Liderzy w projekcie
ATINER 6th Annual International Conference on Psychology
W dniach 27-31.05.2012 r. w Atenach odbyła się konferencja, podczas której zaprezentowano wyniki badań z zakresu psychologii młodzieży. Udział w niej wzięło kilkuset naukowców z całego świata m.in. z USA, Wielkiej Brytanii, Portugalii czy Australii. Przedstawiciele Pracowni Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia - Piotr Rycielski i Anna Hawrot – przedstawili na konferencji część wyników badań pracowni w referacie „The influence of attitudes toward learning on achievement scores”. Prezentacja pracowni SUEK wzbudziła duże zainteresowanie środowiska naukowego. Badacze zainteresowani byli dokładnym planem badań, ich procedurami, uwzględnianymi zmiennymi czy stosowanymi narzędziami badawczymi i planowanymi dalszymi pomiarami.
.Nowoczesne technologie w edukacji
Wykorzystanie portali społecznościowych jako kanałów do wspomaganie uczenia się wewnątrz firmy, rejestrowanie i archiwizacja wykładów, oraz wykorzystanie gier lub ich elementów do przekazywania wiedzy – z takim wykorzystaniem nowoczesnych technologii mogli zapoznać się uczestnicy konferencji Learning Technologies 2011, która odbyła się w dniach 26-28.01.2011 r. w Londynie. Na konferencji obecny był Kamil Sijko z IBE.
.Spotkanie koordynatorów krajowych badania ICILS
Podczas czwartego spotkania koordynatorów omówiono wyniki pilotaży krajowych międzynarodowego badania kompetencji komputerowych ICILS. Na spotkaniu w Szwajcarii, które odbyło się w dniach 9-15.09.2012 r. pracowano także nad ulepszeniem narzędzi oraz procedur badawczych.
Okazało się, że wszystkie krajowe badania pilotażowe zostały zakończone (oprócz Niemiec). Niestety Hiszpania, ze względów finansowych, pomimo pomyślnego ukończenia pilotażu, wycofała się z badania ICILS. Polska zaklasyfikowała się do pierwszej, najwyższej grupy krajów o najlepszej jakości przesłanych danych.
W spotkaniu udział przedstawiciele Pracowni SUEK: Kamil Sijko i Michał Maluchnik.
.Konferencja EARLI SIG 18 – From Theory to Theory
Na spotkaniu w Szwajcarii, które odbyło się w dniach 28-31.08.2012 r., omawiano problemy związane z budową dojrzałej i spójnej teorii dla badań school effectiveness, jak również wyniki badań prowadzone w ramach tej teorii w różnych krajach europejskich. W konferencji udział wzięli przedstawiciele Pracowni Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia: Roman Dolata, Aleksandra Jasińska, Michał Modzelewski. Zaprezentowali poster dotyczący różnicowania się gimnazjów.
.