BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Wydarzenia

Konferencja The Association for Science Education, Liverpool, 4-7 stycznia 2012 r.

Opublikowano: 24 Sty 2012
Od 4 do 7 stycznia 2012 roku przedstawiciel pracowni przedmiotów przyrodniczych, Marcin Chrzanowski uczestniczył w konferencji edukacyjnej organizowanej przez The Association for Science Education, która tym razem odbyła się na Universytecie w Liverpoolu. Jest to konferencja cykliczna, odbywająca się co roku w Wielkiej Brytanii..

Czytaj więcej...

Baza Narzędzi Dydaktycznych: stymuluje myślenie, łagodzi stres

Opublikowano: 15 Gru 2011

Nowy egzamin gimnazjalny to stres dla nauczycieli i uczniów. Jak go pokonać? Proponujemy sięgnąć do uruchomionej przez IBE Bazy Narzędzi Dydaktycznych. Znajdą w niej Państwo zadania, które sprawdzają, jak uczniowie radzą sobie z samodzielnym myśleniem.

Czytaj więcej...

Umiejętności złożone w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych

Opublikowano: 13 Gru 2011

Prezentujemy książkę "Umiejętności złożone w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych", którą wydał Instytut Filozofii i Socjologii PAN pod redakacją Barbary Ostrowskiej i Krzystofa Spalika. Autorami książki sa pracownicy Zespołu Dydaktyk Szczegółowych IBE: Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych i Pracowni Historii.

Ze wstępu:

Umiejętności złożone Umiejętności złożone W  Informatorze egzaminacyjnym Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, wydanym w  sierpniu 2010 roku, zaprezentowano przykłady zadań, z  którymi gimnazjalista może zetknąć się na egzaminie. Odbiegają one formą od tradycyjnie wykorzystywanych w arkuszu humanistycznym i matematyczno-przyrodniczym. Wszystkie elementy konstrukcyjne zadań – w tym również pełniące rolę dystraktorów – odnoszą się do treści objętych podstawą programową.

Zadania w informatorze opatrzone zostały metryczkami, wskazującymi konkretne zapisy podstawy (wymagania ogólne i szczegółowe), do których te zadania się odwołują. Formuła informatora wykluczyła jednak możliwość zamieszczenia obszerniejszych komentarzy, ułatwiających samodzielną analizę prezentowanego materiału. Przedstawiona publikacja ma wypełniać tę lukę. W  rozdziale 3 przedstawiono zadania z historii, biologii, chemii, i zyki i geografii, w większości wcześniej niepublikowane, dodając do każdego z nich krótką charakterystykę oraz komentarz objaśniający, które wymagania podstawy programowej i jakie umiejętności są w nich sprawdzane. Jednocześnie podano zakres wiadomości (treści nauczania) potrzebny do ich poprawnego wykonania, wskazując elementy, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę. Niektóre z zadań były już sprawdzane w warunkach szkolnych, wiadomo więc, jakie odpowiedzi są najczęściej wybierane przez uczniów, a także jakie błędy popełniają, rozwiązując postawiony problem.

Książka w formacie PDF (2,5 MB)

 

 

 

 

 

 

 

 

.

O zadaniach z chemii i fizyki na UW

Opublikowano: 13 Gru 2011

znaczki 4p_240x240znaczki 4p_240x2409 grudnia 2011 na Wydziale Chemii Uniwersytetu Warszawskiego odbyła się konferencja pt. Alternatywne źródła energii przeznaczona dla nauczycieli chemii i fizyki. Konferencja była częścią cyklu imprez popularyzujących naukę "Na wiedzę zawsze jest PoRa". Uczestniczyli w niej Marcin Chrzanowski i Wojciech Grajkowski z Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE, prowadzący na konferencji warsztaty na temat W jaki sposób zadania z Bazy Narzędzi Dydaktycznych mogą wspomóc nauczycieli w ich pracy?

.

Czytaj więcej...

Strona 40 z 59

  • start
  • poprz.
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...