Wydarzenia
O dydaktyce chemii i przedmiotów przyrodniczych
- Opublikowano: 26 Lip 2012
W dniach 15-20.07.2012 r. w Rzymie odbyła się konferencja ICCE CRICE 2012, która wyjątkowo stanowiła połączenie dwóch międzynarodowych, cyklicznych konferencji: ICCE: 22nd Conference on Chemistry Education oraz 11th European Conference on Research in Chemical Education. Udział w niej wzięli przedstawiciele Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE: Marcin Chrzanowski wraz z Liderem zespołu dr Elżbietą Barbarą Ostrowską.
Podczas konferencji odbyło się 12 wykładów plenarnych oraz około 300 wystąpień i seminariów dotyczących problemów dydaktyki chemii oraz przedmiotów przyrodniczych. Na sesji plakatowej Marcin Chrzanowski zaprezentował poster: Cross-Curricular Tools Dedicated To Water Resource Policy Problems, poświęcony zadaniom z chemii dotyczącym tematów przekrojowych. Po konferencji zostanie opublikowany specjalny numer czasopisma Chimica Nella Scuolla, do którego został już wysłany artykuł Cross-Curricular Tools Dedicated To Water Resource Policy Problems.
Na konferencji zapoznano się również z ciekawymi pozycjami na rynku wydawniczym, dotyczącymi błędnych założeń uczniowskich (ang. misconceptions): Misconceptions in Chemistry, Addressing Perceptions in Chemical Education (ISBN: 978-3-540-70988-6). Problematyką zawarta w tej publikacji stała się jednym z tematów którymi zajmie się w najbliższej przyszłości PPP.
.Schools History Project – 24th Annual Conference 2012
- Opublikowano: 16 Lip 2012
Uczestnictwo w kilkunastu warsztatach i zapoznanie się ze znaczną liczbą przykładów praktyk, których implementację warto rozważyć w warunkach polskich – to efekty wyjazdu delegacji IBE na konferencję w Leeds, która odbyła się w dniach 5-9.07.2012 r. W ramach konferencji, na której obecni byli prof. Jolanta Choińska-Mika, Jakub Lorenc, Krzysztof Mrozowski, Aleksandra Oniszczuk, Jacek Staniszewski i Klaudia Starczynowska, poruszano przede wszystkim kwestię dobrych praktyk w zakresie edukacji historycznej w brytyjskich szkołach. Miało to kluczowe znaczenie z punktu widzenia prowadzonego obecnie przez Pracownię Historii badania dobrych praktyk. Delegaci Instytutu zaprezentowali też wspólnie przygotowaną prezentację - Evaluating chronological skills. Different sorts of ‘when’, and even more, która miała na celu przedstawienie wyników badania realizacji podstawy programowej z historii i podjęcie dyskusji na ten temat.
Konferencja SLI - Specyficzne zaburzenia językowe
- Opublikowano: 9 Lip 2012
Po czterech dniach intensywnych prac, w niedzielę 8 czerwca po południu, warsztatami Janice Greenberg z Hanen Center, zakończyła się międzynarodowa konferencja "SLI - Specyficzne zaburzenia językowe. Diagnoza, prognoza, interwencja". Szczegółowe relacje z wykładów publikujemy na stronie konferencji.
.
Pomóżmy dzieciom z SLI
- Opublikowano: 6 Lip 2012
Ponad 7 procent dzieci w Polsce później od rówieśników zaczyna mówić, a w późniejszym okresie życia nie rozumie zdań złożonych, ma kłopot z doborem słów oraz inne kłopoty z mówieniem. Nie są to dzieci z autyzmem, ani mniej sprawne umysłowo. Nie są to również dzieci mające kłopoty ze słuchem. Bez odpowiedniej pomocy będą miały kłopoty w szkole, w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi. Niemal w każdej klasie lub grupie przedszkolnej jest jedno lub dwoje takich dzieci.
Po raz pierwszy w Polsce spotykają się specjaliści z całego świata i polscy praktycy – logopedzi, psychologowie i nauczyciele, by rozmawiać o tym, jak im pomóc - międzynarodowa konferencja naukowa pod tytułem „SPECYFICZNE ZABURZENIE JĘZYKOWE – DIAGNOZA, PROGNOZA, INTERWENCJA” (Specific Language Impairment – SLI) potrwa od 5 do 8 lipca.
.