BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Wydarzenia

Skutki stosowania różnych narzędzi do badania polityki edukacyjnej

Opublikowano: 5 Kwi 2011

Naukowcy zainteresowani szeroko rozumianą edukacją przedstawili wyniki i dyskutowali o nich na konferencji Educational Systems and Human Capital zorganizowanej w dniach 27-29.03.2011 r. w Trondheim.

Prezentowane podczas konferencji referaty pokazały jednocześnie jak duże znaczenie w badaniach edukacyjnych mają obecnie narzędzia statystyczno-ekonometryczne i jak dużą wagę należy przykładać do metodologii prowadzonych badań. W przedstawionych pracach zaproponowano w szczególności wiele nowych rozwiązań, takich jak łączenie zbiorów danych pochodzących z różnych źródeł, stosowanie nowych zmiennych w analizie konkretnego problemu, a także stosowanie ciekawych i zaawansowanych metod badawczych, m.in., metody zmiennych instrumentalnych, regresji hierarchicznych i parametrycznych (kwantylowych), the regression discontinuity design czy Difference-In-Difference. Powszechne wykorzystanie wspomnianych metod mikroekonometrycznych wyraźnie wskazuje na kierunek rozwoju badań z ekonomii edukacji.

Niezwykle imponująca jest również różnorodność i zakres danych wykorzystywanych w prezentowanych badaniach. W większości analizowanych krajów prowadzone są regularne badania nad osiągnięciami szkolnymi i ich uwarunkowaniami, najczęściej mające charakter paneli lub badań longitudinalnych. Szczególnie imponujące były dane rejestrowe pochodzące z krajów skandynawskich. Badacze mają tam dostęp do dużej liczby danych na poziomie indywidualnym dla prawie wszystkich mieszkańców, daje to prawie nieograniczone źródło materiału badawczego z wielu dziedzin nauk społecznych.

IBE na konferencji reprezentował Paweł Bukowski z Zespołu Ekonomii Edukacji.

.

Nowoczesne technologie w szkolnym nauczaniu

Opublikowano: 18 Mar 2011

Podczas spotkania, które odbyło się 10-13.03.2011 r. w Hiszpanii, zaprezentowano wyniki badań dotyczących wykorzystania nowoczesnych technologii, w tym telefonów komórkowych, konsoli do gier, komputerów i internetu w nauczaniu w szkołach, a także ułatwiania uczniom poruszania się w środowisku szkolnym. Z badań wynikało, że uczniowie chętniej przyswajają wiedzę przekazywaną przy pomocy nowoczesnych technologii. W spotkaniu udział wziął Rafał Lew-Starowicz z IBE

.

Odpowiedź na stanowisko NSSZ Solidarność w sprawie metodologii przeprowadzania badania pt. Czas i warunki pracy nauczycieli.

Opublikowano: 11 Mar 2011

Sekcja Krajowa Oświaty i Wychowania NSZZ Solidarność zgłosiła pod koniec lutego swoje wątpliwości dotyczące metodologii badania czasu i warunków pracy nauczycieli, którego przeprowadzenie nadzoruje Instytut Badań Edukacyjnych (IBE). Poniżej przedstawiamy nasze wyjaśnienia:

.

Czytaj więcej...

Konferencja NTTS 2011 w Brukseli

Opublikowano: 4 Mar 2011

Podobno za dziesięć lat zawód statystyka będzie najatrakcyjniejszy na świecie. Nic więc dziwnego, że coraz więcej badaczy i naukowców pragnie poszerzać swoją wiedzę w zakresie nowych technologii zbierania, analizy i prezentacji danych statystycznych. Jedną z takich okazji była trzydniowa konferencja NTTS (New Techniques and Technologies for Statistics), zorganizowana w lutym w Brukseli. Obecni na niej byli przedstawiciele IBE: Monika Siergiejuk (Zespół Ekonomii Edukacji) i Piotr Zimolzak (Zespół Analityczno-Informatyczny).

Głównym celem konferencji, której patronat objął Eurostat, było pobudzenie przedstawicieli państw członkowskich UE do tworzenia innowacyjnych projektów oraz zachęcenie do międzynarodowej współpracy w celu zwiększenia jakości, użyteczności oraz dostępności statystyk publicznych. Tematyka konferencji obejmowała takie zagadnienia jak: data mining, analiza treści, imputacja braków danych, nowe typy sondaży i doboru próby (np. przez Facebook), optymalizacja schematu doboru próby w kontekście dokładności oszacowań i kosztów realizacji (cost-effectiveness trade-off).

Do najbardziej istotnych problemów, nad którymi będą prowadzone badania, należy standaryzacja wskaźników w różnych krajach, unifikacja systemu zbierania danych społeczno-ekonomiczno-demograficznych oraz kwestie poufności danych dla niewielkich regionów statystycznych.

.

Strona 51 z 59

  • start
  • poprz.
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...