BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Zaproszenie na seminarium: Nakłady na edukację i jej efekty w kontekście rynku pracy

 
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Przejdź do formularza

Celem pierwszego seminarium z tego cyklu jest poznanie kierunków badań i zainteresowań badawczych przedstawicieli środowiska naukowego w Polsce oraz wzmocnienie i zintegrowanie potencjału badawczego w obszarze wymienionego zakresu tematycznego. Szczególnie zależy nam na zaprezentowaniu przez uczestników najnowszych podejść metodologicznych i wyników prac badawczych, w oparciu o ogólnodostępne źródła danych, jak i dane zebrane w wyniku badań własnych. 

Tematyka seminarium obejmuje problemy ekonomii edukacji, przede wszystkim w obszarach:

  • nakłady publiczne i prywatne na edukację, w tym samorządy i finansowanie oświaty w Polsce,
  • edukacja w kontekście rynku pracy w Polsce.


Referaty wprowadzające wygłoszą:

 prof. Jarosław Górniak
(Uniwersytet Jagielloński)

 

dr Jan Herczyński
 (Uniwersytet Warszawski).

 

WAŻNE TERMINY

15.06 - Termin przesłania formularza zgłoszeniowego wraz ze streszczeniem referatu
15.07 - Ogłoszenie wstępnej listy uczestników
15.09 - Termin przesłania artykułów
15.10 - Ogłoszenie listy artykułów zaakceptowanych do publikacji
23.11 - Seminarium

Dodatkowe informacje:

Uczestnictwo w seminarium zarezerwowane jest dla osób prezentujących referaty. Wystąpienie nie powinno być dłuższe niż 20 minut. Zapraszamy do wypełnienia formularza zgłoszeniowego.

Z wybranymi osobami skontaktujemy się mailowo do 15 lipca 2012 r. Ponadto osoby zainteresowane publikacją artykułu proszone są o jego przesłanie do 15 września 2012 r. Tekst nie powinien przekroczyć 40 tys. znaków. Wybrane  przez organizatorów artykuły zostaną opublikowane w publikacji pokonferencyjnej.

Uczestnictwo w seminarium jest bezpłatne. IBE zapewnia wyżywienie podczas seminarium. W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.

Program seminarium (pdf, 0,7MB)

 

Komitet Organizacyjny:

Przewodniczący:

prof. Urszula Sztandar-Sztanderska (Instytut Badań Edukacyjnych, Uniwersytet Warszawski)

Członkowie Komitetu:

dr Agnieszka Chłoń-Domińczak (Instytut Badań Edukacyjnych, Szkoła Główna Handlowa)

Monika Siergiejuk (Instytut Badań Edukacyjnych, Uniwersytet Warszawski)

Magdalena Rokicka – sekretarz (Instytut Badań Edukacyjnych)

 

Kontakt:

Instytut Badań Edukacyjnych
Ul. Górczewska 8, 01-180 Warszawa
e-mail: seminaria@ibe.edu.pl

Tel. (22) 241 71 29 (Ewa Wąsowska), (22) 241 71 92 (Aleksandra Mioduszewska) 

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...