BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Wydarzenia

Od września nowa podstawa programowa w kształceniu ponadgimnazjalnym

Opublikowano: 14 Wrz 2012

Największe zmiany dotyczą przedmiotów przyrodniczych i historii. IBE monitoruje proces wdrażania nowej podstawy w ramach swoich projektów badawczych.

.

Czytaj więcej...

Przedstawiciele pracowni historycznej w Macedonii

Opublikowano: 9 Wrz 2012

W ramach współpracy IBE z EUROCLIO członkowie Pracowni Historycznej - Jacek Staniszewski i Jakub Lorenc - zostali zaproszeni jako eksperci do udziału w seminarium i konferencji towarzyszących publikacji raportu A Key to Unlock the Past. History Education in Macedonia: An Analysis of Today, Suggestions for the Future (wersja PDF) dotyczącego edukacji historycznej w Macedonii. Raport został przygotowany w ramach projektu How to Teach Senitive Topics in Macedonia, ktory został przeprowadzony przez EUROCLIO i Macedońskie Stowarzyszenie Nauczycieli Historii (ANIM) dzięki finansowemu wsparcu Ambasady Belgii w Macdedonii, Norweskiemu Ministerstwu Sprawa Zagranicznych oraz Open Society Foundations.

euroclio macedonia_08.2012_03euroclio macedonia_08.2012_03

.

Czytaj więcej...

Konferencja EARLI SIG 18 – From Theory to Theory

Opublikowano: 3 Wrz 2012

Na spotkaniu w Szwajcarii, które odbyło się w dniach 28-31.08.2012 r., omawiano problemy związane z budową dojrzałej i spójnej teorii dla badań school effectiveness, jak również wyniki badań prowadzone w ramach tej teorii w różnych krajach europejskich. W konferencji udział wzięli przedstawiciele Pracowni Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia: Roman Dolata, Aleksandra Jasińska, Michał Modzelewski. Zaprezentowali poster dotyczący różnicowania się gimnazjów.

.

Badanie czasu dzieci w wieku szkolnym i zaangażowania rodziców w pomoc w nauce

Opublikowano: 30 Sie 2012

Jak w różnych krajach ojcowie angażują się w opiekę nad dziećmi? Czy nierówności społeczne wpływają na czas poświęcony dziecku przez rodziców? Odpowiedzi m.in. na te pytania próbowali dać naukowcy zgromadzeni na konferencji 34th IATUR Conference on Time Use Research w Japonii, która odbyła się w dniach 22-25.08.2012 r. Uczestniczyła w niej Magdalena Rokicka z Zespołu Ekonomii Edukacji IBE. Przedstawicielka Instytutu przedstawiła referat na temat wpływu czas pracy rodziców na wyniki edukacyjne dzieci.

Materiały otrzymane na konferencji i nawiązana współpraca z Jenny Gallagher z Australian Bureau of Statistics będą pomocne w przygotowaniu i realizacji badania BECKER, w którym zespół ZEE będzie analizował wykorzystanie czasu przez dzieci w wieku szkolnym.

.

Strona 31 z 59

  • start
  • poprz.
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...