BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Liderzy w projekcie

Peer Learning Activity: European Policy Network on School Leadership

Spotkanie, finansowanej ze środków Komisji Europejskiej sieci, Peer Learning Activity: European Policy Network on School Leadership, której do której należy IBE, poświęcone było różnym aspektom przywództwa oraz kwestiom organizacyjnym. Na spotkaniu, które odbyło się w dniach 6-7.02.2012 r. w Monachium, obecna była Olga Wasilewska z IBE.

Z punktu widzenia polskiego systemu najbardziej istotne były zwłaszcza cztery prezentacje: School leadership as a Comprehensive strategy (system szkoleniowym dotyczący przywództwa), Central European Experience on School Leadership (system szkoleniowy dla dyrektorów szkół w Słowenii, finansowany ze środków EFS), The German experience (wyniki badań prowadzonych wśród dyrektorów), System leadesrship (zyskująca na popularności koncepcja przywództwa systemowego).

.

Konferencja Media & Learning

Prezentacja projektów oraz inicjatyw realizowanych w środowisku edukacyjnym, które wykorzystują nowe technologie w procesie nauczania, a także specjalnie skonstruowanych aplikacji w procesie diagnozowania potrzeb uczniów oraz usprawniania procesu nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – takie zagadnienia zaprezentowano podczas konferencji zorganizowanej w dniach 24-25.11.2011 r. w Brukseli. Zagadnienia merytoryczne koncentrowały się wokół trzech głównych obszarów: Tendencje rozwojowe w procesie nauczania z użyciem nowych technologii, Kompetencje medialne i informacyjne uczniów (media literacy/media education), Wykorzystywanie dostępnych w internecie materiałów audiowizualnych w edukacji na wszystkich poziomach. W konferencji udział wzięła Jolanta Pisarek z IBE.

.

Kompetencje przywódcze w szkole

Podczas konferencji School Leader Competences: the Driving Force behind Teacher Motivation and Student Outcomes, która odbyła się 24.11.2011 r. w Budapeszcie, zaprezentowano wyniki międzynarodowego projektu poświęconego badaniu kompetencji przywódczych w szkole. Przedstawione zostały również m.in. sposoby mierzenia przywództwa w regionie Europy Środkowej. Z wynikami badań na konferencji zapoznał się delegat IBE – Tomasz Kasprzak. Miał też możliwość uczestniczenia w części warsztatowej poświęconej nowym wyzwaniom związanym z przywództwem.

.

Maturalny esej z historii – jak powinien wyglądać i jak przygotować do tego uczniów

Historia jest najtrudniejszym przedmiotem gdyż wymaga od ucznia łączenia wielu bardzo zróżnicowanych umiejętności. Najtrudniejszym zaś elementem w uczeniu historii jest nauczenie pisania esejów – przekonywał prof. Geoff Stewart (Edexcel) podczas wykładów w ramach konferencji History National Teacher’s Conference w Londynie, która odbyła się 14.11.2011 r.

Podczas spotkania na temat esejów prof. Stewart przedstawił trudności jakie ten rodzaja pracy może stwarzać uczniom. Na kolejnym spotkaniu Sally Walker, prowadząca szkolenia dla nauczycieli w ramach zapoznania ich z wymaganiami egzaminacyjnymi AQA, przedstawiała, jak powinien wyglądać idealny esej maturalny. Wskazywała, jaki cel mają pytania (tematy) do esejów egzaminacyjnych na poziomie AS i A2 (odpowiednik polskiej matury). Odbyły się też spotkania poświęcone umiejętnościom, które są najważniejsze przy zdawaniu egzaminu AS oraz poświęcone Historical enquiry (opcjonalna część egzaminu A).

W konferencji wzięła udział delegacja IBE – Jacek Staniszewski i Jakub Lorenc. Konferencja była istotna dla Instytutu w kontekście dyskusji nad kształtem pracy pisemnej na egzaminie maturalnym. Pracownia Historii IBE przygotowuje również badanie jakości szkolnej edukacji historycznej.

.
  • Konkurs

Strona 34 z 62

  • start
  • poprz.
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...