Liderzy w projekcie
PPP IBE na spotkaniu pracowników parków narodowych zajmujących się edukacją przyrodniczą.
W dniu 19 kwietnia 2013 roku Urszula Poziomek i Martyna Studzińska z Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE na zaproszenie Wydziału Parków Narodowych Departamentu Leśnictwa i Ochrony Przyrody Ministerstwa Środowiska wzięły udział w spotkaniu pt. „Nowe kierunki w edukacji ekologicznej”, prezentując wyniki, wnioski i rekomendacje wynikające z przeprowadzonego przez PPP IBE badania „Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej”. W badaniu wzięło udział 16 parków narodowych - w I etapie, w II etapie (badanie pogłębione) – 7 parków narodowych.
.Konferencja Euroclio w Erfurcie
W dniach 7-13 kwietnia, odbyła się w Erfurcie 21. doroczna konferencja Euroclio - europejskiego stowarzyszenia nauczycieli historii, do którego należy Instytut Badań Edukacyjnych.
erfurt2013-02
Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności
Instytut Badań Edukacyjnych będzie współorganizatorem międzynarodowej konferencji „Zaburzenia językowe dziecka w kontekście wielojęzyczności", która odbędzie się w Krakowie 27-28 maja 2013 roku.
Konferencja została objęta honorowym patronatem Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Rektora Uniwersytetu Warszawskiego, organizatorami konferencji są również Instytut Psychologii UJ oraz Wydział Psychologii UW.
.Druga edycja konkursu "Lekcja dobrej historii"
ldh logo_konkursu_druga_edycja
Instytut Badań Edukacyjnych ogłasza drugą edycję konkursu „Lekcja dobrej historii” skierowanego do nauczycieli historii w gimnazjach i I klasach szkół ponadgimnazjalnych.
Zapraszamy nauczycieli do podzielenia się z nami swoimi dobrymi i sprawdzonymi praktykami związanymi z pracą na lekcji. By wziąć udział w konkursie wystarczy zgłosić pomysły na to, w jaki sposób efektywnie i efektownie pracować z mapami historycznymi, tekstami źródłowymi, ikonografią, filmami i inne pomocami dydaktycznymi.
Zwycięskie praktyki, zostaną opublikowane w Bazie Narzędzi Dydaktycznych IBE, dzięki czemu będą mogli z nich korzystać inni nauczyciele. Wymiana takich doświadczeń pozwoli wielu nauczycielom historii poszerzyć swój warsztat metodologiczny i atrakcyjniej oraz efektywniej realizować podstawę programową.
.