Seminaria i Konferencje
Konkurs Konstrukcji Studenckiej
IBE objął patronatem KOKOS, czyli Konkurs Konstrukcji Studenckiej, to ogólnopolski projekt, którego celem jest wyłonienie najbardziej utalentowanych konstruktorów spośród studentów najlepszych polskich uczelni technicznych..New Perspectives In Science Education - relacja z konferencji
W dniach 20-21 marca 2015 roku dr E. Barbara Ostrowska i Urszula Poziomek z Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych uczestniczyły w międzynarodowej konferencji New Perspectives In Science Education we Florencji. W konferencji wzięło udział 143 naukowców i praktyków edukacyjnych z Europy, Azji, obu Ameryk i Afryki.
.Zaproszenie na konferencję Edukacja medialna i programowanie w Cyfrowej Szkole
Zapraszamy do udziału w konferencji naukowej i warsztatach edukacyjnych poświęconych nowoczesnym technologiom w edukacji organizowanych Urząd Miasta i Gminy we Wrześni oraz Samorządową Szkołę Podstawową nr 6 im. Jana Pawła II we Wrześni pod patronatem honorowym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Instytutu Badań Edukacyjnych, Ośrodka Rozwoju Edukacji, Marszałka Województwa Wielkopolskiego, Wielkopolskiego Kuratora Oświaty i Burmistrza Wrześni.
Do wzięcia udziału w konferencji zapraszamy wszystkich sympatyków nowoczesnej edukacji, nauczycieli, dyrektorów i przedstawicieli samorządów.
Udział w konferencji jest odpłatny i wynosi 150 zł dla uczestnika. W ramach opłaty zapewniamy: materiały konferencyjne, serwis kawowy, obiad, kolację w dniu 6.03.2015 r. oraz niespodziankę - darmową wejściówkę na premierowy koncert Artura Andrusa we Wrześni, który odbędzie się 6.03.2015 r. o godz. 19:00 we Wrzesińskim Ośrodku Kultury.
.Rozstrzygnięcie konkursu „Lekcja dobrej historii”
Jury drugiej edycji konkursu "Lekcja dobrej historii" postanowiło nagrodzić 10 spośród 30 prac zgłoszonych na konkurs. Wśród nagrodzonych praktyk nauczania znajdują się zarówno te, które realizowane są w gimnazjach, jak i takie, których adresatem jest młodzież ucząca się w pierwszych klasach szkół ponadgimnazjalnych. Wszystkie wyróżnione prace są pomysłowe i skutecznie rozwijają umiejętności zapisane w wymaganiach ogólnych podstawy programowej z historii. Co ważne, łatwo mogą z nich skorzystać inni nauczyciele.
Lista laureatów drugiej edycji konkursu "Lekcja dobrej historii
.Poradnie psychologiczno-pedagogiczne w Warszawie
Około 10 proc. uczniów ma trudności z przyswojeniem czytania i pisania, a u ponad 7 proc. dzieci występują zaburzenia językowe. Im wcześniej problem jest prawidłowo zidentyfikowany, tym skuteczniejsze będą działania profilaktyczne i terapeutyczne. W trakcie trwającej w Warszawie 25-26 listopada br. międzynarodowej konferencji pt. „Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI” prawie 400 pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych zapoznało się z nowymi narzędziami diagnostycznymi.
.Wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych (ICILS)
Instytut Badań Edukacyjnych oddaje w Państwa ręce raport z Międzynarodowego Badania Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych (ICILS). Badanie sprawdzało, jak gimnazjaliści potrafią ocenić, przekształcić i podzielić się informacją przy użyciu komputera.
Badanie ICILS zostało przeprowadzone w Polsce w 2013 roku i wzięło w nim udział 2870 uczniów II klasy gimnazjum ze 157 szkół oraz 2228 nauczycieli.
Polscy uczniowie znaleźli się w czołówce krajów z najwyższymi wynikami. Posiadają kompetencje porównywalne do ich rówieśników z Norwegii, Danii, Australii, Kanady czy Korei Południowej. Znacząco wyższe wyniki uzyskali tylko Czesi, którzy tym samym osiągnęli najwyższe wyniki w ICILS.
Zachęcamy do zapoznania się z raportem.
broszura informacyjna ICILS 2013
Informacja prasowa na stronie IBE
.
Nowa inicjatywa KeyCoNet – kurs internetowy „Kompetencje dla szkół w XXI wieku”
W listopadzie 2014 roku KeyCoNet rozpoczyna kurs internetowy w języku angielskim, skierowany do nauczycieli, dyrektorów szkół i innych osób związanych z edukacją szkolną i dotyczący nauczania opartego o kompetencje kluczowe.
.KeyCoNet wyróżnia Bazę Dobrych Praktyk IBE
KeyCoNet, europejska sieć organizacji badawczych, naukowych i edukacyjnych, której celem jest badanie i upowszechnianie kompetencji kluczowych w edukacji szkolnej, do bazy projektów promowanych w 2014 roku (Case studies) wybrała Bazę Dobrych Praktyk (wcześniej Baza Narzędzi Dydaktycznych) rozwijaną przez ekspertów Instytutu Badań Edukacyjnych w ramach projektu Entuzjaści Edukacji.
.Konferencja o wynikach diagnozy przedmaturalnej z języka polskiego
86 proc. przyszłych maturzystów zdałoby egzamin z języka polskiego
Na konferencji prasowej w IBE badacze ogłosili wstępne wyniki badania Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego
Eduardo Andere o sekretach sukcesów edukacyjnych krajów z czołówki rankingu PISA
Eduardo Andere
Prof. Eduardo Andere, profesor wizytujący w The Steinhardt School of Culture, Education, and Human Development New York University, opowiedział w IBE o swoich wizytach w krajach, które zajmują czołowe miejsca w badaniu PISA. - Jeśli ma się dobrych nauczycieli, nie trzeba niczego więcej - podsumował.
.