Wydarzenia
Seminar Conflict and Cooperation - addressing sensitive and controversial issues in history education
- Opublikowano: 2 Paź 2012
19-23 września 2012 r. Jacek Staniszewski i Krzysztof Mrozowski, członkowie Pracowni Historii, wzięli udział w seminarium zorganizowanym przez europejskie stowarzyszenie nauczycieli historii Euroclio. Celem spotkania była wymiana praktyk związanych z poruszaniem na lekcjach historii kontrowersyjnych tematów - przede wszystkim zagadnień związanych z historią najnowszą. Punktem wyjścia do dyskusji była sytuacja Irlandii Północnej, w której odbywało się seminarium, jednak w jej trakcie poruszano również kwestie związane z innymi obszarami Europy.
.Międzynarodowa konferencja „Multilingualism in Europe”
- Opublikowano: 29 Wrz 2012
Przedstawiciele IBE byli obecni na konferencji na Cyprze w dniach 28-29.2012 r., podczas której rozmawiano o priorytetach europejskiej polityki językowej na najbliższe lata ze szczególnym uwzględnieniem kwestii wielojęzyczności w Europie (podsumowanie inicjatyw służących osiągnięciu postawionego w Barcelonie w 2002 roku, wciąż nieosiągniętego, celu tzw. 1+2, czyli znajomości języka ojczystego oraz dwóch języków obcych przez mieszkańców Starego Kontynentu). Przedstawiono także wynik badań dotyczących stopnia realizacji celu podwyższania poziomu znajomości języków obcych europejczyków oraz organizacji kształcenia językowego w Europie. IBE reprezentowały Katarzyna Kulas, Katarzyna Paczuska i dr Magdalena Szpotowicz z Pracowni Języków Obcych.
.W listopadzie Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
- Opublikowano: 27 Wrz 2012
Dzięki zadaniom przygotowanym przez ekspertów CKE gimnazja będą mogły sprawdzić wiedzę trzecioklasistów. IBE przeprowadzi badanie wyników, dzięki któremu opracuje materiały edukacyjne i udostępni je nauczycielom, uczniom oraz rodzicom
Już po raz drugi gimnazja będą mogły zbadać poziom wiedzy oraz umiejętności uczniów. Szkołom pomoże to w lepszym przygotowaniu trzecioklasistów do tegorocznego egzaminu gimnazjalnego.
Eksperci Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, komisji okręgowych przy współpracy z Instytutem Badań Edukacyjnych przygotowali zadania, które pozwolą szkołom przeprowadzić diagnozę w warunkach zbliżonych do egzaminu gimnazjalnego.
.
.Tworzenie w szkołach struktur i kultury wspierające uczenie się
- Opublikowano: 22 Wrz 2012
Podczas jednej z największych europejskich konferencji poświęconych badaniom edukacyjnym, która odbyła się w dniach 17-21.09.2012 r., przedstawiciel IBE – Tomasz Kasprzak z Zespołu Badań Nauczycieli - pracował w grupie tematycznej „Educational Effectivness and Quality Assurance”. Przedstawił też referat „School as an object and subject of evaluation. Between autonomy, development and accountability- the Polish case”.
.