Spotkanie przygotowawcze projektu FIRSTMATH
- Opublikowano: 15 Cze 2011
W Waszyngtonie w dniach 7-10.06.2011 r. zebrano informacje z krajów, na podstawie których będzie można podjąć decyzję o zakresie i priorytetach badania. Główne wątki poruszone w trakcie spotkania:
- wprowadzenie do zagadnień pomiaru kompetencji (w ramach probabilistycznej teorii wyniku zadania, IRT – Mark Reckase, MSU);
- problemy doboru próby – dostępność danych, różnorodność ścieżek wejścia do zawodu, problem odchodzenia z zawodu (attrition; duży w grupie początkujących nauczycieli),
- dyskusja nt. pytań badawczych – czy interesuje nas, jak zmieniają się nauczyciele w ciągu pierwszych 5 lat, czy raczej co umieją w różnych krajach;
- uzupełnienie pomiaru kompetencji o kwestionariusze kontekstowe dot. postaw, przekonań i doświadczeń nauczycieli;
- prezentacje systemów kształcenia nauczycieli w krajach biorących udział w spotkaniu; większość ilustrowana klipami z lekcji matematyki w 8 klasie (tj. 2 gimnazjum).
Na spotkaniu obecni byli delegaci IBE dr Michał Sitek, zastępca dyrektora Instytutu ds. badawczych oraz Magdalena Krawczyk-Radwan, lider Zespołu Badań Nauczycieli IBE.
.