BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Wydarzenia

O dydaktyce chemii i przedmiotów przyrodniczych

Opublikowano: 26 Lip 2012

W dniach 15-20.07.2012 r. w Rzymie odbyła się konferencja ICCE CRICE 2012, która wyjątkowo stanowiła połączenie dwóch międzynarodowych, cyklicznych konferencji: ICCE: 22nd Conference on Chemistry Education oraz 11th European Conference on Research in Chemical Education. Udział w niej wzięli przedstawiciele Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE: Marcin Chrzanowski wraz z Liderem zespołu dr Elżbietą Barbarą Ostrowską.
Podczas konferencji odbyło się 12 wykładów plenarnych oraz około 300 wystąpień i seminariów dotyczących problemów dydaktyki chemii oraz przedmiotów przyrodniczych. Na sesji plakatowej Marcin Chrzanowski zaprezentował poster: Cross-Curricular Tools Dedicated To Water Resource Policy Problems, poświęcony zadaniom z chemii dotyczącym tematów przekrojowych. Po konferencji zostanie opublikowany specjalny numer czasopisma Chimica Nella Scuolla, do którego został już wysłany artykuł Cross-Curricular Tools Dedicated To Water Resource Policy Problems.

Na konferencji zapoznano się również z ciekawymi pozycjami na rynku wydawniczym, dotyczącymi błędnych założeń uczniowskich (ang. misconceptions): Misconceptions in Chemistry, Addressing Perceptions in Chemical Education (ISBN: 978-3-540-70988-6). Problematyką zawarta w tej publikacji stała się jednym z tematów którymi zajmie się w najbliższej przyszłości PPP.

.

Schools History Project – 24th Annual Conference 2012

Opublikowano: 16 Lip 2012


Uczestnictwo w kilkunastu warsztatach i zapoznanie się ze znaczną liczbą przykładów praktyk, których implementację warto rozważyć w warunkach polskich – to efekty wyjazdu delegacji IBE na konferencję w Leeds, która odbyła się w dniach 5-9.07.2012 r. W ramach konferencji, na której obecni byli prof. Jolanta Choińska-Mika, Jakub Lorenc, Krzysztof Mrozowski, Aleksandra Oniszczuk, Jacek Staniszewski i Klaudia Starczynowska, poruszano przede wszystkim kwestię dobrych praktyk w zakresie edukacji historycznej w brytyjskich szkołach. Miało to kluczowe znaczenie z punktu widzenia prowadzonego obecnie przez Pracownię Historii badania dobrych praktyk. Delegaci Instytutu zaprezentowali też wspólnie przygotowaną prezentację - Evaluating chronological skills. Different sorts of ‘when’, and even more, która miała na celu przedstawienie wyników badania realizacji podstawy programowej z historii i podjęcie dyskusji na ten temat.

.

Konferencja SLI - Specyficzne zaburzenia językowe

Opublikowano: 9 Lip 2012

Po czterech dniach intensywnych prac, w niedzielę 8 czerwca po południu, warsztatami Janice Greenberg z Hanen Center, zakończyła się międzynarodowa konferencja "SLI - Specyficzne zaburzenia językowe. Diagnoza, prognoza, interwencja". Szczegółowe relacje z wykładów publikujemy na stronie konferencji. 

sli2012-warsztaty-hanensli2012-warsztaty-hanen

.

Czytaj więcej...

Pomóżmy dzieciom z SLI

Opublikowano: 6 Lip 2012

Ponad 7 procent dzieci w Polsce później od rówieśników zaczyna mówić, a w późniejszym okresie życia nie rozumie zdań złożonych, ma kłopot z doborem słów oraz inne kłopoty z mówieniem. Nie są to dzieci z autyzmem, ani mniej sprawne umysłowo. Nie są to również dzieci  mające kłopoty ze słuchem. Bez odpowiedniej pomocy będą miały kłopoty w szkole, w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi. Niemal w każdej klasie lub grupie przedszkolnej jest jedno lub dwoje takich dzieci.

Po raz pierwszy w Polsce spotykają się specjaliści z całego świata i polscy praktycy – logopedzi, psychologowie i nauczyciele, by rozmawiać o tym, jak im pomóc - międzynarodowa konferencja naukowa pod tytułem „SPECYFICZNE ZABURZENIE JĘZYKOWE –  DIAGNOZA, PROGNOZA, INTERWENCJA” (Specific Language Impairment – SLI) potrwa od 5 do 8 lipca.

sli-2012sli-2012

.

Czytaj więcej...

Strona 32 z 59

  • start
  • poprz.
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...