BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Seminaria i Konferencje

Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium

W ramach cyklu "Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych" zapraszamy na seminarium:

"Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych"

Czytaj więcej...

Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce (wyniki badania ICILS) - konferencja

icils-470px

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasz na konferencję pt. Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce. Wyniki Międzynarodowego badania kompetencji komputerowych i informacyjnych ICILS 2013, która odbędzie się w dniu 20 listopada 2014 r. w Warszawie w siedzibie Instytutu Badań Edukacyjnych ul. Górczewska 8.

W badaniu ICILS wzięło udział 20 krajów. Instytut Badań Edukacyjnych zrealizował badanie w Polsce w partnerstwie z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Ewaluacji Osiągnięć Edukacyjnych (IEA). Badanie mierzy gotowość uczniów do życia w „cyfrowej rzeczywistości” czyli bezpieczne posługiwanie się komputerem oraz zdolność wyszukiwania, oceniania, przekształcania i dzielania się informacjami.

Więcej informacji na temat konferencji

Ewaluacja wewnętrzna w szkole podstawowej - konferencja

 ewaluacja2-470px

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasz na konferencję  pt. Ewaluacja wewnętrzna w szkole podstawowej, która odbędzie się 28-29 listopada 2014 r. w Warszawie w hotelu Westin, Al. Jana Pawła II 21.

IBE od kilku lat prowadzi badania, w wyniku których zostały wypracowane narzędzia pomocne w ewaluacji i planowaniu pracy w szkole. Praktyczny wymiar konferencji to przede wszystkim warsztatowe formy pracy w małych grupach.

Udział w tym dwudniowym spotkaniu to okazja, aby m.in.:

  • lepiej zrozumieć cel ewaluacji wewnątrzszkolnej,
  • dowiedzieć się, jak bedzie wyglądał sprawdzian szóstoklasisty w zmienionej formule w 2015 r.,
  • poznać nowe metody diagnozy uczniów na progu szkoły,
  • podyskutować o zależnościach pomiędzy ocenianiem zewnętrznym a wewnątrzszkolnym,
  • dowiedzieć się, jak wykorzystać porównywalne wyniki sprawdzianu do oceny wyników nauczania,
  • poznać model edukacyjnej wartości dodanej dla drugiego etapu edukacyjnego,
  • zrozumieć znaczenie samooceny uczniów dla osiągnięć szkolnych i dowiedzieć się, jak nauczyciel może ją kształtować,
  • nauczyć się, jak interpretować wyniki standaryzowanych testów osiągnięć szkolnych.

Więcej informacji na temat konferencji.

.

Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium

Szesnaste spotkanie w ramach cyklu "Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych" zatytułowane „Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego” odbędzie się  w dniu  2 października 2014  r. w godz. 13:00-15:30 w sali B9 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.

.

Czytaj więcej...

Konferencja i seminaria poświęcone nauczaniu przedmiotów przyrodniczych

Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, zespół doradców w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych, Instytut Badań Edukacyjnych oraz Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Warszawie zapraszają nauczycieli chemii, geografii, fizyki i biologii, III etapu edukacyjnego, na konferencję pt. „Nauczanie przedmiotów przyrodniczych w świetle wyzwań XXI wieku”. Konferencja odbędzie się 24 września 2014 roku, w siedzibie WCIES, ul. Stara 4, w Warszawie, w godz. 15.00-16.30.

Bezpośrednio po konferencji, w godz. 16.45-19.00, odbędą się cztery oddzielne seminaria pt. „Zadania problemowe na lekcjach przedmiotów przyrodniczych (chemii, biologii, geografii, fizyki) w kontekście wyników części przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego”.

Szkolenia adresowane są do nauczycieli przedmiotów przyrodniczych, warszawskich szkół gimnazjalnych.

Celem spotkań jest podniesienie kompetencji nauczycieli w obszarze analizowania wyników egzaminów zewnętrznych oraz wzbogacanie warsztatu pracy nauczycieli przedmiotów przyrodniczych w zakresie doboru odpowiednich metod i form pracy kształtujących myślenie naukowe.

Program konferencji obejmuje między innymi następujące punkty spotkania:

  • Analiza i podsumowanie wyników części przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego 2014
  • Co wynika z badań PISA? – wnioski do pracy z uczniem gimnazjum.

Natomiast podczas seminarium, zostaną przedstawione i omówione przykładowe zadania problemowe z chemii, fizyki, biologii i geografii.

Na szkolenia można zapisywać się wyłącznie drogą elektroniczną: http://kursy.wcies.edu.pl/pl/Szkolenia-w-zakresie-nauk-przyrodniczych

Serdecznie zapraszamy!

.

Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium

Piętnaste spotkanie w ramach cyklu "Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych" zatytułowane „Wybrane problemy porównywalności oceniania” odbędzie się w dniu 4 września 2014 r. w godz. 13:00-15:30 w sali B19 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.

