Liderzy w projekcie
Pomóżmy dzieciom z SLI
Ponad 7 procent dzieci w Polsce później od rówieśników zaczyna mówić, a w późniejszym okresie życia nie rozumie zdań złożonych, ma kłopot z doborem słów oraz inne kłopoty z mówieniem. Nie są to dzieci z autyzmem, ani mniej sprawne umysłowo. Nie są to również dzieci mające kłopoty ze słuchem. Bez odpowiedniej pomocy będą miały kłopoty w szkole, w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi. Niemal w każdej klasie lub grupie przedszkolnej jest jedno lub dwoje takich dzieci.
Po raz pierwszy w Polsce spotykają się specjaliści z całego świata i polscy praktycy – logopedzi, psychologowie i nauczyciele, by rozmawiać o tym, jak im pomóc - międzynarodowa konferencja naukowa pod tytułem „SPECYFICZNE ZABURZENIE JĘZYKOWE – DIAGNOZA, PROGNOZA, INTERWENCJA” (Specific Language Impairment – SLI) potrwa od 5 do 8 lipca.
sli-2012
Najmłodsi mają swój zespół
W IBE powstał zespół wczesnej edukacji. Będzie prowadzić badania nad edukacją w przedszkolach i w szkole podstawowej. Efektem będą narzędzia wspierające nauczycieli z tych placówek. Na jego czele stanęła dr hab. Anna Brzezińska, profesor Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.
.Odkrywanie potencjału dziecka
Pierwsza klasa szkoły podstawowej to wyzwanie dla dziecka, ale też dla nauczycieli. O tym, jak się do niego przygotować, mówiła profesor Anna Brzezińska z IBE.
.Wymagania, narzędzia i wyniki egzaminów zewnętrznych w systemie ewaluacji oświaty
W piątek 16 kwietnia 2010 r. w Warszawie odbyło seminarium z cyklu "Badania i polityka edukacyjna" pt. Wymagania, narzędzia i wyniki egzaminów zewnętrznych w systemie ewaluacji oświaty. Celem spotkania była wymiana doświadczeń ekspertów biorących udział w realizacji projektu systemowego IBE oraz dwóch innych projektów realizowanych w ramach III Priorytetu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: „Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły etap II” oraz „Badania dotyczące rozwoju metodologii szacowania wskaźnika edukacyjnej wartości dodanej (EWD)”.