Liderzy w projekcie
Drugi konkurs IBE dla historyków
Nauczyciele gimnazjów i uczący w pierwszych klasach szkół ponadgimnazjalnych będą mogli wziąć udział w konkursie na dobre praktyki nauczania historii
.Europejskie Badania Jakości Edukacji Szkolnej – doświadczenia Holandii i wnioski dla polskiego systemu edukacyjnego
Duże zainteresowanie, jakim cieszyło się zorganizowane w roku ubiegłym przez Pracownię Historii seminarium z cyklu „Badania i polityka edukacyjna", przedstawiające metody badania jakości pracy szkół w Wielkiej Brytanii, dało asumpt do zorganizowania kolejnego spotkania. Odbyło się ono w dniach 29-30 listopada 2012 roku w Warszawie. W tym roku szczególną uwagę poświęcono holenderskiemu systemowi egzaminacyjnemu – tematem seminarium były „EUROPEJSKIE BADANIA JAKOŚCI EDUKACJI SZKOLNEJ – DOŚWIADCZENIA HOLANDII I WNIOSKI DLA POLSKIEGO SYSTEMU EDUKACYJNEGO”.
.Nauczanie przyjazne mózgowi
Co dzieje się w mózgu dziecka, gdy się uczy i jak tę wiedzę wykorzystać, by nauczać skuteczniej – na konferencji w Toruniu eksperci rozmawiali o neuroedukacji
.EUCCONET & SSLS International Conference “Childhood and beyond: tracing cohorts across the lifecourse”
W konferencji, która odbyła się w Paryżu w dniach 28-31.10.2012 r., uczestniczyło ponad 270 osób – reprezentantów zespołów realizujących badania podłużne o zróżnicowanej tematyce i zakresie (m.in. z USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Portugalii, Australii, Niemiec). W ciągu 3 dni obrad zaprezentowano szereg referatów prezentujących: wyniki analiz danych zebranych w badaniach podłużnych, metodologiczne problemy przygotowania i realizacji badań podłużnych oraz metody analizy zebranych.
Anna Hawrot z Pracowni Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia IBE, zaprezentowała część wyników badań prowadzonych w ramach programu badawczego pracowni SUEK – plakat pt. „The influence of attitudes towards learning and relationships with classmates on achievement scores”.
Z perspektywy badań pracowni SUEK szczególnie ciekawe okazały się sesje dotyczące rozwoju dzieci i młodzieży (m.in. wpływu rówieśników na osiągnięcia szkolne dziecka, wpływu kształcenia na rozwoju inteligencji, znaczenia miejsca zamieszkania dzieci z rodzin o niskim dochodzie dla ich osiągnięć szkolnych).
.