BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Diagnoza umiejętności szóstoklasistów (DUSZA)

O badaniu

O badaniu

„Diagnoza umiejętności szóstoklasistów” to pierwsze przedsięwzięcie badawcze zgodne z zasadami przeprowadzania sprawdzianu w klasie szóstej od 2015 roku. Badanie jest powiązane z próbnym sprawdzianem prowadzonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną i okręgowe komisje egzaminacyjne. Swym zasięgiem obejmie ok. 2400 uczniów szóstych klas z losowej, ogólnopolskiej próby 60 szkół.

Badanie w szkołach odbędzie się 17.12.2014 o godz. 9:00 (w każdej szkole biorącej udział w badaniu będzie ono przeprowadzone jednocześnie dla wszystkich uczniów klas szóstych). 

Cel badanie

Cel badania

„Diagnoza umiejętności szóstoklasistów” pozwoli określić, w jakim stopniu uczniowie klasy szóstej opanowali wymagania określone w podstawie programowej z języka polskiego i matematyki.

Cele badania to:
  • dostarczenie informacji o poziomie kompetencji uczniów klas szóstych i efektach nauczania języka polskiego oraz matematyki w szkole podstawowej w zakresie wymagań ogólnych i szczegółowych podstawy programowej,
  • przybliżenie uczniom obecnych klas szóstych nowej formuły sprawdzianu.


Jak badamy?

Jak badamy?

Organizacja sesji testowej będzie opierać się na zasadach opisanych w procedurach przeprowadzania sprawdzianu w klasie szóstej. IBE dostarczy do wylosowanych szkół wszystkie niezbędne materiały badawcze, w tym zeszyty testowe dla uczniów.

Badanie przeprowadzi przeszkolony ankieter. W każdej sali, oprócz ankietera, będzie przebywać co najmniej jeden nauczyciel zatrudniony w szkole. Przed przeprowadzeniem badania w szkołach ankieter uzgodni wszelkie szczegóły z dyrektorem szkoły.

Na wykonanie zadań w zeszycie testowym uczniowie będą mieli 80 minut (lub do 40 minut więcej w przypadku uczniów z opinią o dysleksji).

Szkoły niewylosowane do badania będą mogły pobrać zeszyty testowe z serwisów dyrektorów prowadzonych przez okręgowe komisje egzaminacyjne i przeprowadzić badanie w tym samym terminie we własnym zakresie.

Aktualności

Informacje

Rozpoczęła się rekrutacja szkół wylosowanych do badania „Diagnoza umiejętności szóstoklasistów”.
Realizacja badania w szkołach odbędzie się w dniu 17.12.2014. 

Raport

Raport

Pobierz raport w formacie PDF

Kontakt

Kontakt

Badanie prowadzą Pracownia Języka Polskiego i Pracownia Matematyki Instytutu Badań Edukacyjnych.
Pracownie działają w ramach Zespołu Dydaktyk Szczegółowych.

Koordynator badania: Wioleta Dobosz-Leszczyńska

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Polski w gimnazjum – IBE daje sprawdzone pomysły na ciekawe lekcje
  • Konferencja o wynikach diagnozy przedmaturalnej z języka polskiego
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego

Publikacje

  • Czytelnictwo dzieci i młodzieży - raport końcowy
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego - raport
  • Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych DUMa. Raport z badania
  • Nauczanie matematyki w gimnazjum - raport

Zespoły, badania, ludzie

  • Badania czytelnictwa dzieci i młodzieży
  • Badanie dydaktyki szczegółowej matematyki w gimnazjum
  • Badanie nauczania matematyki w szkole podstawowej
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego
  • Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych (DUMa)

Seminaria i konferencje

  • Czytanie piętnastolatków w świetle badań PISA oraz badań czytelnictwa Biblioteki Narodowej
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...