BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Seminaria i Konferencje

Cykliczne seminarium – Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych

Dziewiąte spotkanie w ramach cyklu seminariów zatytułowane:

„Umiejętności poznawcze i osobowość a rynek pracy i decyzje edukacyjne. Plany na drugą falę badania PIAAC”

odbędzie się w dniu 9 stycznia 2014 r. w godz. 13:00-15:30 w sali B9 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.

W ramach seminarium autorzy zaprezentują metodologię badania PIAAC i na kilku slajdach pokażą podstawowe wyniki. Przede wszystkim jednak przedstawią koncepcję na drugą falę badania, w której chcą wzbogacić uzyskane informacje o respondentach o miary osobowości i preferencji oraz o zestaw pytań dotyczących migracji. Wszelkie sugestie będą mile widziane.

Seminarium poprowadzą: Jan Burski, Marta Palczyńska, Maja Rynko i Piotr Śpiewanowski.

Wprowadzenie do dyskusji przedstawi Maja Rynko.

Prosimy o zapoznanie się z załączonymi tekstami.

  • Borghans, Lex; Duckworth, Angela Lee; Heckman, James Joseph; ter Weel, Bas: The economics and psychology of personality traits
    http://www.econstor.eu/bitstream/10419/34948/1/559866917.pdf
  • Brunello, Giorgio; Schlotter, Martin: Non cognitive skills and personality traits: Labour market relevance and their development in education & training systems 
    http://www.econstor.eu/bitstream/10419/51586/1/669379840.pdf

Prosimy o zgłoszenie obecności do dnia 2 stycznia 2014 r. do godz. 14:00 do Grażyny Kraśniewskiej, g.krasniewska@ibe.edu.pl.

 

.

Nowoczesne technologie w edukacji włączającej. Polskie i międzynarodowe wyniki badań i praktyka.

ICT plansza.

Seminarium z cyklu “Badania i polityka edukacyjna” pt. Pamięć robocza i jej wpływ na osiągnięcia typu szkolnego. Narzędzia i dobre praktyki

26 listopada 2013 roku w siedzibie IBE w Warszawie przy ulicy Górczewskiej 8 odbędzie się seminarium z cyklu “Badania i polityka edukacyjna” pt. Pamięć robocza i jej wpływ na osiągnięcia typu szkolnego. Narzędzia i dobre praktyki

Seminarium jest kontynuacją cyklu spotkań na temat mechanizmów neuropoznawczych w procesie uczenia się, organizowanych przez Instytut Badań Edukacyjnych. W ich efekcie powstał projekt testu pamięci roboczej wg koncepcji Klausa Oberauera, który w kolejnych miesiącach został zastosowany na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 6- i 7-latków. Uzyskane wyniki są na tyle interesujące, że IBE planuje uruchomienie kolejnego projektu, mającego na celu modyfikację i standaryzację wspomnianego testu dla populacji uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich.

Tematyką najbliższego seminarium będą koncepcje pamięci roboczej i ich wpływ na osiągnięcia typu szkolnego. Gościem głównym listopadowego wydarzenia jest profesor Manfred Spitzer, psychiatra i psycholog z Uniwersytetu Medycznego w Ulm, autor licznych publikacji z zakresu funkcjonowania pamięci roboczej.

Grupami decelowymi wydarzenia są:

  • badacze i pracownicy naukowi,
  • studenci,
  • uczniowie i rodzice,
  • reprezentanci podmiotów III sektora, związanych z rozwijaniem edukacji,
  • pracownicy IBE.

 

.

Kompetencje kluczowe w podstawach programowych przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach europejskich

W najbliższy czwartek, 28 listopada 2013r., w Instytucie Badań Edukacyjnych odbędzie się seminarium poświęcone kwestiom edukacji przyrodniczej pt. Kompetencje kluczowe w podstawach programowych przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach europejskich.

W czasie spotkania przyjęta zostanie perspektywa porównawcza, mająca na celu przegląd praktyk stosowanych w krajach europejskich w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych.

Początek seminarium o godzinie 12:00.

.

Międzynarodowa konferencja pt. Nowoczesne technologie w edukacji włączającej. Polskie i międzynarodowe wyniki badań i praktyka.

Wspólnie z Ministerstwem Edukacji Narodowej i Europejską Agencją na Rzecz Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza na międzynarodową konferencję pt. Nowoczesne technologie w edukacji włączającej. Polskie i międzynarodowe wyniki badań i praktyka. Celem wydarzenia jest wymiana doświadczeń w wykorzystaniu nowoczesnych technologii w edukacji włączającej. Swoją wiedzę przedstawią praktycy, eksperci i badacze z Polski i innych krajów europejskich. Zastosowanie Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (TIK) w edukacji to narzędzie, które pomaga zaangażować uczniów w proces edukacyjny i osiągać lepsze wyniki w nauce. W edukacji włączającej i pracy dydaktycznej z dziećmi o specjalnych potrzebach może to być istotna pomoc w nauce i integracji.

.

Czytaj więcej...

Umiejętności Polaków – wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Osób Dorosłych (PIAAC) - Seminarium

Instytut Badań Edukacyjnych organizuje seminarium pt. Umiejętności Polaków – wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Osób Dorosłych (PIAAC), które odbyło się 8 października 2013 roku w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.

