BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Liderzy w projekcie

Przedstawiciele pracowni historycznej w Macedonii

W ramach współpracy IBE z EUROCLIO członkowie Pracowni Historycznej - Jacek Staniszewski i Jakub Lorenc - zostali zaproszeni jako eksperci do udziału w seminarium i konferencji towarzyszących publikacji raportu A Key to Unlock the Past. History Education in Macedonia: An Analysis of Today, Suggestions for the Future (wersja PDF) dotyczącego edukacji historycznej w Macedonii. Raport został przygotowany w ramach projektu How to Teach Senitive Topics in Macedonia, ktory został przeprowadzony przez EUROCLIO i Macedońskie Stowarzyszenie Nauczycieli Historii (ANIM) dzięki finansowemu wsparcu Ambasady Belgii w Macdedonii, Norweskiemu Ministerstwu Sprawa Zagranicznych oraz Open Society Foundations.

euroclio macedonia_08.2012_03euroclio macedonia_08.2012_03

.

Czytaj więcej...

Konferencja SLI - Specyficzne zaburzenia językowe

Po czterech dniach intensywnych prac, w niedzielę 8 czerwca po południu, warsztatami Janice Greenberg z Hanen Center, zakończyła się międzynarodowa konferencja "SLI - Specyficzne zaburzenia językowe. Diagnoza, prognoza, interwencja". Szczegółowe relacje z wykładów publikujemy na stronie konferencji. 

sli2012-warsztaty-hanensli2012-warsztaty-hanen

.

Czytaj więcej...

Seminarium na temat rozpoznawania uzdolnień matematycznych

W dniach 13-15 września 2010 r. w Serocku odbyło się seminarium „Rozpoznawanie uzdolnień matematycznych u dzieci i wspomaganie ich rozwoju w domu, w przedszkolu i w szkole”. Uczestniczyli w nim między innymi wiceminister Nauki i Szkolnictwa Wyższego Zbigniew Marciniak, rektor Akademii Pedagogiki Specjalnej Jan Łaszczyk oraz zagraniczni goście, przedstawiciele uniwersytetów w Pradze, Utrechcie, Ber Sheebie w Izraelu oraz Norwich w Wielkiej Brytanii. Uczestnicy prezentowali między innymi narzędzia diagnostyczne, służące wczesnemu wykrywaniu uzdolnień matematycznych u dzieci oraz dzielili się swoimi doświadczeniami w pracach z dziećmi zdolnymi.

Seminarium zostało zrealizowane w ramach cyklu „Badania i polityka edukacyjna”.

 

.

Entuzjaści edukacji w podwójnej sieci

Nauczyciele praktycy, którzy z pasją uczą historii, oraz badacze, którzy przygotowują narzędzia dla nauczycieli, wspólnie przez trzy dni zastanawiali się, jak w ciekawy i niebanalny sposób przekazywać uczniom wiedzę.

Od 21 do 23 czerwca zamek w Baranowie Sandomierskim gościł nauczycieli, laureatów konkursu Instytutu Badań Edukacyjnych na najlepsze praktyki nauczania historii w szkołach gimnazjalnych. 5 czerwca jury konkursu „Lekcja dobrej historii” wybrało 19 wyróżniających się praktyk i zaprosiło ich autorów – 17 nauczycieli gimnazjalnych z całego kraju – na nietypowe spotkanie.

Laureaci konkursu „Lekcja dobrej historii" i eksperci IBE spotkali się w Baranowie Sandomierskim, aby wspólnie zastanowić się, jak lepiej uczyć historii.

.

Czytaj więcej...

  • Konkurs

Strona 44 z 62

  • start
  • poprz.
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...