BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Opinie IBE

Cel i metodologia badania

Opublikowano: 29 Lut 2012

Identyfikacja kluczowych czynników szkolnych warunkujących efektywność kształcenia w szkołach podstawowych. Stan przed i po reformie programowej i obniżeniu wieku szkolnego.

Planowane badania to studia z zakresu ilościowych badań edukacyjnych. Główne pytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych.

Badania będą prowadzone w schemacie badań podłużnych (panelowych) i zostaną przeprowadzone na reprezentatywnych, ogólnopolskich próbach szkół podstawowych.

Pracownia planuje przeprowadzenie dwóch podłużnych badań podstawowego cyklu kształcenia. Pierwsze rozpoczęło się zimą 2010 roku i obejmuje kohortę rozpoczynającą naukę w III klasach szkół podstawowych (Kohorta 1). Badanie, przeprowadzone w 180 szkołach podstawowych w całym kraju, pozwoli poznać stan przed reformą programową oraz obniżeniem wieku szkolnego. Próba do badania Kohorta 1 przewidziana jest do wieloletniego badania podłużnego wykraczającego poza horyzont 2015.

W czerwcu 2015 roku uczniowie z pierwszego badania podłużnego będą kończyć I klasę gimnazjum.

Pełny cykl badawczy obejmie lata 2010-2015.

Określenie kluczowych czynników efektywności kształcenia wymaga zebrania informacji nie tylko o uczniach, ale także o ich rodzinie, szkole, do której uczęszczają i nauczycielach w niej uczących. Z tego powodu, niezbędnym warunkiem realizacji projektu są badania dyrektorów szkół podstawowych, nauczycieli, uczniów oraz rodziców.

Badania zostaną poprzedzone uzyskaniem zgody od rodziców uczniów. Wszelkie dane uzyskane podczas badań będą poufne i zostaną użyte tylko do stworzenia zbiorczych zestawień statystycznych..

Adaptacja testów psychologicznych

Opublikowano: 17 Lut 2012

Zespół badawczy SUEK zlecił przygotowanie adaptacji testów psychologicznych służących do pomiaru motywacji, poczucia skuteczności oraz strategii, postaw i przekonań uczniów związanych z osiągnięciami szkolnymi (Academic Self-Regualtion Questionnaire R. Ryana i J. Connella, Self-Efficacy Questionnaire for Children P. Murisa oraz Patterns of Adaptive Learning Scales C. Midgley i współpracowników). Jeżeli przygotowane polskie wersje testów odznaczać się będą odpowiednimi właściwościami, ich wersje ostateczne zastosowane zostaną do pomiaru kluczowych zmiennych w badaniu podłużnym SUEK w szkołach podstawowych. Adaptacje przygotowała wyłoniona w przetargu firma SMG/KRC Poland Media S.A. (BIP).

.

Kontakt

Opublikowano: 6 Paź 2014

suek

Zespół SUEK
e-mail: badanie.suek(at)ibe.edu.pl
Tel: (22) 241 71 78


Koordynator badania:
Katarzyna Puchalska
Tel: +48 695 376 176
e-mail: k.puchalska(at)ibe.edu.pl
.

Dla szkół

Opublikowano: 6 Paź 2014
Strona w przygotowaniu....

Materiały do pobrania

Opublikowano: 6 Paź 2014

 

Pobierz broszury informacyjne o Badaniu SUEK skierowane do...

 

dyrektora


 
pdficon small informacje o IBE
pdficon small Czym jest Badanie Szkolnych Uwarunkowań Efektywności
Kształcenia?

nauczyciela

pdficon small Badanie Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia

rodzica

pdficon small Badanie Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia

 

.

Strona 3 z 5

  • start
  • poprz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...