BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Liderzy w projekcie

Powiązania edukacji z rynkiem pracy w kontekście osób młodych

Stan obecnej wiedzy oraz perspektywy dotyczące przejścia z edukacji do zatrudnienia zaprezentowane zostały podczas konferencji "School to work youth transitions", która odbyła się w dniach 29-30.11.2010 r. w Brukseli. Podczas spotkania zaprezentowano teoretyczne modele przejścia z edukacji na rynek pracy na podstawie projektu Pani Beatrix Niemeyer z Uniwersytetu w Flenburgu. Dużo miejsca poświęcono także na teoretyczne aspekty analizy transitions (przejść), a w szczególności definicji i charakterystyce transitional labour markets. Zaprezentowano też podręcznik/przewodnik do analizy tych rynków stworzony przez European Regions’ Foundation for Research In Education and Training. Zaprezentowano projekt OECD Jobs for Youth oraz rekomendacje zawarte w raporcie syntetyczny z przeglądu we wszystkich państwach biorących udział w projekcie. Przestawiono również wstępną analizę dodatkowego modułu do Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności - „Wejście ludzi młodych na rynek pracy”, który został przeprowadzony w 2009 roku we wszystkich państwach członkowskich UE i dyskutowano problem osób kończących edukację z wykształceniem niepełnym średnim na brukselskim rynku pracy. W konferencji udział wzięła Anna Maliszewska z IBE.

.

Zrównywanie wyników egzaminów zewnętrznych


W dniach 15-18.11.2010 r. na Uniwersytecie Twente (University of Twente) w Holandii odbył się kurs "Analysis of Measurement Instruments: Introduction to classical test theory, item response models and multilevel item response models". W zajęciach prowadzonych przez prof. dr Ceesa Glassa oraz dr Jean-Paul Foxa udział wzięli przedstawiciele IBE: Dorota Węziak-Białowolska i Artur Pokropek.

W trakcie kursu przedstawione zostały m.in. założenia klasycznej teorii testu oraz teorii odpowiedzi na pytania testowe (IRT), metody zrównywania wyników egzaminów, szacowanie obciążeń w funkcjonowaniu zadań egzaminacyjnych (ang. differential item functioning DIF). Nacisk położony został na zagadnienia metodologiczne, w tym zwłaszcza te związane z metodami estymacji i testowania poprawności modeli. Część kursu poświęcono także zagadnieniom teorii odpowiedzi na pytania testowe w ujęciu bayesowskim (ang. Bayesian Item Response Modeling).

.

Warsztaty poświęcone TEDS-M

W dniach 13-15.10.2010 r., w Hamburgu odbyły się warsztaty dotyczące analizy wyników międzynarodowego badania TEDS-M 2008 zorganizowane przez Michigan State University International Study Center. W trakcie spotkania przedstawiono główne pytania badawcze, omówiono metodologię badań, zaprezentowano metody wykorzystywania programu IEA IDB Analyzer do analizy danych. Część warsztatów była też poświęcona analizie programów kształcenia nauczycieli. W warsztatach udział wzięła dr Monika Czajkowska z IBE.

.

Umowa o współpracy IBE z Wydziałem School of Education na Technicznym Uniwersytecie w Monachium

Delegacja Instytutu (dyrektor IBE, dr hab. Michał Federowicz, zastępca dyrektora ds. badawczych dr Michał Sitek, dr Elżbieta Barbara Ostrowska i Katarzyna Trawiska-Konador) udała się w dniach 18-20.05.2010 r. z wizytą do Monachium. Podczas wyjazdu podpisano umowę o współpracy i wymianie naukowej Instytutu Badań Edukacyjnych z Wydziałem School of Education na Technicznym Uniwersytecie w Monachium. 

W trakcie tej wizyty przeprowadzono wywiady i zebrano informacje na temat regulacji zawodu nauczyciela w Bawarii, w ramach przeprowadzanego w IBE badania - Porównanie międzynarodowe regulacji prawnych zawodu nauczyciela.

.
  • Konkurs

Strona 37 z 62

  • start
  • poprz.
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...