Liderzy w projekcie
Przedstawiciele pracowni historycznej w Macedonii
W ramach współpracy IBE z EUROCLIO członkowie Pracowni Historycznej - Jacek Staniszewski i Jakub Lorenc - zostali zaproszeni jako eksperci do udziału w seminarium i konferencji towarzyszących publikacji raportu A Key to Unlock the Past. History Education in Macedonia: An Analysis of Today, Suggestions for the Future (wersja PDF) dotyczącego edukacji historycznej w Macedonii. Raport został przygotowany w ramach projektu How to Teach Senitive Topics in Macedonia, ktory został przeprowadzony przez EUROCLIO i Macedońskie Stowarzyszenie Nauczycieli Historii (ANIM) dzięki finansowemu wsparcu Ambasady Belgii w Macdedonii, Norweskiemu Ministerstwu Sprawa Zagranicznych oraz Open Society Foundations.
euroclio macedonia_08.2012_03
Konferencja SLI - Specyficzne zaburzenia językowe
Po czterech dniach intensywnych prac, w niedzielę 8 czerwca po południu, warsztatami Janice Greenberg z Hanen Center, zakończyła się międzynarodowa konferencja "SLI - Specyficzne zaburzenia językowe. Diagnoza, prognoza, interwencja". Szczegółowe relacje z wykładów publikujemy na stronie konferencji.
sli2012-warsztaty-hanen
Seminarium na temat rozpoznawania uzdolnień matematycznych
W dniach 13-15 września 2010 r. w Serocku odbyło się seminarium „Rozpoznawanie uzdolnień matematycznych u dzieci i wspomaganie ich rozwoju w domu, w przedszkolu i w szkole”. Uczestniczyli w nim między innymi wiceminister Nauki i Szkolnictwa Wyższego Zbigniew Marciniak, rektor Akademii Pedagogiki Specjalnej Jan Łaszczyk oraz zagraniczni goście, przedstawiciele uniwersytetów w Pradze, Utrechcie, Ber Sheebie w Izraelu oraz Norwich w Wielkiej Brytanii. Uczestnicy prezentowali między innymi narzędzia diagnostyczne, służące wczesnemu wykrywaniu uzdolnień matematycznych u dzieci oraz dzielili się swoimi doświadczeniami w pracach z dziećmi zdolnymi.
Seminarium zostało zrealizowane w ramach cyklu „Badania i polityka edukacyjna”.
.
Entuzjaści edukacji w podwójnej sieci
Nauczyciele praktycy, którzy z pasją uczą historii, oraz badacze, którzy przygotowują narzędzia dla nauczycieli, wspólnie przez trzy dni zastanawiali się, jak w ciekawy i niebanalny sposób przekazywać uczniom wiedzę.
Od 21 do 23 czerwca zamek w Baranowie Sandomierskim gościł nauczycieli, laureatów konkursu Instytutu Badań Edukacyjnych na najlepsze praktyki nauczania historii w szkołach gimnazjalnych. 5 czerwca jury konkursu „Lekcja dobrej historii” wybrało 19 wyróżniających się praktyk i zaprosiło ich autorów – 17 nauczycieli gimnazjalnych z całego kraju – na nietypowe spotkanie.
Laureaci konkursu „Lekcja dobrej historii" i eksperci IBE spotkali się w Baranowie Sandomierskim, aby wspólnie zastanowić się, jak lepiej uczyć historii.
.