BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Seminaria i Konferencje

Absolwenci UW przełamują mit o pracy na umowach śmieciowych

Konferencja o badaniu "Monitoring losów absolwentów uczelni wyższych w oparciu o dane administracyjne ZUS" odbyła się 17 lutego 2014 r. w WarszawieKonferencja o badaniu "Monitoring losów absolwentów uczelni wyższych w oparciu o dane administracyjne ZUS" odbyła się 17 lutego 2014 r. w Warszawie

Zdecydowana większość osób opuszczających mury warszawskiej uczelni pracuje potem na etatach – to jeden z ciekawszych wniosków monitoringu losu absolwentów. Wyniki badania IBE i UW zaprezentowano na konferencji w Warszawie

.

Czytaj więcej...

Eksperci IBE o tym, jak mierzyć postęp ucznia w szkole

Prof. Roman Dolata oraz dr Ewa Stożek z IBE wzięli udział w wojewódzkiej konferencji pt. „Trafność metody EWD w szkole ponadgimnazjalnej kończącej się maturą - refleksja nad efektywnością nauczania matematyki w województwie warmińsko-mazurskim”

.

Czytaj więcej...

Duńskie doświadczenia z reformowania oświaty

Od uczenia zapamiętywania faktów, przez naukę rozumowania do rozwijania cech obywatelskich – ekspert Euroclio podczas seminarium IBE opowiadał o zmianach w edukacji młodych Duńczyków. Dziś nauczyciele z tego kraju zastanawiają się m.in. czy dopuścić możliwość korzystania z Internetu podczas egzaminów

.

Czytaj więcej...

Będą narzędzia do diagnozy psychospołecznego funkcjonowania najmłodszych dzieci

Zespół Wczesnej Edukacji IBE rozpoczął badanie, które efektem będzie zestaw kwestionariuszy pozwalających na diagnozę emocjonalnego i społecznego funkcjonowania dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa i okresie przedszkolnym

.

Czytaj więcej...

Naukowcy o szczegółach badania PISA - zapis wideo całej konferencji

Podczas spotkania na SGH naukowcy IBE prezentowali przykładowe zadania z badania PISA, mówili też o szczegółach wyników polskich 15-latków.

.

Czytaj więcej...

Kulisy badania PISA 2012

Kto losuje 15-latków, którzy wypełniają test? Jakiego rodzaju zadania wybiera się do PISA? Jakie są szczegółowe wyniki Polaków w trzech dziedzinach? – o tym mówili naukowcy podczas konferencji zorganizowanej przez IBE, IFIS PAN i SGH

Konferencja „Umiejętności 15-latków – PISA 2012” - Szkoła Główna HandlowaKonferencja „Umiejętności 15-latków – PISA 2012” - Szkoła Główna Handlowa

.

Czytaj więcej...

Nauczyciele i rodzice chcą i powinni ze sobą rozmawiać. Ale jak?

Kontakt rodziców z nauczycielami to ważny element edukacji dzieci. Nowe badanie IBE pozwoli wyłonić najlepsze sposoby wspierania tej komunikacji i przedstawić je w formie praktycznych wskazówek dla szkół

.

Czytaj więcej...

Interaktywna mapa pomoże znaleźć miejsce na lekcję przyrody

 

Nowa pomoc dla nauczycieli - teraz łatwo mogą sprawdzić, gdzie zabrać uczniów na zajęcia z przedmiotów przyrodniczych. Instytut Badań Edukacyjnych udostępnił interaktywną mapę ośrodków edukacji pozaformalnej oferujących takie zajęcia

.

Czytaj więcej...

Jak nowoczesne technologie mogą pomóc w edukacji uczniów niepełnosprawnych?

Cor J. W. Mejer, dyrektor Europejskiej Agencji na Rzecz Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami EdukacyjnymiCor J. W. Mejer, dyrektor Europejskiej Agencji na Rzecz Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi

O tym w jaki sposób technologie informacyjno-komunikacyjne pozwalają osiągnąć lepsze wyniki w nauce i bardziej angażować uczniów w proces edukacyjny, rozmawiali w Warszawie uczestnicy międzynarodowej konferencji „Nowoczesne technologie w edukacji włączającej. Polskie i międzynarodowe wyniki badań i praktyka” organizowanej przez Instytut Badań Edukacyjnych, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Europejską Agencję Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi

.

Czytaj więcej...

Biblioteka Entuzjastów Edukacji - "Znaczenie edukacji przedszkolnej"

Biblioteka Entuzjastów Edukacji - Znaczenie edukacji przedszkolnejBiblioteka Entuzjastów Edukacji - Znaczenie edukacji przedszkolnej Jak bardzo można pomóc dzieciom w wieku 3-5 lat rozwinąć najważniejsze kompetencje - pokazują autorzy pierwszej broszury z serii Biblioteka Entuzjastów Edukacji. Dzielą się w niej dobrymi pomysłami i prezentują najnowsze wyniki badań. Warto je poznać.

Broszurę "Znaczenie edukacji przedszkolnej" otwiera zwięzłe przedstawienie najważniejszych kompetencji, jakie dziecko nabywa lub rozwija w wieku 3-5 lat. Znajdująca się na drugiej stronie tabela pokazuje, co może robić dorosły, aby wspierać rozwój dziecka w tym zakresie. Na stronach 3-4 przedstawione zostały wyniki badań dotyczących tzw. efektu przedszkola, przeprowadzonych w USA, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Polsce. Wszystko to zwięźle, konkretnie, w atrakcyjnej formie.

Broszury z serii Biblioteka Entuzjastów Edukacji, przygotowywane przez pracowników Instytutu Badań Edukacyjnych, będą publikowane co miesiąc. Następna będzie dotyczyła aspiracji edukacyjnych rodziców wobec dzieci.

[Pobierz broszurę - 2,9 MB]

 

.
  • Konkurs

Strona 6 z 25

  • start
  • poprz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • nast.
  • koniec

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...