BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Opinie IBE

Etap 7

Opublikowano: 27 Sty 2014

Na wiosnę 2014 r. planowane jest rozpoczęcie realizacji 7. ostatniego etapu ogólnopolskiego Badania szkolnych uwarunkowań efektywności kształcenia. Badanie ma charakter podłużny - realizowane jest w sposób ciągły od 2010 r. Przez ten okres śledzone są losy szkolne uczniów, którzy we wrześniu 2010 r. rozpoczęli naukę w III klasie szkoły podstawowej. Głównym celem badania jest identyfikacja kluczowych czynników szkolnych warunkujących efektywność kształcenia w szkołach podstawowych.


Aktualnie prowadzone jest postępowanie przetargowe w celu wyłonienia wykonawcy 7. etapu Badania szkolnych uwarunkowań efektywności kształcenia. Zapraszamy do śledzenia naszego BIP http://bip.ibe.edu.pl/index.php/zamowienia-publiczne

Badanie realizowane będzie w szkołach podstawowych, wśród uczniów klas szóstych z blisko 300 oddziałów w całej Polsce. Etap 7. badania będzie się składał z dwóch części. Pierwsza przeprowadzana będzie w drugim semestrze roku szkolnego 2013/2014 i obejmie:

·         badanie kwestionariuszowe uczniów

·         badania rodziców uczniów

·         badania nauczycieli języka polskiego, matematyki i języka angielskiego

·         badania dyrektorów szkół

·         zebranie informacji nt. frekwencji i ocen uczniów.

W badaniu realizowany będzie także komponent badawczy dotyczący nauczania języka angielskiego, który zostanie przeprowadzony na podpróbie badanych oddziałów. Objęte nim zostaną te oddziały, w których nauczany jest język angielski.

We wrześniu 2014 r. przewidywana jest realizacja drugiej części 7. etapu badania z udziałem rodziców badanych uczniów. 

.

Testy osiągnięć szkolnych

Opublikowano: 27 Sty 2014

tos

 

Na jesieni 2013 r. firma Millward Brown, będąca Wykonawcą badania pn. „Konstrukcja Testu Osiągnięć Szkolnych – TOS6”, przeprowadziła ogólnopolskie badanie pilotażowe z udziałem uczniów którzy w roku szkolnym 2013/2014 uczęszczali do pierwszych klas gimnazjów.

W badaniu udział wzięło 100 gimnazjów z całej Polski. Przebadano 3464 uczniów ze 170 oddziałów klasowych. W ramach badania testowano umiejętności matematyczne uczniów oraz ich umiejętności w zakresie języka polskiego - świadomość językową i umiejętność czytania. Każdemu uczniowi, który brał udział w badaniu, przyporządkowano w sposób losowy zestaw czterech zeszytów testowych .  Na potrzeby badania skonstruowano ponad 600 zadań w obszarze badanych umiejętności.

W styczniu 2014 roku zakończono kodowanie odpowiedzi uczniów i rozpoczęto proces skalowania testów. Kolejnym krokiem będzie wybór zadań, konstrukcja testów i sprawdzenie ich właściwości psychometrycznych.

Planowane jest wykorzystanie skonstruowanych testów w VII etapie Badania szkolnych uwarunkowań efektywności kształcenia. Pomiar umiejętności uczniów w szóstej klasie będzie drugim pomiarem osiągnięć szkolnych w ramach badania podłużnego. Pierwszy pomiar osiągnięć szkolnych odbył się, gdy badana próba uczniów ukończyła edukację w klasie trzeciej szkoły podstawowej.

 

Jeszcze raz pragniemy podziękować wszystkim Dyrektorom szkół za wyrażenie zgody na udział w tym badaniu!

.

Etap 6

Opublikowano: 27 Sty 2014

Etap 6.Badania szkolnych uwarunkowań efektywności kształceniaobejmuje badanie obserwacyjne nauczania języka angielskiego w szkole podstawowej. Celem badania jest monitorowanie realizacji podstawy programowej oraz określenie warunków szkolnych i pozaszkolnych sprzyjających efektywnej nauce języka angielskiego na wczesnych etapach edukacji. Działania badawcze w ramach tego etapu prowadzone są przez Pracownię Języków Obcych (PJO).


Badanie prowadzone jest przy wykorzystaniu wspomaganego komputerowo systemu obserwacyjnego ARGOS. System obserwacyjny dostosowano do specyfiki pracy na lekcjach językowych - do tej pory obserwowane były lekcje języka polskiego i matematyki. Po adaptacji narzędzia zostało ono poddane badaniu pilotażowemu w 20 szkołach podstawowych w kilku województwach. Badanie pilotażowe zakończyło się na początku listopada. W styczniu 2014 rozpoczęła się główna część badania obserwacyjnego w wybranych 42 szkołach, z próby szkół objętej badaniem SUEK. Zebrane dane dostarczą badaczom informacji o przebiegu lekcji języka angielskiego oraz stworzą możliwości porównania lekcji języka obcego, polskiego i matematyki.

 

.

Badanie obserwacyjne

Opublikowano: 24 Paź 2012

Pracownia SUEK planuje przeprowadzenie badania obserwacyjnego w klasach V szkoły podstawowej z wykorzystaniem aplikacji komputerowej „ARGOS". Badanie zostanie poprzedzone badaniami pilotażowymi, sprawdzającymi psychometryczne właściwości systemu obserwacyjnego. W głównym badaniu obserwacyjnym weźmie udział 50 szkół podstawowych z I kohorty Badania podłużnego szkolnych uwarunkowań efektywności kształcenia. Więcej

.

Etap 3

Opublikowano: 24 Paź 2012

W październiku tego roku rozpocznie sie realizacja etapu 3 Badania podłużnego szkolnych uwarunkowań efektywności kształcenia w 172 szkołach podstawowych (kohorta 1). W ramach tego etapu odbędą się badania audytoryjne uczniów w wytypowanych oddziałach klas V a także badania ankietowe obejmujące rodziców oraz nauczycieli klas IV-VI.

.

Strona 2 z 5

  • start
  • poprz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...