BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Wydarzenia

Dr hab. Roman Dolata członkiem Komitetu Ewaluacji Jednostek Naukowych

Opublikowano: 19 Sty 2011

Dr hab. Roman Dolata, opiekun naukowy Zespołu Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia (SUEK) został członkiem Komitetu Ewaluacji Jednostek Naukowych przy Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Członków Komitetu powołała minister Barbara Kudrycka.

.

Czytaj więcej...

Zawodowe losy humanistów z doktoratami

Opublikowano: 17 Sty 2011

W Paryżu 11 stycznia 2011 r. na spotkaniu zorganizowanym przez Centre d`Etudes et de Recherches sur les Qualifications (CEREQ) dyskutowano nad założeniami, harmonogramem I budżetem projektu SSH CARES.
Zakłada on przeanalizowanie losów zawodowych oraz umiejętności osób posiadających tytuł doktora w obszarze nauk społecznych i humanistycznych. Projekt będzie trwał dwa lata. Oprócz Polski obejmuje swoim zasięgiem 10 innych krajów europejskich (Francja, Wielka Brytania, Holandia, Niemcy, Słowenia, Luksemburg, Hiszpania, Włochy, Norwegia, Irlandia). Budżet projektu szacowany jest na milion euro.

Podczas spotkania we Francji, w którym uczestniczyła Monika Siergiejuk z Zespołu Ekonomii Edukacji, rozmawiano o kolejnych etapach projektu badawczego, sekwencji podejmowanych działań i ich zakresie oraz roli poszczególnych partnerów konsorcjum w całym przedsięwzięciu.

Udział w projekcie, w razie uzyskania dofinansowania, istotnie wzmocni pozycję IBE na polskiej i międzynarodowej arenie badawczej. W toku dyskusji ustalono, że udział polskiego zespołu będzie nieco większy niż pierwotnie planowano - będzie on pełnił funkcję instytucji wiodącej I etapu projektu, w ramach którego przeprowadzona będzie analiza danych zastanych.

.

Rozpoczęło się badanie dotyczące wewnątrzszkolnego systemu oceniania

Opublikowano: 12 Sty 2011

Instytut Badań Edukacyjnych przystąpił do realizacji badania na temat wewnątrzszkolnych systemów oceniania. Celem badania jest dostarczenie wiedzy na temat szkolnych systemów oceniania (ze szczególnym uwzględnieniem roli oceniania kształtującego) oraz zakresu ich zróżnicowania.

.

Czytaj więcej...

Jak ciekawiej nauczać przedmiotów przyrodniczych

Opublikowano: 12 Sty 2011

Organizowana przez The Association for Science Education konferencja – Promoting Excellence in Science Teaching and Learning, skupia nauczycieli uczących przedmiotów przyrodniczych na wszystkich poziomach edukacji, trenerów szkolących nauczycieli oraz przedstawicieli ośrodków akademickich i organizacji wspierających nauczycieli.

W dniach 4-9.01.2011 r. w Reading uczestniczyło w niej prawie 3000 osób, z czego ponad 400 spoza Wielkiej Brytanii. Polskę reprezentowali Marta Studzińska i Marcin Chrzanowski z Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE. Podczas konferencji zorganizowano kilkaset wykładów i warsztatów różnego typu. Na warsztatach skupiono się przede wszystkim na pokazaniu, jak w ciekawy sposób można uczyć nauk przyrodniczych, jak zaciekawić ucznia, jakie pytania warto zadawać podczas lekcji, aby zaktywizować klasę. Zastanawiano się również, jak efektywniej można kształcić nauczycieli.

Pracownicy IBE zapoznali się z tym, jak Brytyjczycy przygotowują się do wprowadzenia zmian w podstawie programowej. Zostali też członkami Association for Science Education, dzięki czemu pracownia uzyskała dostęp do zasobów internetowych organizacji. Na podstawie materiałów z konferencji powstały dwa scenariusze zajęć z fizyki i jeden z chemii (scenariusze kształtowania u uczniów umiejętności związanych z tzw. science thinking).

.

Strona 53 z 59

  • start
  • poprz.
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...