.

Czytaj więcej...

Prestiż zawodu nauczyciela - seminarium

Instytut Badań Edukacyjnych serdecznie zaprasza do wzięcia udziału w seminarium z cyklu Badania i polityka edukacyjna, pt: Prestiż zawodu nauczyciela, które odbędzie się w piątek 24 maja 2013 w Hotelu Radisson Blu Centrum, w sali Polonia III przy ulicy Grzybowskiej 24 w Warszawie.

Pobierz zaproszenie i program seminarium.

Seminarium jest realizowanego w ramach projektu - "Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Prosimy o potwierdzenie udziału najpóźniej do dnia 16 maja br. na adres: seminaria@ibe.edu.pl

W przypadku dodatkowych pytań, prosimy o kontakt z panią Ewą Wąsowską - tel. 22 24 17 139

.

Konferencja "Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności"

Instytut Badań Edukacyjnych będzie współorganizatorem międzynarodowej konferencji „Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności", która odbędzie się w Krakowie 27-28 maja 2013 roku.

Konferencja została objęta honorowym patronatem Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Rektora Uniwersytetu Warszawskiego, organizatorami konferencji są również Instytut Psychologii UJ oraz Wydział Psychologii UW.

[więcej]

.

Problemy modelowania jednorocznych wskaźników edukacyjnej wartości dodanej dla gimnazjów - seminarium

Od lutego 2013 roku Instytut Badań Edukacyjnych organizuje cykliczne seminarium poświęcone wybranym problemom metodologicznym, z którymi mamy do czynienia w ilościowych badaniach edukacyjnych. Prace seminarium koncentrować się będą na zagadnieniach pomiarowych i metodach statystycznych. Seminarium jest otwartym forum wymiany doświadczeń dla osób zajmujących się stosowaniem technik psychometrycznych i ekonometrycznych w badaniach edukacyjnych.

Drugie spotkanie seminarium pt. "Problemy modelowania jednorocznych wskaźników edukacyjnej wartości dodanej dla gimnazjów" poświęcone będzie zmianom w jednorocznych wskaźnikach EWD dla gimnazjów w związku z nową formułą egzaminu oraz specyfikacji modeli EWD. Dyskutowane będę zagadnienia związane z:

  • trafnością i rzetelnością testów egzaminacyjnych 2012;
  • modelami regresji służącymi do wyliczania wskaźników EWD;
  • włączaniem do modeli EWD średniej dla szkoły na wejściu.

Prosimy o zapoznanie się z dwoma tekstami, które będą punktem wyjścia do dyskusji na seminarium:

  • "Nowe modele jednorocznej EWD", dostępny pod adresem: http://www.ewd.edu.pl/downloads/publikacje/wroclaw/zoltak_p.pdf
  • "Znaczenie informacji o średnim wyniku uczniów na wejściu dla własności jednorocznych wskaźników EWD gimnazjów", dostępny pod adresem: http://www.ewd.edu.pl/downloads/publikacje/krakow/zoltak.pdf


Spotkanie jest przygotowane przez Pracownię Edukacyjnej Wartości Dodanej, a wprowadzenie do dyskusji wygłosi Tomasz Żółtak.

Seminarium odbędzie się w dniu 14 marca 2013 r. w godz. 13:00-15:30 w sali 12 w siedzibie IBE na ul. Leszno 14 w Warszawie.

Ponieważ liczba miejsc jest ograniczona, zgłoszenia do dnia 8 marca br. do godz. 14:00 przyjmuje Grażyna Kraśniewska, g.krasniewska@ibe.edu.pl.

Michał Sitek
p.o. dyrektor ds. naukowych

.

"Wpływ przedszkola na adaptację i osiągnięcia szkolne" - zaproszenie na seminarium [aktualizacja]

Informujemy, że dn. 14 lutego 2013 r. w godzinach to 14:15-16:30, w Hotelu Novotel Centrum w Warszawie, odbędzie się pierwsze z cyklu otwartych seminariów psychometrycznych i ekonometrycznych pt. „Wpływ przedszkola na adaptację i osiągnięcia szkolne”. Seminarium poprowadzą p. Krzysztof Konarzewski, Roman Dolata, Piotr Rycielski i Bartosz Kondratek, Radosław Kaczan.

Program seminarium:

1. Roman Dolata: Wpływ wczesnej opieki i edukacji na wyniki osiągnięć szkolnych - badania PISA

2. Krzysztof Konarzewski: Wpływ wczesnej opieki i edukacji na wyniki osiągnięć szkolnych - badania PIRLS/TIMSS

3. Bartosz Kondratek: Wpływ wczesnej opieki i edukacji na wyniki osiągnięć szkolnych - Badanie Umiejętności Trzecioklasistów

4. Piotr Rycielski: Wpływ wczesnej opieki i edukacji na adaptację i osiągnięcia szkolne - badania SUEK

5. Radosław Kaczan: Wpływ wczesnej opieki i edukacji na wyniki osiągnięć szkolnych 6 i 7 latków - badania SUEK

6. Dyskusja

Zgłoszenia do dn. 12.02.2013 r. przyjmuje Edyta Parafian - e.parafian@ibe.edu.pl.

Serdecznie zapraszamy!

.

Strona 4 z 6

  • start
  • poprz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • nast.
  • koniec

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...