BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Liderzy w projekcie

Spotkanie przygotowawcze projektu FIRSTMATH

W Waszyngtonie w dniach 7-10.06.2011 r. zebrano informacje z krajów, na podstawie których będzie można podjąć decyzję o zakresie i priorytetach badania. Główne wątki poruszone w trakcie spotkania:

  • wprowadzenie do zagadnień pomiaru kompetencji (w ramach probabilistycznej teorii wyniku zadania, IRT – Mark Reckase, MSU);
  • problemy doboru próby – dostępność danych, różnorodność ścieżek wejścia do zawodu, problem odchodzenia z zawodu (attrition; duży w grupie początkujących nauczycieli),
  • dyskusja nt. pytań badawczych – czy interesuje nas, jak zmieniają się nauczyciele w ciągu pierwszych 5 lat, czy raczej co umieją w różnych krajach;
  • uzupełnienie pomiaru kompetencji o kwestionariusze kontekstowe dot. postaw, przekonań i doświadczeń nauczycieli;
  • prezentacje systemów kształcenia nauczycieli w krajach biorących udział w spotkaniu; większość ilustrowana klipami z lekcji matematyki w 8 klasie (tj. 2 gimnazjum).

Na spotkaniu obecni byli delegaci IBE dr Michał Sitek, zastępca dyrektora Instytutu ds. badawczych oraz Magdalena Krawczyk-Radwan, lider Zespołu Badań Nauczycieli IBE.

.

Eksperci na seminarium Komisji Europejskiej i Chinese Academy of Social Sciences

Obserwacja zajęć edukacyjnych z przedmiotów przyrodniczych, prowadzonych na III etapie edukacyjnym, zdobycie materiałów edukacyjnych oraz sieci kontaktów we Francji – to główne cele wyjazdu delegacji IBE do Paryża w dniach 3-11.04.2011 r. Piotr Walicki i Marcin Chrzanowski wyjechali na seminarium w ramach dwóch projektów badawczych, realizowanych przez Pracownię Przedmiotów Przyrodniczych (Badanie przydatności zagranicznych narzędzi dydaktycznych w realizacji nowej podstawy programowej przedmiotów przyrodniczych; Analiza porównawcza struktur i funkcjonowania podstaw programowych przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach).

.

Nowoczesne technologie w szkolnym nauczaniu

Podczas spotkania, które odbyło się 10-13.03.2011 r. w Hiszpanii, zaprezentowano wyniki badań dotyczących wykorzystania nowoczesnych technologii, w tym telefonów komórkowych, konsoli do gier, komputerów i internetu w nauczaniu w szkołach, a także ułatwiania uczniom poruszania się w środowisku szkolnym. Z badań wynikało, że uczniowie chętniej przyswajają wiedzę przekazywaną przy pomocy nowoczesnych technologii. W spotkaniu udział wziął Rafał Lew-Starowicz z IBE

.

Projekty badawcze w ramach Scientix

Na konferencji Scientix Conference, która odbyła się w dniach 6-8.05.2011 r. w Brukseli, zaprezentowano 25 projektów badawczych realizowanych w ramach platformy internetowej przeznaczonej dla nauczycieli, badaczy, polityków, rodziców oraz wszystkich zainteresowanych kwestiami nauczania przedmiotów ścisłych. Założeniem Scientix jest umożliwienie uczniom i nauczycielom wykorzystywanie narzędzi edukacyjnych i wymiany doświadczeń.

W spotkaniu zorganizowanym przez Komisję Europejską i European Schoolnet udział wzięli Rafał Lew-Starowicz i Marcin Chrzanowski z IBE.

.
  • Konkurs

Strona 36 z 62

  • start
  • poprz.
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...