BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Seminaria i Konferencje

Konkurs Konstrukcji Studenckiej

IBE objął patronatem KOKOS, czyli Konkurs Konstrukcji Studenckiej, to ogólnopolski projekt, którego celem jest wyłonienie najbardziej utalentowanych konstruktorów spośród studentów najlepszych polskich uczelni technicznych..

Czytaj więcej...

New Perspectives In Science Education - relacja z konferencji

W dniach 20-21 marca 2015 roku dr E. Barbara Ostrowska i Urszula Poziomek z Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych uczestniczyły w międzynarodowej konferencji New Perspectives In Science Education we Florencji. W konferencji wzięło udział 143 naukowców i praktyków edukacyjnych z Europy, Azji, obu Ameryk i Afryki.

.

Czytaj więcej...

Zaproszenie na konferencję Edukacja medialna i programowanie w Cyfrowej Szkole

Zapraszamy do udziału w konferencji naukowej i warsztatach edukacyjnych poświęconych nowoczesnym technologiom w edukacji organizowanych Urząd Miasta i Gminy we Wrześni oraz Samorządową Szkołę Podstawową nr 6 im. Jana Pawła II we Wrześni pod patronatem honorowym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Instytutu Badań Edukacyjnych, Ośrodka Rozwoju Edukacji, Marszałka Województwa Wielkopolskiego, Wielkopolskiego Kuratora Oświaty i Burmistrza Wrześni.

Do wzięcia udziału w konferencji zapraszamy wszystkich sympatyków nowoczesnej edukacji, nauczycieli, dyrektorów i przedstawicieli samorządów.

Udział w konferencji jest odpłatny i wynosi 150 zł dla uczestnika. W ramach opłaty zapewniamy: materiały konferencyjne, serwis kawowy, obiad, kolację w dniu 6.03.2015 r. oraz niespodziankę - darmową wejściówkę na premierowy koncert Artura Andrusa we Wrześni, który odbędzie się 6.03.2015 r. o godz. 19:00 we Wrzesińskim Ośrodku Kultury.

.

Czytaj więcej...

Rozstrzygnięcie konkursu „Lekcja dobrej historii”

Jury drugiej edycji konkursu "Lekcja dobrej historii" postanowiło nagrodzić 10 spośród 30 prac zgłoszonych na konkurs. Wśród nagrodzonych praktyk nauczania znajdują się zarówno te, które realizowane są w gimnazjach, jak i takie, których adresatem jest młodzież ucząca się w pierwszych klasach szkół ponadgimnazjalnych. Wszystkie wyróżnione prace są pomysłowe i skutecznie rozwijają umiejętności zapisane w wymaganiach ogólnych podstawy programowej z historii. Co ważne, łatwo mogą z nich skorzystać inni nauczyciele.

Lista laureatów drugiej edycji konkursu "Lekcja dobrej historii 

.

Poradnie psychologiczno-pedagogiczne w Warszawie

Około 10 proc. uczniów ma trudności z przyswojeniem czytania i pisania, a u ponad 7 proc. dzieci występują zaburzenia językowe. Im wcześniej problem jest prawidłowo zidentyfikowany, tym skuteczniejsze będą działania profilaktyczne i terapeutyczne. W trakcie trwającej w Warszawie 25-26 listopada br. międzynarodowej konferencji pt. „Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI” prawie 400 pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych zapoznało się z nowymi narzędziami diagnostycznymi.

.

Czytaj więcej...

Wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych (ICILS)

Instytut Badań Edukacyjnych oddaje w Państwa ręce raport z Międzynarodowego Badania Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych (ICILS). Badanie sprawdzało, jak gimnazjaliści potrafią ocenić, przekształcić i podzielić się informacją przy użyciu komputera.

Badanie ICILS zostało przeprowadzone w Polsce w 2013 roku i wzięło w nim udział 2870 uczniów II klasy gimnazjum ze 157 szkół oraz 2228 nauczycieli.

Polscy uczniowie znaleźli się w czołówce krajów z najwyższymi wynikami. Posiadają kompetencje porównywalne do ich rówieśników z Norwegii, Danii, Australii, Kanady czy Korei Południowej. Znacząco wyższe wyniki uzyskali tylko Czesi, którzy tym samym osiągnęli najwyższe wyniki w ICILS.

Zachęcamy do zapoznania się z raportem.

broszura informacyjna ICILS 2013

Informacja prasowa na stronie IBE

 

.

Nowa inicjatywa KeyCoNet – kurs internetowy „Kompetencje dla szkół w XXI wieku”

W listopadzie 2014 roku KeyCoNet rozpoczyna kurs internetowy w języku angielskim, skierowany do nauczycieli, dyrektorów szkół i innych osób związanych z edukacją szkolną i dotyczący nauczania opartego o kompetencje kluczowe.

.

Czytaj więcej...

KeyCoNet wyróżnia Bazę Dobrych Praktyk IBE

KeyCoNet, europejska sieć organizacji badawczych, naukowych i edukacyjnych, której celem jest badanie i upowszechnianie kompetencji kluczowych w edukacji szkolnej, do bazy projektów promowanych w 2014 roku (Case studies) wybrała Bazę Dobrych Praktyk (wcześniej Baza Narzędzi Dydaktycznych) rozwijaną przez ekspertów Instytutu Badań Edukacyjnych w ramach projektu Entuzjaści Edukacji.

.

Czytaj więcej...

Konferencja o wynikach diagnozy przedmaturalnej z języka polskiego

86 proc. przyszłych maturzystów zdałoby egzamin z języka polskiego
Na konferencji prasowej w IBE badacze ogłosili wstępne wyniki badania Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego

.

Czytaj więcej...

Eduardo Andere o sekretach sukcesów edukacyjnych krajów z czołówki rankingu PISA

Eduardo AndereEduardo Andere

Prof. Eduardo Andere, profesor wizytujący w The Steinhardt School of Culture, Education, and Human Development New York University, opowiedział w IBE o swoich wizytach w krajach, które zajmują czołowe miejsca w badaniu PISA. - Jeśli ma się dobrych nauczycieli, nie trzeba niczego więcej - podsumował.

.

Czytaj więcej...

  • Konkurs

Strona 2 z 25

  • start
  • poprz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • nast.
  • koniec

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...