Jak ciekawiej nauczać przedmiotów przyrodniczych
- Opublikowano: 12 Sty 2011
Organizowana przez The Association for Science Education konferencja – Promoting Excellence in Science Teaching and Learning, skupia nauczycieli uczących przedmiotów przyrodniczych na wszystkich poziomach edukacji, trenerów szkolących nauczycieli oraz przedstawicieli ośrodków akademickich i organizacji wspierających nauczycieli.
W dniach 4-9.01.2011 r. w Reading uczestniczyło w niej prawie 3000 osób, z czego ponad 400 spoza Wielkiej Brytanii. Polskę reprezentowali Marta Studzińska i Marcin Chrzanowski z Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE. Podczas konferencji zorganizowano kilkaset wykładów i warsztatów różnego typu. Na warsztatach skupiono się przede wszystkim na pokazaniu, jak w ciekawy sposób można uczyć nauk przyrodniczych, jak zaciekawić ucznia, jakie pytania warto zadawać podczas lekcji, aby zaktywizować klasę. Zastanawiano się również, jak efektywniej można kształcić nauczycieli.
Pracownicy IBE zapoznali się z tym, jak Brytyjczycy przygotowują się do wprowadzenia zmian w podstawie programowej. Zostali też członkami Association for Science Education, dzięki czemu pracownia uzyskała dostęp do zasobów internetowych organizacji. Na podstawie materiałów z konferencji powstały dwa scenariusze zajęć z fizyki i jeden z chemii (scenariusze kształtowania u uczniów umiejętności związanych z tzw. science thinking).
.