BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Czytanie piętnastolatków w świetle badań PISA oraz badań czytelnictwa Biblioteki Narodowej

 

Pierwsza część spotkania poświęcona była przedstawieniu i analizie wyników badań dotyczących czytania i czytelnictwa. W tej części odbyła się prezentacja badania PISA 2009 (zwłaszcza jego części poświęconej umiejętności czytania), przygotowana przez p. Magdalenę Swat-Pawlicką oraz badań czytelnictwa młodzieży prowadzonych przez dr Zofię Zasacką (prezentacja) w Instytucie Czytelnictwa Biblioteki Narodowej. Dodatkowo p. Piotr Kieżun z Instytutu Książki przedstawił Program „Biblioteka+” (prezentacja).

Prezentacje

Prezentacja Zofii Zasackiej

Prezentacja Piotra Kieżuna

Drugą część spotkania wypełniła dyskusja panelowa, w której udział wzięli prof. dr hab. Grzegorz Leszczyński (UW), dr Roman Chymkowski (BN) oraz dr Grażyna Walczewska - Klimczak (UW). W dyskusji poruszono takie kwestie, jak obraz czytelnictwa wyłaniający się z wyników zaprezentowanych badań, nowe zagadnienia badawcze z zakresu czytelnictwa dzieci i młodzieży, zadania dla edukacji czytelniczej w Polsce.

Integracyjny charakter seminarium łączącego perspektywę polonistyczną i socjologiczną sprzyjał konstruktywnej dyskusji i wnioskom dotyczącym m.in. konieczności zbliżenia tych dwóch podejść w badaniu czytelnictwa wśród dwunasto- i piętnastolatków, współpracy nauczycieli praktyków, badaczy i twórców rozwiązań systemowych (podstawy programowej i egzaminów zewnętrznych) w rozwijaniu i upowszechnianiu edukacji czytelniczej a także identyfikacji ogromnej potrzeby tworzenia narzędzi dydaktycznych wspomagających nauczycieli w pracy z lekturą.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Polski w gimnazjum – IBE daje sprawdzone pomysły na ciekawe lekcje
  • Konferencja o wynikach diagnozy przedmaturalnej z języka polskiego
  • Eduardo Andere o sekretach sukcesów edukacyjnych krajów z czołówki rankingu PISA
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego
  • Naukowcy o szczegółach badania PISA - zapis wideo całej konferencji

Publikacje

  • Czytelnictwo dzieci i młodzieży - raport końcowy
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego - raport

Zespoły, badania, ludzie

  • Badania czytelnictwa dzieci i młodzieży
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego
  • Diagnoza umiejętności szóstoklasistów (DUSZA)
  • Dr hab. Krzysztof Biedrzycki
  • Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej

Seminaria i konferencje

  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...