Wydarzenia
Na śniadaniu o diagnozie
- Opublikowano: 8 Gru 2011
W siedzibie Instytutu Badań Edukacyjnych odbyło się kolejne spotkanie z cyklu „Śniadania edukacyjne w IBE”. Tym razem było ono poświęcone badaniu „Diagnoza kompetencji gimnazjalistów” (DKG) oraz systemowi informatycznemu e-ocenianie. Uczestniczyli w nim, oprócz ekspertów IBE, dziennikarze i dyrektorzy dwóch Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych: warszawskiej – pani Anna Frenkiel oraz wrocławskiej – pan Wojciech Małecki.
.Warsztaty CITO w ramach Europejskiego Badania Kompetencji Językowych ESLC
- Opublikowano: 30 Lis 2011
Przedstawiciele Pracowni Analiz Osiągnięć Uczniów – Magdalena Grudniewska i Filip Kulon wzięli udział w warsztatach „NRC Training Session”, które trwały w dniach 23-24.11.2011 r. w Arnhem. Celem warsztatów było zapoznanie ze złożonym schematem próby stosowanym w badaniu ESLC oraz sposobem analizy danych uzyskanych za pomocą takiego schematu losowania. Z uwagi na podobny, złożony schemat losowania w badaniach prowadzonych przez zespół PAOU, umiejętności nabyte podczas warsztatów będą bardzo przydatne w analizie danych z własnych badań zespołu pracującego w IBE.
.Dyrektorzy gotowi do Diagnozy
- Opublikowano: 30 Lis 2011
Już 7 i 8 grudnia odbędzie się badanie „Diagnoza kompetencji gimnazjalistów”. Jego organizacji i dalszej współpracy poświęcone było spotkanie zorganizowane przez IBE 24 listopada 2011 r. w Warszawie. Przyjechali na nie dyrektorzy, wicedyrektorzy lub nauczyciele z blisko 60 gimnazjów na 82 biorące udział w badaniu.
.Konferencja Media & Learning
- Opublikowano: 30 Lis 2011
Prezentacja projektów oraz inicjatyw realizowanych w środowisku edukacyjnym, które wykorzystują nowe technologie w procesie nauczania, a także specjalnie skonstruowanych aplikacji w procesie diagnozowania potrzeb uczniów oraz usprawniania procesu nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – takie zagadnienia zaprezentowano podczas konferencji zorganizowanej w dniach 24-25.11.2011 r. w Brukseli. Zagadnienia merytoryczne koncentrowały się wokół trzech głównych obszarów: Tendencje rozwojowe w procesie nauczania z użyciem nowych technologii, Kompetencje medialne i informacyjne uczniów (media literacy/media education), Wykorzystywanie dostępnych w internecie materiałów audiowizualnych w edukacji na wszystkich poziomach. W konferencji udział wzięła Jolanta Pisarek z IBE.
.