BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Wydarzenia

Eksperci na seminarium Komisji Europejskiej i Chineese Academy of Social Sciences

Opublikowano: 2 Kwi 2012

Seminarium, będące częścią regularnego dialogu pomiędzy Unią Europejską oraz CASS, odbyło się w dniach 24-26.03.2012 r. w Chinach. Są to wydarzenia o charakterze zamkniętym, w których 10-15 zaproszonych wysokiej klasy ekspertów z krajów UE prezentuje i dyskutuje swoje opracowania. To unikatowa możliwość dla obu stron na zrozumienie wyzwań stojących przed krajami oraz kierunkami realizowanych polityk w głównych obszarach dotyczących szeroko rozumianego rynku pracy i polityki społecznej. Na spotkaniu w Xi’an obecna była dr Agnieszka Chłoń-Domińczak z IBE. Celem wyjazdu była prezentacja roli usług społecznych, w tym dotyczących zdrowia i edukacji, w promowaniu równych szans i integracji społecznej.

W trakcie seminarium odnoszono się do wątków dotyczących edukacji w różnych kontekstach. Najważniejsze wnioski: uczenie się przez całe życie jest istotnym warunkiem zwiększania spójności społecznej społeczeństw; uczestnictwo w edukacji przedszkolnej sprzyja poprawie kompetencji i wyrównywaniu szans, daje także możliwość obejmowania dzieci programami wsparcia (np. dożywianie); dostęp do edukacji dla dzieci, ale także rozwój i transfer umiejętności wśród dorosłych sprzyjają integracji wśród migrantów; edukacja jest istotnym czynnikiem przyczyniającym się do wzrostu gospodarczego, dostęp do edukacji w ramach polityki publicznej może łagodzić występujące nierówności, chociaż należy podkreślić, że obecnie to właśnie różnice w dostępie do wykształcenia oraz jego poziomie są źródłem nierówności w społeczeństwie; nierówności w zakresie kapitału ludzkiego ograniczają możliwości wzrostu; w przypadku zmian technologicznych ukierunkowanych na wykorzystanie umiejętności, luka w zakresie wynagrodzeń wykwalifikowanych i niewykwalifikowanych osób buduje zachęty do zdobywania potrzebnych umiejętności; zdobywanie kompetencji poza edukacją formalną jest szczególnie istotne w przypadku osób zagrożonych ryzykiem wykluczenia z rynku pracy, co jest uwzględnione m.in. w strategii Europa 2020.

.

O dydaktyce matematyki w Niemczech

Opublikowano: 15 Mar 2012

Monika Czajkowska i Małgorzata Zambrowska z Pracowni Matematyki IBE uczestniczyły w konferencji Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, która odbyła się 4-10.03.2012 r. w Weingarten. Konferencja obejmowała warsztaty i wykłady poświęcone dydaktyce matematyki, w tym m.in.: dydaktyce matematycznej dzieci 6-letnich i młodszych, badaniom PISA, używaniu w procesie edukacji matematycznej nowych technologii oraz badaniom jakościowym w obszarze dydaktyki matematyki.

.

Przyrodnicy na konferencji INTED

Opublikowano: 10 Mar 2012

W dniach 5-7 marca 2012 roku członkowie Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych – Marcin Chrzanowski z Liderem zespołu Barbarą Ostrowską wzięli udział w VI konferencji International Technology, Education and Development Conference - INTED 2012, organizowanej przez International Association of Technology, Education and Development (IATED), odbywającej się w Walencji, w Hiszpanii.

.

Czytaj więcej...

W szkołach rusza BUNJO

Opublikowano: 9 Mar 2012

5 marca w 120 wybranych gimnazjach rozpoczynają się badania w ramach projektu realizowanego przez IBE „Badanie uczenia się i nauczania języków obcych w gimnazjum” (BUNJO). Podczas konferencji 27 lutego dyrektorzy bądź wytypowani przez dyrektorów reprezentanci szkół  biorących udział w badaniu, zapoznali się z założeniami i celem badania, a także korzyściami dla szkoły wynikającymi z udziału w projekcie.

.

Czytaj więcej...

Strona 38 z 59

  • start
  • poprz.
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...