Liderzy w projekcie
O dydaktyce matematyki w Niemczech
Monika Czajkowska i Małgorzata Zambrowska z Pracowni Matematyki IBE uczestniczyły w konferencji Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, która odbyła się 4-10.03.2012 r. w Weingarten. Konferencja obejmowała warsztaty i wykłady poświęcone dydaktyce matematyki, w tym m.in.: dydaktyce matematycznej dzieci 6-letnich i młodszych, badaniom PISA, używaniu w procesie edukacji matematycznej nowych technologii oraz badaniom jakościowym w obszarze dydaktyki matematyki.
.Warsztaty CITO w ramach Europejskiego Badania Kompetencji Językowych ESLC
Przedstawiciele Pracowni Analiz Osiągnięć Uczniów – Magdalena Grudniewska i Filip Kulon wzięli udział w warsztatach „NRC Training Session”, które trwały w dniach 23-24.11.2011 r. w Arnhem. Celem warsztatów było zapoznanie ze złożonym schematem próby stosowanym w badaniu ESLC oraz sposobem analizy danych uzyskanych za pomocą takiego schematu losowania. Z uwagi na podobny, złożony schemat losowania w badaniach prowadzonych przez zespół PAOU, umiejętności nabyte podczas warsztatów będą bardzo przydatne w analizie danych z własnych badań zespołu pracującego w IBE.
.International Conference of Education, Research and Innovation, Madryt
W dniach 13-17 listopada 2011 r. lider zespołu SUEK Piotr Rycielski uczestniczył w konferencji International Conference of Education, Research and Innovation w Madrycie. Konferencja organizowana przez International Association of Technology, Education and Development stanowiła niezwykle cenne forum wymiany nowych idei w obszarze technologii, edukacji i badań edukacyjnych. Udział w niej pozwolił na nawiązanie wielu kontaktów z naukowcami z m.in. Central Michigan University, University of Bucharest czy University of Turku.
Także przedstawiane podczas konferencji prezentacje dostarczyły ciekawych informacji wspierających realizowany w zespole SUEK program badawczy. Prezentowane na konferencji narzędzia takie jak 5-stage self esteem inventory czy school success profile stanowią istotny wkład do prowadzonej w SUEK dyskusji merytorycznej dotyczącej planów badawczych na kolejne lata.
.Międzynarodowy Kongres Językoznawstwa Stosowanego Stowarzyszenia AILA
Dr Magdalena Szpotowicz została zaproszona do wzięcia udziału w sympozjum dotyczącym nauczania dzieci języków obcych podczas kongresu w Pekinie. Zaprezentowała wyniki badań prowadzonych w Polsce i Europie przez ostatnie kilka lat i obecnie kontynuowanych w IBE. Sympozjum prowadzone było przez prof. Ros Mitchell z University of Southampton i składało się z sześciu prezentacji. W jednej z nich prelegentka, Louise Courtney, omawiała narzędzia badawcze, jakie wykorzystano w badaniach prowadzonych przez Uniwersytet w Southampton, m.in. technikę elicited imitation (powtarzanie usłyszanej frazy), którą posługuje się też w swoich badaniach Pracownia Języków Obcych. Technika ta jest stosowana w badaniu „Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia – badanie osiągnięć szkolnych z języka angielskiego w klasie III i IV”. Po stwierdzeniu podobnych cech w badaniach prowadzonych przez zespół prof. Mitchell i badaniach nauki wczesnoszkolnej w PJO dr Szpotowicz i prof. Mitchell postanowiły nawiązać współpracę polegającą na wymianie doświadczeń między University of Southampton i IBE w tej dziedzinie.
.