BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Wydarzenia

Konferencje regionalne - „Jak podnosić jakość edukacji? Wyniki badania PISA 2000-2009.”

Opublikowano: 13 Maj 2011

W dniach 16-31 maja 2011 r. Instytut Badań Edukacyjnych organizuje 16 regionalnych konferencji pt. „Jak podnosić jakość edukacji? Wyniki badania PISA 2000-2009.”

Celem organizowanych konferencji jest zapoznanie szeroko rozumianych środowisk oświatowych i samorządowych z wynikami badania PISA. Pragniemy, by wyniki badań naukowych znajdowały jak najszersze zastosowanie w polityce i praktyce edukacyjnej oraz zarządzaniu oświatą. Badanie PISA jest cyklicznym badaniem międzynarodowym mierzącym umiejętności uczniów z różnych krajów (więcej).

W trakcie konferencji zaprezentowane zostaną ogólne informacje na temat badania PISA, a także bardziej szczegółowe wyniki dotyczące trzech badanych obszarów: czytania i interpretacji, matematyki i rozumowania w naukach przyrodniczych. Dla każdego z obszarów omówione zostaną przykłady szczegółowych zadań.

Do udziału w konferencjach zapraszamy przedstawicieli środowisk edukacyjnych, w tym dyrektorów i nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz przedstawicieli organów prowadzących.

Udział w Konferencjach jest bezpłatny. Rekrutacją uczestników zajmują się wojewódzkie kuratoria oświaty.

.

Nowe rozwiązania w nauczaniu języka angielskiego

Opublikowano: 25 Kwi 2011

Coroczna Międzynarodowa Konferencja Międzynarodowego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Angielskiego (IATEFL) odbyła się w dniach 15-19.04.2011 r. Brighton, w Wielkiej Brytanii. Co roku przyciąga kilka tysięcy uczestników: nauczycieli, badaczy, wydawców, przedstawicieli szkół językowych. Prelegentami są uznani lingwiści, autorzy podręczników i publikacji naukowych oraz popularnonaukowych związanych z nauczaniem języka angielskiego na różnych poziomach. Z ramienia IBE udział w konferencji wzięła dr Magdalena Szpotowicz z Pracowni Języków Obcych.

Celem udziału w konferencji było zdobycie informacji dotyczących aktualnych badań nad nauczaniem języka angielskiego oraz nawiązania lub podtrzymanie kontaktów z naukowcami z innych krajów, którzy zajmują się dydaktyką języka angielskiego.

Do prezentacji, które zwróciły szczególną uwagę i przyniosły rezultaty w postaci materiałów i konkretnych rozwiązań należą: sesja dotycząca wykorzystania darmowego programu do nagrywania mowy Audacity podczas nauczania umiejętności mówienia i rozumienia tekstu słuchanego oraz prezentacja przeprowadzona przez Doris Froetcher z Uniwersytetu w Innsbrucku. Zawierała ona szczegółowe omówienie kolejnych faz opracowania testów językowych dla nowego egzaminu zewnętrznego w Austrii, odpowiednika polskiej matury. Ciekawą była również sesja poświęcona metodzie czytania połączonej z nauczaniem wymowy we wczesnej nauce języka angielskiego zwanej phonics.

Z kolei Annette Capel, reprezentująca University of Cambridge, przedstawiła postęp prac dotyczących przypisania leksykonu w języku angielskim kolejnym poziomom ESOKJ (Europejski System Opisu Kształcenia Językowego). Dla części poziomów leksykon jest już dostępny na stronie www.englishprofile.org. Podobne zestawienie przygotowano też dla struktur gramatycznych. Narzędzie to jest przydatne przy tworzeniu testów językowych, a więc może być wykorzystywane również przy opracowaniu narzędzi pomiarowych i dydaktycznych powstających w PJO.

.

Największe spotkanie specjalistów zajmujących się pomiarem edukacyjnym

Opublikowano: 22 Kwi 2011

National Council on Measurement in Education to największa tego typu konferencja, która cieszy się największym prestiżem. Tegoroczna odbyła się w terminie 7-11.04.2011 r. w Nowym Orleanie.

Podczas niej delegaci IBE – dr Henryk Szaleniec, Filip Kulon i Artur Prokopek – uczestniczyli w warsztatach Generalizability Theory and Applications. Kurs prowadzony przez Roberta Brennan'a (University of Iowa, CASMA; Won-Chan Lee, University of Iowa, CASMA) twórcy uogólnionej teorii rzetelności umożliwiał zrozumienia podstawowych zasad, terminologii i notacji konwencji teorii, przeprowadzenie analiz w obrębie teorii, interpretację i wykorzystanie wyników takich analiz. Z kolei kurs Vertical Scaling Methodologies, Applications, and Research prowadzony przez Ye Tong, (Pearson) oraz Michael J. Kolen, (University of Iowa) kładł nacisk na zrozumienie zasad skalowania pionowego, statystycznych aspektów skalowania pionowego i interpretacji wyników.

Podczas części przeznaczonej na prezentację badań, Artur Prokopek zaprezentował referat pt. Assessing Achievement Growth Across Countries (International Value-Added) (na podstawie prac prowadzonych z Maciejem Jakubowskim, OECD).

.

Eksperci na seminarium Komisji Europejskiej i Chinese Academy of Social Sciences

Opublikowano: 15 Kwi 2011

Obserwacja zajęć edukacyjnych z przedmiotów przyrodniczych, prowadzonych na III etapie edukacyjnym, zdobycie materiałów edukacyjnych oraz sieci kontaktów we Francji – to główne cele wyjazdu delegacji IBE do Paryża w dniach 3-11.04.2011 r. Piotr Walicki i Marcin Chrzanowski wyjechali na seminarium w ramach dwóch projektów badawczych, realizowanych przez Pracownię Przedmiotów Przyrodniczych (Badanie przydatności zagranicznych narzędzi dydaktycznych w realizacji nowej podstawy programowej przedmiotów przyrodniczych; Analiza porównawcza struktur i funkcjonowania podstaw programowych przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach).

.

Strona 50 z 59

  • start
  • poprz.
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...