BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Liderzy w projekcie

Jak to się robi w Ameryce – analiza sieci społecznych

Aleksandra Jasińska z Pracowni SUEK odbyła w dniach 28.05–09.06.2012 wizytę studyjną na Uniwersytecie Michigan w Ann Arbor połączoną z warsztatami poświęconymi problematyce analizy sieci społecznych.Celem wizyty była konsultacja merytoryczna planu analizy danych zebranych przez Pracownię SUEK (m.in. badania socjometrycznego uczniów) oraz koncepcji badania sieci społecznych wśród uczniów, nauczycieli, dyrektorów i rodziców, będącego ważnym elementem prowadzonego badania podłużnego.

Konsultacje te odbywały się w ramach seminariów i warsztatów organizowanych przez Inter-University Consortium for Political and Social Research na Uniwersytecie Michigan. Spotkania prowadzili eksperci w dziedzinie analiz sieci społecznych: Stanley Wasserman, Hank Green i Anne McCranie.

Tematyka warsztatów obejmowała: wprowadzenie do teorii sieci społecznych; metody zbierania danych sieciowych; wprowadzenie do teorii grafów i wykorzystanie grafów skierowanych do badania teorii strukturalnych uwzględniających wzajemne powiązania między jednostkami w sieci; problematykę analiz podgrup i klik; zagadnienia ekwiwalencji aktorów i modelowania blokowego; wprowadzenie do analiz opartych na diadach i triadach; metodologię analiz sieci personalnych (ego-centred data); wykorzystywanie modeli takich jak p1, p* (the new exponential family of random graph distributions); metody analiz podłużnych danych sieciowych (takie jak: actor-oriented co-evolutionary models – SIENA); podstawowe i zaawansowane metody wizualizacji danych sieciowych. W trakcie warsztatów wykorzystywano oprogramowanie takie jak UCINET, Netdraw, Pajek, pnet, pakiety Statnet i Siena w R, Network Workbench.

.

Validity In Language Testing and Assesment – konferencja w Insbrucku

Podczas Międzynarodowej Konferencji European Association for Language Testing and Assessment (EALTA) delegacja z IBE – Mellanie Ellis i Dominika Chandler z Pracowni Języków Obcych – zapoznała się z obecnym stanem badań językowych prowadzonych w całej Europie oraz nowym spojrzeniem na trafność instrumentów testowych.

Podczas sesji plenarnych, wykładów i prezentacji w dniach 31.03-3.06.2012 w Austrii badaczki porównywały także doświadczenia z badań uczenia się i nauczania języka obcego w różnych kontekstach edukacyjnych. Pozyskanie tych wiadomości było istotne ze względu na przeprowadzane obecnie przez PJO duże projekty: Badanie Uczenia się i Nauczania Języków Obcych w gimnazjum (BUNJO) oraz Badanie Umiejętności Mówienia wśród uczniów III klasy szkoły gimnazjalnej (BUM).

.

Konferencja Modern Modelling Methods w USA

Przedstawiciele Pracowni Analiz Osiągnięć Uczniów IBE wzięli udział w konferencji, której prezentacje przedkonferencyjne i referaty dotyczyły praktycznych problemów napotykanych przy realizacji projektu zrównywania egzaminów zewnętrznych (radzenie sobie z brakami danych, przeprowadzanie symulacji i detekcja DIF). Konferencja w Storrs została zorganizowana przez University of Connecticut i trwała od 20 do 24 maja 2012 r.

W trakcie konferencji Artur Prokopek wygłosił prezentację Estimation of Compositional Effects. Problems with Reliability and Interclass Correlation, a Bartosz Kondratek zaprezentował plakat naukowy - Bias of Observed Score Equating Under NEAT Design.

.

Konsultacje projektu zrównującego wyniki egzaminów gimnazjalnych

W dniach 18-29.07.2011 r. Bartosz Kondratek przebywał z wizytą studyjną w Department of Research Methodology, Measurement and Data Analysis w Uniwersytecie Twente, Enshede. W jej ramach konsultował realizowany w IBE projekt badawczy dotyczący zrównywania wyników egzaminów gimnazjalnych. Wyjazd miał też pomóc w nawiązaniu bliższej współpracy z prof. Cees’em Glas’em. Przedstawiciel Instytutu omówił z prof. Glas’em problemy opisane w dokumencie Equating Polish National Examinations – Discussion of Technical Aspects of the Equating Procedure, przygotowanym przez zespół PAOU oraz założenia do artykułu dotyczącego obciążenia funkcji zrównujących wyniki obserwowane z wykorzystaniem modeli IRT.

.
  • Konkurs

Strona 39 z 62

  • start
  • poprz.
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...