BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Konferencja SLI - Specyficzne zaburzenia językowe

Opublikowano: 9 Lip 2012

Po czterech dniach intensywnych prac, w niedzielę 8 czerwca po południu, warsztatami Janice Greenberg z Hanen Center, zakończyła się międzynarodowa konferencja "SLI - Specyficzne zaburzenia językowe. Diagnoza, prognoza, interwencja". Szczegółowe relacje z wykładów publikujemy na stronie konferencji. 

sli2012-warsztaty-hanensli2012-warsztaty-hanen

.

Relacja z konferencji - dzień pierwszy
http://sli2012.ibe.edu.pl/index.php/pl/strona-glowna/dzien-1

Galeria zdjęć 

  • J. Bruce Tomblin (University of Iowa, USA), What is specific Language Impairment and why should we be concerned about it? [Co to jest specyficzne zaburzenie językowe i dlaczego powinniśmy się nim przejmować?]
  • James Law (University of Newcastle, UK), The child with speech, language and communication needs in the UK: the emerging evidence base and its implications for policy [Dziecko ze specjalnymi potrzebami językowymi i komunikacyjnymi w Wielkiej Brytanii: wyłaniająca się baza dowodów naukowych i implikacje dla tworzenia systemu pomocy]
  • Catherine E. Snow (Harvard University, USA), Preventing language poverty and supporting language & literacy development in children [Zapobieganie ubóstwu językowemu i wspomaganie rozwoju językowego oraz nauki czytania i pisania u dzieci]
  • Laurence B. Leonard (Purdue University, USA), Specific Language Impairment across languages – wideokonferencja [Specyficzne zaburzenie językowe w różnych językach]


Relacja z konferencji - dzień drugi
http://sli2012.ibe.edu.pl/index.php/pl/strona-glowna/dzien-2

Galeria zdjęć

  • Leslie A. Rescorla (Bryn Mawr College, USA), Late talkers: identification, characteristics and outcomes [Dzieci późno mówiące: ich identyfikacja, charakterystyka i dalsze losy]
  • Magdalena Smoczyńska (Jagellonian University & Educational Research Institute, Poland), Late Language Emergence, SLI and dyslexia in Polish speaking children: A follow-up study [Opóźniony rozwój mowy, SLI i dysleksja u dzieci polskich: badania podłużne typu follow-up]
  • Patricia A. Eadie & Sheena Reilly (University of Melbourne & Murdoch Childrens’s Research Institute, Australia), Prevalence, pathways, and co-morbidities of Late Talking and Language Impairment in a community cohort (2-7 years) [Częstość występowania, trajektorie rozwojowe i współzachorowalność opóźnionego rozwoju mowy i zaburzenia językowego w grupie reprezentującej populację ogólną (od 2 do 7 lat)]
  • Stephanie Orloski (Warsaw, Poland), Differentiating profiles of late-talking children and children with autism [Różnicowanie profili dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i dzieci z autyzmem]
  • Elżbieta Szeląg (Nencki Institute of Experimental Biology & Warsaw School of Social Sciences and Humanities, Warsaw, Poland), The application of training in temporal information processing in children with SLI [Zastosowanie treningu w czasowym przetwarzaniu informacji u dzieci z SLI]
  • Elin Thordardottir (McGill University, Canada), Specific Language Impairment in Icelandic, English, French and in bilingual children: Differences and similarities [Specyficzne zaburzenie językowe w językach: islandzkim, angielskim, francuskim oraz u dzieci dwujęzycznych – podobieństwa i różnice]
  • Ester Dromi (Tel Aviv University, Israel),A developmental model for the evaluation of communication, language and speech disorders in very young children [Model rozwojowy oceny zaburzeń w komunikacji, zaburzeń językowych i zaburzeń fonologicznych u najmłodszych dzieci]
  • Marilyn Nippold (University of Oregon, USA), Reading comprehension and syntactic deficits in children with SLI: Implications for the classroom [Rozumienie tekstu czytanego a deficyty składniowe u dzieci z SLI: implikacje dla szkoły]
  • Dorothy Bishop (Oxford University, UK), How language impairment affects literacy - webinar [Jak zaburzenie językowe wpływa na opanowywanie umiejętności czytania i pisania]

Relacja z konferencji - dzień trzeci
http://sli2012.ibe.edu.pl/index.php/pl/strona-glowna/dzien-3

Galeria zdjęć

  • Monika Pawłowska (University of North Dakota, USA),What’s in a language test? An overview of diagnostic language tests and measures [Co jest w teście językowym? Przegląd testów i innych językowych narzędzi diagnostycznych]
  • Nan Bernstein Ratner (University of Maryland, USA), Phonological and fluency characteristics of children with SLI [Charakterystyka cech fonologicznych i cech płynności mowy u dzieci z SLI]
  • Philip Dale (University of New Mexico, USA), What twin studies can tell us about why preschool language abilities predict later reading [Co badania nad bliźniętami mogą nam powiedzieć o związku między kompetencjami językowymi dzieci przedszkolnych a ich późniejszą umiejętnością czytania]
  • Shula Chiat & Penny Roy (City University London, UK), The impact of socioeconomic disadvantage on young children’s language [Wpływ niekorzystnych warunków społeczno-ekonomicznych na rozwój językowy dzieci]
  • Laurent Danon-Boileau (Université Paris Descartes, France), How can we help a child acquire his/her mother tongue? [Jak można pomóc dziecku w przyswojeniu języka ojczystego?]
Warsztaty Hanen Center - dzień czwarty
 
Galeria zdjęć

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...