganizowano dzięki współpracy Instytutu Badań Edukacyjnych z Instytutem Edukacji Uniwersytetu Londyńskiego w ramach finansowanej przez Komisję Europejską sieci instytucji promujących wykorzystanie wyników badań w praktyce i polityce edukacyjnej ("Evidence Informed Policy and Practice in Education in Europe", www.eippee.eu/cms/).

Przeglądy systematyczne [http://pl.wikipedia.org/wiki/Przegl%C4%85d_systematyczny] polegają na zestawieniu wyników badań pierwotnych dotyczących określonego zagadnienia, według zdefiniowanej procedury doboru badań, oceny ich wiarygodności i oceny uzyskanych w nich wyników. Metoda ta, wywodząca się z nauk medycznych, jest coraz powszechniej stosowana w innych dziedzinach nauki, dając możliwość lepszego wykorzystania istniejących zasobów wiedzy w polityce i praktyce edukacyjnej. Na świecie przeglądy systematyczne badań naukowych są podstawą analiz, ocen i porównywania interwencji w różnych aspektach nauk medycznych i społecznych, w tym w dziedzinie edukacji, m.in. analiz oceniających, zaleceń praktyki edukacyjnej, analiz uzasadniających finansowanie procedur, programów i inicjatyw.

Materiały dotyczące przedmiotu warsztatów są dostępne na stronie internetowej EPPI-Centre (The Evidence for Policy and Practice Information and Co-ordinating Centre) – ośrodka badawczego przy Instytucie Edukacji w Londynie, specjalizującego się od 1993 roku w metodologii, prowadzeniu i inwentaryzacji przeglądów systematycznych: http://eppi.ioe.ac.uk/cms/Default.aspx?tabid=67

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...