W ramach seminarium ddyskutowane będą zagadnienia związane z :
  • porównywalnością oceniania w egzaminach maturalnych z języka polskiego i matematyki,
  • wpływem formy zapisu pracy (pismo odręczne vs zapis komputerowy) na wynik oceny.

Spotkanie jest przygotowane przez Zespół Analiz Osiągnięć Uczniów. Wprowadzenie do dyskusji przedstawią Filip Kulon, Mateusz Żółtak i Henryk Szaleniec.

Materiały na seminarium zostaną przesłane uczestnikom w terminie późniejszym.

Prosimy o zgłoszenie obecności do dnia 29 sierpnia do godz. 14:00 do Grażyny Kraśniewskiej, g.krasniewska@ibe.edu.pl. Liczba miejsc ograniczona.

Cykl konferencji dla nauczycieli sześciolatków

lekcja2014a

Instytut Badań Edukacyjnych oraz Kuratoria Oświaty w: Olsztynie, Gdańsku, Bydgoszczy, Poznaniu i Wrocławiu organizują cykl konferencji regionalnych pt. Pierwszy dzień, tydzień, miesiąc i rok: wsparcie dla nauczycieli sześciolatków. Opiekę merytoryczną nad wydarzeniami sprawują prof. dr hab. Anna I. Brzezińska z Instytutu Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Zespołu Wczesnej Edukacji Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie oraz prof. dr hab. Ewa Filipiak z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, a patronatem objęli je JM Rektorzy dwóch uczelni -  Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Celem konferencji jest wsparcie merytoryczne, metodyczne i psychologiczne nauczycieli klas pierwszych, w których dzieci 6-letnie rozpoczną realizację obowiązku szkolnego 1 września 2014 roku.

Informacje o konferencjach znajdą Państwo tutaj.

Rekrutację prowadziły w województwach Kuratoria Oświaty.

Ponadto, na stronie www.eduentuzjasci.pl/dziecko-nastolatek zamieszczone są do pobrania materiały edukacyjne dla nauczycieli. 

.

Konferencja Techniki Dobrej Edukacji

Stowarzyszenie Dobra Edukacja, Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych oraz Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego zapraszają na konferencję pt. TECHNIKI DOBREJ EDUKACJI, która odbędzie się w dniach 19 i 20 sierpnia 2014 roku w Gdańsku, na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego, ul. Wita Stwosza 57. Więcej na stronie http://technikidobrejedukacji.blogspot.com

Konferencja Techniki Dobrej Edukacji

.

Konferencja: Zawód nauczyciel.

Zawód nauczyciel. Raport o stanie edukacji 2013 - Międzynarodowe i krajowe wyniki badań, to tytuł międzynarodowej konferencji, która odbywa się w dniach 25-26 czerwca 2014 roku w Warszawie. Podczas konferencji zostanie zaprezentowany najnowszy raport z Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się (TALIS) poświęcony nauczycielom i ich codziennej pracy. Nauczyciele i ich praca to także motyw przewodni tegorocznego Raportu o stanie edukacji 2013, którego główne wątki zostaną przedstawione na konferencji. Organizatorem konferencji jest Instytut Badań Edukacyjnych.

Zawód nauczyciel - strona konferencji

Przejdź na stronę konferencji

Więcej informacji na temat Raportu o stanie edukacji 2013
Więcej informacji na temat Raportu TALIS

.

Czytaj więcej...

Społeczna gotowość do zapłaty za dodatkowe zajęcia w szkołach podstawowych i gimnazjach - seminarium

Czternaste już spotkanie seminarium w ramach cyklu "Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych" zatytułowane „Społeczna gotowość do zapłaty za dodatkowe zajęcia w szkołach podstawowych i gimnazjach" odbędzie się w dniu 5 czerwca 2014 r. w godzinach 13:00-15:30 w sali B9 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.

W ramach tego wystąpienia dr Anna Bartczak z Wydziału Nauk Ekonomicznych UW oraz dr hab. Mikołaj Czajkowski z Wydziału Nauk Ekonomicznych UW przybliżą teoretyczne i metodologiczne założenia metody Choice Experiment.

Zaprezentowane będą również wstępne wyniki badania popytowego wykonywanego w ramach projektu BECKER, postaramy się odpowiedzieć na pytania:

  • Które z zajęć dodatkowych społeczeństwo polskie wycenia najwyżej?
  • Czy są różnice w gotowości do płacenia za zajęcia dodatkowe w szkołach podstawowych i gimnazjach?

Sugerowana literatura pomocnicza przed seminarium:
Carson, R. T., 2012. Contingent Valuation: A Practical Alternative When Prices Aren't Available. Journal of Economic Perspectives, 26(4):27-42.

http://en.wikipedia.org/wiki/Choice_modelling

Spotkanie jest przygotowane przez Zespół Ekonomii Edukacji.

Zainteresowanych prosimy o zgłoszenie obecności do dnia 30 maja br. do godz. 14.00 do Grażyny Kraśniewskiej, g.krasniewska@ibe.edu.pl.

.

Strona 2 z 6

  • start
  • poprz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • nast.
  • koniec

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...