BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Interaktywna mapa pomoże znaleźć miejsce na lekcję przyrody

Zwiedzanie ekspozycji w muzeum, zajęcia w laboratorium, wykłady i doświadczenia w ośrodku naukowym – to dobry sposób na atrakcyjną dla uczniów lekcję. Teraz nauczycielom przedmiotów przyrodniczych będzie łatwiej odnaleźć miejsca, które oferują takie zajęcia.
Instytut Badań Edukacyjnych udostępnił interaktywną mapę ośrodków przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Znajdują się na niej placówki z terenu całego kraju, zarówno te prowadzone przez organizacje pozarządowe, uczelnie wyższe, ośrodki badawcze PAN, centra nauki, jak i te prowadzone przez pasjonatów.
Mapa umożliwia wyszukiwanie ośrodków, które położone są najbliżej szkoły. Wyszukiwanie odbywa się po wpisaniu kodu pocztowego. Informacje o ośrodkach zawierają adres, telefony kontaktowe i link do strony placówki, na której można zapoznać się ze szczegółową ofertą edukacyjną.
Skąd pomysł na mapę? – Podczas prowadzenia badania „Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej” zgromadziliśmy sporą bazę danych ośrodków, które oferują zajęcia dla całych klas – mówi Barbara Ostrowska, lider Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych. – Uznaliśmy, że warto przygotować mapę, z której będą mogli korzystać nauczyciele. Nie jest to oczywiście baza wszystkich takich placówek w kraju, ale zawiera ich całkiem sporo, bo 348.
Interaktywna mapa opublikowana przez IBE będzie stale aktualizowana - umożliwiono zgłaszanie kolejnych ośrodków.

Zobacz mapę

 

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...